29.06.2022 14:31 0 Materiał partnera Materiał partnera

Co to jest identyfikacja wizualna?

Mat. partnera

Każda firma, która chce osiągać sukcesy marketingowe i sprzedażowe, powinna budować swój wizerunek. Cel ten realizuje się za pomocą spójnej identyfikacji wizualnej. Wchodzące w jej skład elementy graficzne przywołują pozytywne skojarzenia z firmą oraz wywołują emocje. O tym, co to jest identyfikacja wizualna oraz dlaczego jest ważna, przeczytasz w dalszej części artykułu!

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to szczególna rzecz w każdej firmie. W głównej mierze określa się ją jako stworzenie niepowtarzalnego stylu elementów graficznych, jakimi posługuje się przedsiębiorstwo. Identyfikacja wizualna wskazuje również zasady, jakie powinny być brane pod uwagę podczas komunikacji z odbiorcami, czyli potencjalnymi klientami. Dzięki temu firma może skutecznie budować swój wizerunek. Wykorzystuje bowiem spójne elementy, do których przyzwyczajają się odbiorcy.

Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej?

Z identyfikacją wizualną nierozerwalnie łączą się elementy graficzne, jakie są stosowane w codziennej komunikacji. Wykorzystywane są one zarówno w postaci drukowanej, jak i cyfrowej (np. w mediach społecznościowych).

W skład identyfikacji wizualnej wchodzi:

• logo

• typografia,

• kolorystyka,

• wygląd wszelkich materiałów drukowanych (np. ulotek, wizytówek, papieru firmowego),

• projekt opakowań produktów,

• strona internetowa,

• profile w mediach społecznościowych,

• stopki maili.

Jaka powinna być identyfikacja wizualna?

Spójna - to określenie najczęściej wykorzystywane w kontekście identyfikacji wizualnej. Nie ma się co dziwić. Wszystkie elementy graficzne, które są publikowane przez firmę, powinny być utrzymane w tym samym tonie. Dzięki temu odbiorcy mogą szybko się domyśleć, że dany komunikat pochodzi od konkretnego przedsiębiorstwa, nawet bez patrzenia na logo.

Identyfikacja wizualna, jaka jest projektowana m.in. przez [Studio Graficzne GoodProject]( link: https://goodproject.pl/ ), jest skupiona na przejrzystości i prostocie. Istotny jest bowiem odbiór wszystkich elementów graficznych przez potencjalnych klientów. Logo, czy też projekty opakowań, nie powinny wprowadzać chaosu poznawczego, ale wzbudzać poczucie obcowania z dobrej jakości produktem.

Projektując identyfikację wizualną, warto również zwrócić uwagę na wyróżnienie spośród konkurencji. Elementy graficzne muszą być niepowtarzalne. Tylko w taki sposób klienci mogą łatwo odróżnić firmę od innych. Trzeba zatem pamiętać o niewykorzystywaniu ogólnodostępnych szablonów, a postawić na grafiki tworzone na zamówienie i zgodne z dotychczas publikowanymi.

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna to zbiór elementów graficznych oraz zasad, jakie firma wykorzystuje w codziennej komunikacji z klientami. Dzięki zachowaniu spójności, przejrzystości i czytelności przedsiębiorstwo może budować pozytywny wizerunek. Identyfikacja wizualna ma zatem realny wpływ na to, jak firma jest odbierana przez klientów oraz czy wybierają oferowane przez nią produkty i usługi.


Czytaj również: