24.10.2018 10:03 42 mike/KPP Wejherowo
Poszukiwani świadkowie wypadku na ulicy Marynarki Wojennej
Wracamy do tematu wypadku, do którego doszło w minioną sobotę (20 października) wieczorem na ulicy Marynarki Wojennej w Wejherowie. W jego wyniku poszkodowane zostały trzy osoby. Co istotne, w zderzeniu uczestniczył zabytkowy samochód marki CWS, którego rekonstruktorem był wejherowianin Ludwik Rożniakowski. Policja poszukuje świadków tego zdarzenia drogowego.
Przypomnijmy – do zderzenia dwóch pojazdów doszło około godziny 19:30, o czym pisaliśmy tutaj. Na miejsce zostali skierowani policjanci z wejherowskiej drogówki, którzy przeprowadzili oględziny i wyjaśniali okoliczności wypadku.
– Z wstępnych ustaleń mundurowych wynika, że 46-latka kierująca samochodem volkswagen golf straciła panowanie nad pojazdem i najprawdopodobniej doszło do zderzenia z samochodem marki CWS – informuje asp. sztab. Anetta Potrykus, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie.

Źródło: KPP Wejherowo

Źródło: KPP Wejherowo
Do szpitala przewieziono obu kierowców oraz pasażera volkswagena. Kierowcy uczestniczący w zdarzeniu byli trzeźwi. Z nieoficjalnych informacji, które udało się nam pozyskać, wynika, że stan kobiety, która mogła doprowadzić do wypadku, nadal jest ciężki.
Ponieważ nadal trwa szczegółowe ustalanie okoliczności wypadku, wejherowska policja prosi o kontakt świadków pod numerami telefonu: 58 679 98 16 lub 58 672 97 50. Można dzwonić w godzinach od 7:30 do 15:30.
Warto wspomnieć, że w wyniku wypadku rozbiciu uległ charakterystyczny samochód CWS T-1. Jeszcze tego samego dnia, kilka godzin wcześniej, opisywaliśmy pasję wejherowskiego konstruktora w tym artykule. Znana wielu mieszkańcom naszego regionu konstrukcja jest bardzo nietypowa. To jedyny tego typu pojazd w całym kraju. Być może zatem ktoś zwrócił uwagę na ten samochód w sobotni wieczór na ulicy Marynarki Wojennej.

Fot. archiwum

Fot. archiwum
Komentarze
Ewka30.10.2018 10:03:51
Kierowca golfa powinien słono zapłacić 5 lat więzienia i zadośćuczynienia rodzinie zmarłej kobiety kto takim ludziom daje prawo jazdy
1 3 + odpowiedz
:(29.10.2018 13:41:17
Niestety kobiety nie udało się uratować. Zmarła w sobotę.
0 0 + odpowiedz
Lucyna29.10.2018 16:09:15
Kobieta która zmarła nie była kierowca tylko pasażerem kierowca wyszedł tylko obolały dajcie jej już spokój niech odpoczywa w pokoju
6 0 + odpowiedz
darek25.10.2018 21:01:10
Ale że w golfie byly poduchy ;D
0 0 + odpowiedz
Kierowca 24.10.2018 21:43:05
Wydaje mi się ze lampy z tego pieknego replikanta sa drogowe i mogly oslepici kierowce golfa. Tylko tak przypuszczzm bo nieznam miejscawypadku.
1 22 + odpowiedz
Janusz24.10.2018 19:53:41
Rozumiem że zabytek, że dużo wart, ale choćby był wart miliardy to za to się życia ani zdrowia nie kupi.
8 7 + odpowiedz
GRZECH24.10.2018 19:43:09
To nie była samochód zabytkowy, tylko współczesna replika , wyglądem bazująca na samochodzie CWS to zasadnicza różnica, biorąc pod uwagę fakt...kto to dopuścił do ruchu..
