19 kwietnia w sopockiej Hali 100-lecia, przy ul. Goyki 7 już po raz siódmy odbędą się Sopockie Integracyjne Targi Pracy. Przedsięwzięcie stanowi odpowiedź na potrzeby osób poszukujących zatrudnienia, nieaktywnych zawodowo osób niepełnosprawnych, a także wszystkich zainteresowanych odnalezieniem nowych ścieżek kariery zawodowej.
Targi organizowane są również z myślą o instytucjach i firmach poszukujących pracowników oraz instytucjach udzielających wsparcia osobom z dysfunkcjami.
Sopockie Targi mają swoją tradycję. Odbywają się nieprzerwanie od 2005 roku i są doskonałą okazją do zapoznania się z bieżącą ofertą obowiązującą na lokalnym rynku pracy.
Dodatkową ofertą, skierowaną do przybyłych osób, będzie:
Nową ofertą, tegorocznych Targów Pracy, skierowaną do pracodawców jest "Punkt Pracodawcy" w ramach, którego zapraszamy na:
Specjalną ofertą, skierowaną dla osób młodych będzie obecność na targach pracy Sopockiego Centrum Wolontariatu - promującego ideę wolontariatu jako działania prowadzącego do zdobywania doświadczenia zawodowego, niezbędnego do otrzymania w przyszłości atrakcyjnej pracy.
Tegoroczne targi zostały wzbogacone profesjonalnym wsparciem partnerów, którymi są: Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni, Fundacja Grupy Ergo Hestia Integralia, Gdyńskie Centrum Integracja prowadzone przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Biuro Integracji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych BIZON oraz Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym Pomorska Jednostka Wojewódzka. Wskazane instytucje zajmujące się na co dzień, m.in. problemem zatrudnienia niepełnosprawnych bezrobotnych wzmocnią ofertę prezentowaną podczas targów.
Podczas Targów będzie możliwe także skorzystanie z doradztwa Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Gdyni w zakresie procedury uzyskania statusu osoby niepełnosprawnej i orzeczenia o niepełnosprawności dla celów pozarentowych.
Organizatorami Sopockich Integracyjnych Targów Pracy są Stowarzyszenie Na Drodze Ekspresji oraz Urząd Miasta Sopotu. Honorowy patronat nad przedsięwzięciem objął Prezydent Miasta Sopotu.