06.01.2022 12:00 57 WH/SM Wejherowo
Pies pogryzł kobietę. Straż miejska przypomina o obowiązkach właścicieli czworonogów
"Mandatem karnych w kwocie 500 złotych ukarana została na osiedlu 1000-lecia w Wejherowie kobieta, której pies pokąsał przed blokiem mieszkankę tego osiedla" - relacjonuje wejherowska straż miejska. Strażnicy przypominają o obowiązkach, które spoczywają na właścicielach czworonogów.
Okazuje się, że pogryzienie nie było jedynym niedopilnowaniem opiekunki psa.
— Właścicielka psa mandat przyjęła i zapewniała funkcjonariuszy, że jej pies szczepiony jest przeciwko wściekliźnie. Podała nawet gabinet weterynaryjny, w którym niby psa zaszczepiła, co okazało się nieprawdą. Za to wykroczenie również poniesie odpowiedzialność karną, bo psy powyżej 3 miesiąca życia powinny być szczepione przeciwko wściekliźnie. Właściciel ma również obowiązek opłacać za psa podatek, a ten w mieście Wejherowie, zgodnie z uchwałą RM wynosi 75 złotych. Z tego obowiązku właścicielka się również nie wywiązała - relacjonuje Zenon Hinca, komendant wejherowskiej straży miejskiej.- Teraz straż złoży zawiadomienie do Wydziału Finansowego UM celem wszczęcia postępowania administracyjnego.
Strażnicy przytaczają obowiązki związane z opieką psa. Nie jest to tylko zapewnienie mu jedzenia i wody oraz wyprowadzanie czworonoga na spacery. W przestrzeni publicznej właściciel powinien zakładać mu smycz i kaganiec oraz po nim posprzątać. Obowiązkowe jest szczepienie przeciwko wściekliźnie. Pies nie może biegać bez opieki. Właściciel ma obowiązek zgłosić posiadanie psa.

Fot. SM Wejherowo
Komentarze
Jonni10.01.2022 18:40:23
Najlepiej was pozamykać i wam kagańce pozakładać bo pie*rzycie smuty. Tacy święci wszyscy, mądrzy, idealni. Pies ugryzł bo miał jakiś powód. Dlaczego psy, które trzymane są na łańcuchach latami stają się agresywne chociaż na początku takie nie był? Bo mają zrytą psychikę od tego siedzenia na mrozie i upale w jednym miejscu i samotności. Za zachowanie odpowiada właściciel! Jak się nie dba o psa to nie powinno się go posiadać i tyle szczególnie mowa tutaj o rasach niebezpiecznych. Tutaj widzę każdy mądry, behawioryści zwierząt, a sami zachowujecie się jak wariaci wszędzie gdzie się da. Już wolę takiego psa niż zakłamanego człowieka, który udaje, że zna się na wszystkim + zero jakiejkolwiek wrażliwości na inne istoty. Padalce :)
3 5 + odpowiedz
AndrzejPL07.01.2022 12:22:32
Na zdjęciu z ząbkami jest : "członek czyjejś rodziny", " najlepszy przyjaciel człowieka", "bezbronne stworzenie": .... trzeba mu stworzyć aplikację Animal Helper - https://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/52426-chca-stworzyc-alarmowy-numer-dla-zwierzat
1 3 + odpowiedz
Mieszkaniec Wejherowa07.01.2022 09:00:15
Została pogryziona kobieta, a niektórzy pytają, dlaczego piec powinien mieć założony kaganiec w miejscach publicznych. Straszne, rzeczywiście niektórzy nie odbiegają rozumem od psa, a niektórzy są nawet poniżej. Sam widziałem, starszego pana prowadzącego na smyczy psa środkiem drogi osiedlowej. Okazało się, że byłem w błędzie., ponieważ w którymś momencie role się odwróciły, pies poprowadził tego niezbyt mądrego pana na szeroki chodnik. Kiedyś uwielbiałem spacery, w lesie w okolicach Osiedla Fenikowskiego. Niestety, po jakimś czasie musiałem zrezygnować, ponieważ prawie na każdym spacerze natykałem się na psa (najczęściej dużego) biegnącego luzem i oczywiście bez kagańca. Raz mnie uratował kij. Oczywiście na zwróconą uwagę, bezczelna odpowiedź właściciela czy właścicielki. Dlatego, postawiłem zmienić miejsce spacerów, bez sensu było chodzić tam, gdzie kończyło się to awanturą. Zresztą podobnie jest na plażach.
11 5 + odpowiedz
Tr07.01.2022 09:48:41
Zamiast zmieniać trasy spacerów, polecam zakup gazu pieprzowego. Przyda się i na agresywnego psa i na jego bezrozumnego właściciela.
10 2 + odpowiedz
Rumia troja07.01.2022 08:34:58
Dla mnie to jest jakaś chora moda na te kundle wszystkie. Kupują te kundle z tych pseudo hodowli z kazirodczych związków, potem latają z nimi do weterynarza, bo piesek choruje. Wyjdzie taka Jessi ze swoim pupilkiem raz na dzień ze swojego bloku i nawet kupy po nim nie posprząta. Na aucie naklejka nie krzywdź z podobizną psa, a na nogach buty ze skóry zwierzęcej...hipokryzja pełna.