9 28 + odpowiedz
Frogozord24.10.2018 21:05:18
Replika, ale zbudowana całkowicie na wzór oryginału. To raz. Dwa - jak rozumiem, wolisz żeby pamięć o CWS zaginęła, kiedy alternatywą jest doskonała replika? I wreszcie trzy - postulujesz, żeby takie auta nie miały dopuszczenia do ruchu, podczas gdy po pierwsze, to nie kierowca CWS (ani sam samochód) jest winien wypadku, a kierowca Golfa. Że nie wspomnę o tym, że kierowcy aut klasycznych (i podobnych replik, skoro już się tak tego czepiamy) to najbezpieczniej jeżdżąca grupa, choćby dlatego, że szczególnie zależy im, by pojazdu nie uszkodzić. A poza tym mają świadomość ograniczeń (np. niewielkiej skuteczności hamulców), więc nie nagniatają z gazem w podłodze jak pierwszy lepszy kierowca służbowego vana.
39 1 + odpowiedz
golf rozbity.24.10.2018 18:55:56
Najwazniejsze aby osoby kolizji doszły do zdrowia. Golf harmonia, a zabytkowy samochód aż mocno nie ucierpiał, ale weż teraz części dostań do takiego cacka. Te zdjęcie ukazuje, że dawne auta sprzed 100 lat miały długie przody, raz jeszcze taki jak Golf . Przy kolizji można więc mniej ucierpieć, tak mi się przynajmniej wydaje.
8 0 + odpowiedz
kowal24.10.2018 19:01:51
Zabytki o tyle są niebezpieczne, ze nie maja zagłówków, często pasów, bo to już psuje oryginał, a jest przecież bardzo potrzebne. Długi przód jest ok, ale nie zastąpi strefy zgniotu.
2 5 + odpowiedz
nom24.10.2018 22:59:46
Mój samochód ma 46 lat i ma pasy i zagłówki... wiec bzdury piszesz wrzucając wszystko do jednego wora. Zabytki mogą mieć nawet ABS i poduszki powietrzne - bo to weszło do niektórych modeli 40 lat temu
6 2 + odpowiedz
golf rozbity.24.10.2018 19:08:08
Zderzyły się auta z 2 róznych światów...100 lat temu nie było takich dróg, predkości, motoryzacji i wiele wiele. Co tu porównywać ?! szum na forum duży i poruszenie, bo uszkodzeniu uległo nie tuzinkowe auto:)
5 3 + odpowiedz
adam 24.10.2018 17:17:50
To nie jest zabytek tylko replika
6 12 + odpowiedz
mylisz sie24.10.2018 23:10:43
Nie znasz kryteriów uznania pojazdów młodszych niż 25 (obecnie 30 letnich) za zabytkowe to zamilcz. Pojazd zabytkowy: 1. powinien posiadać co najmniej 25 lat i musi być (w modelu) nie produkowany od lat 15; 2. powinien posiadać minimum 3 zachowanych części oryginalnych (w tym główne podzespoły); 3. pojazdy mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzami unikalnymi, z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji, powinny się charakteryzować przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech: posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne; przykład: doświadczalny samochód akumulatorowy dokumentuje ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej; przykład: pierwszy samochód, w którym sery/nie zastosowano silnik Wankla; związany był z ważnymi wydarzeniami historycznymi; przykład: limuzyna wykorzystywana podczas pierwszej pielgrzymki w ojczyźnie Papieża Jana Pawła II; użytkowany był przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne; przykład: samochód będący niegdyś własnością premiera Tadeusza Mazowieckiego; miał związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi; przykład: samochód rajdowy Zbigniewa Hołowczyca; posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych elementów; przykład: pojazd odbudowany w oparciu o oryginalne części; został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji; przykład: replika wykonana zgodnie z projektem i technologią z okresu produkcji oryginału.
7 0 + odpowiedz
Lukasz24.10.2018 15:58:59
5 minut przed wypadkiem wracałem z sopieszyna do Wejherowa, po wejściu do domu słyszałem tylko dźwięk syren i jadące straże na sygnale. Wtedy jeszcze nie wiedzialem co się stało. Masakra
5 1 + odpowiedz
Marek Baranowski24.10.2018 13:27:48
Pod poprzednim artykułem przecież pisałem, że pewien kierowca przyniesie pecha (nie tylko krajowi)
2 6 + odpowiedz
Robert24.10.2018 13:05:19
Szkoda pięknego samochodu bo był znany w całej Polsce. Ta kobieta powinna słono zapłacić za jego naprawę i posiedzieć w więzieniu za nieumiejętną jazdę.
21 41 + odpowiedz
Bożena30.10.2018 10:31:47
Panie Robercie nie zna Pan wszystkich faktów. Osoba która prowadziła samochód miała wyjście albo uderzyć w sarnę albo skręcić na przeciwny pas. Nie była to dobra decyzja. Więc proszę nie krytykować. Osobiście znałam zmarłą i była to fantastyczna osoba. A samochód można naprawić to tylko rzecz. Życzę miłego dnia
3 0 + odpowiedz
Artur 27.10.2018 10:02:41
Od kiedy to jakiś durny samochód jest ważniejszy od życia i zdrowia ludzkiego!!!! Kolego każdy bierze odpowiedzialność za swoje słowa. Następnym razem zastanów się co piszesz. Mogło to spotkać kogoś z Twojego otoczenia. Ciekawe czy byłbyś taki mądry. Nie życzę nikomu tego co spotkało rodzinę tej kobiety. Co się stało to się nie odstanie. Proszę was o modlitwę.
3 1 + odpowiedz
Kierowca25.10.2018 20:02:50
Myślę że ta replika majac takie lampy drogowe oslepila kierowcę golfa. Tego typu auto ztym oseietleniem nie powinno jezdzic nocsni bo oslepia. Tak przypiszczam.
1 6 + odpowiedz
kowal24.10.2018 18:58:06
Robert nie przeginaj. Wszyscy by gnili w p******, gdyby zrobiła umyślnie, to co innego, stłuczki, wypadki, są i będą. To, że autko piękne, nie może mieć znaczenia.[ tak jak baby leciały na Ponkę w wyborach, bo ładny] Zabytek, czy replika też. Trzeba tylko spodziewać się, że wolniej jedzie, a może go podziwiała i wpadła jak ćma do światła. .
1 12 + odpowiedz
Wwo24.10.2018 17:48:13
Kobieta po wypadku została reanimowana przez parę minut gdyż jej serce stanęło. reanimacja była skuteczna. Wszystkie funkcje życiowe powróciły jednak stan tej Pani jest ciężki. Twój stan jest tak samo nadal ciężki .jeżeli bardziej przejmujesz się RZECZĄ niż człowiekiem I nawet zrobiłaś swoje dochodzenie szybciej niż powołani do tego biegli to dobrze Ci radze skącz gimnazjum i do nauki A później wydawaj wyroki kto winny i kogo byś chciał usadzić.
15 6 + odpowiedz
K227.10.2018 22:05:56
A ty "skączyłeś" gimnazjum?
0 0 + odpowiedz
John Smith24.10.2018 13:27:24
Samochód, choć piękny, to wciąż tylko rzecz, przedmiot. Natomiast życie tej kobiety, jakiekolwiek by nie było, jest warte o wiele więcej, być może dla kogoś jest nawet bezcenne. Nie oceniajmy pochopnie. Oby wszystko skończyło się dobrze. Życzę zdrowia i szybkiego powrotu do sprawności, również pojazdom.
31 7 + odpowiedz
ASD24.10.2018 13:18:05
aleś ty głupi ze az szkoda gadać
7 6 + odpowiedz
ilm24.10.2018 10:57:55
Przecież to pewne, że golf jadący od str Wejherowa wpadł w poslig na mokrej nawierzchni I uderzył w zabytkowe auto. 99,9% kolizji na tym zakręcie tak wygląda. Dodatkowo jeszcze ta dziura między asfaltem a barierami w poboczu ... A swoją drogą - przed zakrętem jest ograniczenie do 40 km/h, ale jak widać większości nie obowiązuje.
27 1 + odpowiedz
MK24.10.2018 10:53:17
Ten zakręt jest wyjątkowo niebezpieczny i np. w poniedziałek było tam kolejne zdarzenie. Auto ekipy energetyków wyrzuciło z zakrętu na barierki. Lekko mokro, liście i inny syf i się zaczyna. Pora zmienić styl jazdy na jesienny. Noga z gazu! P.S. swoją drogą mocna ta konstrukcja CWS skoro wydaje mi się, że rekonstruktor tego pięknego cacka bez problemu doprowadzi go znów do swojej świetności, a Golfik ... to chyba nie wymaga to komentarza.
20 2 + odpowiedz
Konstrukcja24.10.2018 11:34:22
No niestety, tak się kończy gdy samochód jest stworzony do tłumienia zderzenia z innym samochodem lub bareria, zderzaki, kontrolowane strefy zgniotu itp., ogólnie rzecz biorąc minimalizacja obrażeń. Jednak gdy wpada na (strzelam) 2-3 tonowy pojazd o strefie zgniotu porównywalnej do przydrożnego drzewa, to nikt w takiej sytuacji bez szwanku z takiego zdarzenia nie wyjdzie. Możemy narzekać na nową motoryzację, ale tu najwięcej szkód wyrządził niestety zabytek :(
4 22 + odpowiedz
G.G.24.10.2018 13:44:31
Bo Zabytek to właśnie jest Samochód. Te wszystkie niwe autka to Trómny na kołach z wbudowanym komputerem. Kiedyś dbało się o kierowce i pasażera. Teraz producenci aut dbają tylko o sprzedaż części. A najlepiej żeby po każdej kolizji właściciel auta zezłomował swój pojazd i poleciał kupić nowy. Kiedyś wszyscy śmiali się z Trabanta, że kartonowa limuztna a teraz biją się o to żeby mieć jak najwięcej kartonu i plastiku w swoim ulubionym samochodziku.
10 9 + odpowiedz
Fokeu24.10.2018 17:21:02
Poznaj podstawy współczesnego projektu samochodów i gimnazjalnej fizyki zanim zaczniesz bzdurzyć. Strefy zgniotu pochłaniają część energii zderzenia i chronią w ten sposób kierowcę. Gdy jedziesz żelazną skrzynią która ledwo się skrzywi w wypadku to cała ta energia przekazywana jest na luźno siedzący w środku worek mięsa...
8 2 + odpowiedz
jakie strefy?24.10.2018 23:18:29
O jakich strefach zgniotu mówisz przy takim bocznym uderzeniu? Weź rozpęd ..... i uderz w ściane. W drzwiach nie ma strefy zgniotu . W tym srebrnym aucie strefy zgniotu nic nie dały bo są przodem i tyłem a nie bokiem.
1 1 + odpowiedz
A24.10.2018 12:12:11
Tylko, że to właśnie pasażerowie Golfa odnieśli obrażenia, a nie CWSa. Tyle są warte te wszystkie strefy zgniotu, poduszki w plastikowych samochodach XXI wieku.
10 5 + odpowiedz
Rumburak24.10.2018 14:11:51
Scenariusz 1) Samochód A jest sztywny, samochód B potrafi pochłaniać energię zderzenia = pasażerowie pojazdu A mają lepiej, bo ich pojazd jest sztywny a całą energię przejmuje pojazd B, którego pasażerowie są dużo gorszej sytuacji. Scenariusz 2) Oba samochody mają strefy zgniotu i większa energia zderzenia zostaje pochłonięta = wszyscy uczestnicy zdarzenia mają szansę na wyjście z kolizji w miarę cało. Scenariusz 3) zderzają się dwa CWSy, energia zderzenia nie jest pochłaniana prawie wcale, bo nie ma stref zgniotu i ciała pasażerów muszą sobie z nią poradzić, szpital lub cmentarz. Rozumiesz? Czy dalej tęsknisz do "nieplastikowych samochodów bez poduszek i stref zgniotu z XX wieku"?
8 1 + odpowiedz
Fidel28.10.2018 14:10:19
Odnośnie niegdysiejszych nie istniejących stref zgniotu... miałem wypadek 70-cio letnim zabytkiem ...nocne spotkanie z drzewem i udało się przeżyć, bo nie było pasów, a energia oddzieliła pasażerów od skasowanego pojazdu!!
0 0 + odpowiedz
hmmmm24.10.2018 23:23:15
Golf IV to akurat też auto z XX wieku -- zaczęli go robić w 1997. Są auta bardziej i mniej bezpieczne - mimo że były z XXI wieku to małe bez poduszki i niebezpieczne też się trafiały. Strefa zgniotu działa do około 50-60 kmh w małym miejskim aucie - później zgnieciesz się jak puszka sardynek. Super bezpieczne auta mają twardą klatkę bezpieczeństwa wspawaną w nadwozie i co? Jakoś po wypadkach wychodzą ....
1 1 + odpowiedz
A25.10.2018 11:09:08
No właśnie najbezpieczniejsze samochody (rajdówki z klatką ) nie mają stref zgniotu tylko są bardzo usztywnione i ich kierowcy rozbijają się bez szwanku przy dużych prędkościach. A to co by się się stało w przypadku zderzenia dwóch starych samochodów to tylko teoria, życie często pokazuje inaczej. Ale ja jestem zwolennikiem starszych samochodów, uważam, że dzisiejszy postęp w motoryzacji to jest poprawianie jednej rzeczy kosztem pogorszenia 5 innych.
1 1 + odpowiedz
Rumburak25.10.2018 11:41:45
Strefy zgniotu są nawet w F1. Też mi się nie podobają niektóre rzeczy w nowych samochodach (głupia wymiana żarówki to całe przedsięwzięcie itd) ale jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to bez dwóch zdań samochody są coraz lepsze.
1 0 + odpowiedz
KT24.10.2018 11:38:34
A gdyby golf wpadł na budynek czy słup energetyczny, to napisałbyś, że "najwięcej szkód wyrządził niestety słup"?
22 1 + odpowiedz
Rumburak24.10.2018 12:03:09
Nie, nie o to chodzi. Gdyby zderzyły się dwa takie zabytki, to prawdopodobnie byłyby ofiary śmiertelne (brak stref zgniotu, poduszek itd), w tej sytuacji golf był uprzejmy wziąć na siebie uderzenie tego "czołgu" o większej masie i sztywniejszej konstrukcji. Nie ma powodu hejtować postu poprzednika.
3 4 + odpowiedz
obserwator24.10.2018 12:33:23
O czym ty piszesz? Jakie był "uprzejmy wziąć", "uprzejmy" to był kierowca nie dostosowując prędkości i powodując kolizję z zabytkiem. Gdyby jechał z odpowiednią dla tego miejsca ostrożnością do sytuacji by nie doszło.
12 2 + odpowiedz
Rumburak24.10.2018 14:00:16
A, to policja szuka świadków żeby ustalić okoliczności, ale Ty wiesz kto i dlaczego spowodował wypadek.
3 4 + odpowiedz
no i co?09.11.2018 20:06:29
Jest nawet filmik z rejestratora jazdy i widać wyraźnie że osoba kierująca Golfem spowodowała ten wypadek wyjeżdżając poślizgiem na przeciwległy pas.
0 0 + odpowiedz