6 6 + odpowiedz
Chachara07.01.2022 08:24:16
Przestańcie się mnie czepiać. Mam prawo nienawidzieć psów i ich właścicieli.
3 5 + odpowiedz
Ordynator07.01.2022 09:49:25
Chacharo wróć do nas na oddział. Tęsknimy
2 0 + odpowiedz
Obserwator06.01.2022 22:47:16
Wydaje mi się że ten pies na zdjęciu to chachara
4 1 + odpowiedz
M06.01.2022 23:41:45
Zdecydowanie! Powinni założyć jej kaganiec na mordę i obowiązko zaszczepić na wściekliznę i na Covid przy okazji :-)
5 3 + odpowiedz
Anita06.01.2022 20:14:27
Wystarczy psu założyć smycz i przede wszystkim zaszczepić. Teraz poszkodowana może mieć problemy zdrowotne z powodu braku szczepienia u psa
5 2 + odpowiedz
Michał06.01.2022 19:49:58
Nigdy nie widziałem właściciela psa, który posprzątał po nim. Nigdy, widziałem ukarania właściciela psa przez policję, za puszczanie psa luzem, za prowadzenie bez kagańca, którego u psów nie widzę. Nawet wtedy, gdy jeden z nich podszedł do radiowozu z psem bez smyczy czy kagańca. Niestety, w Polsce prawo jest tylko na papierze, nie jest egzekwowane. Dlatego, piraci drogowi, antymaseczkowcy czy nieodpowiedzialni właściciele psów w dalszym ciągu czują się bezkarni. Dopiero, jak została pogryziona kobieta, właścicielka psa została ukarana. Jeżeli ten pies był puszczony luzem, z pewnością nie był to pierwszy raz.
11 7 + odpowiedz
ej06.01.2022 20:37:53
sprzatac po psie - ok. prowadzic go na smyczy ok. ale z jakiego powodu chcialbys karac za brak kaganca?
7 4 + odpowiedz
Michał06.01.2022 22:40:20
Skoro zadajesz takie pytanie, to tylko oznacza, że rozumem nie odbiegasz od psa. Sorry, ale pewne rzeczy trzeba nazwać po imieniu. Mnie kiedyś na chodniku ugryzł w rękę pies, który był prowadzony na smyczy ale bez kagańca. Czy chciałbyś, aby w pociągu blisko ciebie był pies bez założonego kagańca.
6 7 + odpowiedz
sto lat temu06.01.2022 22:49:33
ugryzł cie jakiś pies, nie wiem z jakiego powodu, i to ma skutkować tym, że mój, nieagresywny pies, którego całkowicie kontroluję na smyczy - ma nosić kaganiec, bo jak nie to mandat (bez podstawy prawnej oczywiście)? Ktoś tu ma usterkę w rozumie, ale nie ja ani nawet mój pies michale.
8 8 + odpowiedz
Michał06.01.2022 23:15:44
Masz rację, ktoś ma usterkę w rozumie. Ja również nie wiem, dlaczego pies mnie ugryzł, jak i moją znajomą wśród innych osób. Wiele psów, które dotkliwie pogryzło, choćby dzieci i być może tą kobietę również rzekomo była wcześniej nieagresywna. Pies po prostu jest nieprzewidywalny. Ponadto, jest obowiązek zakładania psu kagańca. Nie może o tym decydować widzimisie właściciela, tym bardziej niezbyt mądrego, takiego jak ty, który poczuł sie bezkarny. I tyle w temacie.
5 5 + odpowiedz
właśnie tutaj się mylisz06.01.2022 23:27:38
nie ma takiego obowiązku. jak ci kiedyś cegła na głowę spadnie to będziesz żądał obowiązkowych kasków dla wszystkich pieszych?
6 5 + odpowiedz
Mieszkaniec Wejherowa07.01.2022 08:47:21
Piszesz bzdury, jest taki obowiązek, szczególnie w przypadku ras niebezpiecznych. O czym zresztą podkreśla straż miejska. Natomiast, argument z cegłą jest tak idiotyczny, że nie warto dalej komentować. Ale, brak argumentów, chwyta się byle czego.
6 5 + odpowiedz
nigdzie nie pisałem o rasach 07.01.2022 09:52:07
niebezpiecznych, których nawet POSIADANIE wymaga pozwolenia. Normalny pies spoza listy NIE MUSI NOSIĆ kagańca, chyba że wynika to z przepisów np. przewozowych MZK czy SKM. To raczej tobie brakuje argumentów. Jeżeli się mylę, podaj chociaż pół przepisu który nakazuje zakładanie kagańca psu na spacerze. I nie, ulotka straży miejskiej to nie jest przepis prawny na podstawie którego można karać mandatami. To tyle z mojej strony.
0 3 + odpowiedz
Michał07.01.2022 20:43:01
Brakuje, tylko definicji "normalnego psa". Każdy wlaściciel ma zapewne własną definicje. Ale, jeśli ten "normalny" czy "nieagresywny"pies kogoś pogryzie, z pewnością będzie kara za brak kagańca.
0 0 + odpowiedz
i nie, nie będzie to kara za brak kagańca11.01.2022 19:33:24
tylko kara za brak odpowiedniego nadzoru. Jeżeli pies w kagańcu przewróci cię i rozbijesz sobie przy okazji łeb, to jego właściciel dostanie taki sam mandat. Kaganiec lub jego brak nic nie ma do rzeczy.
0 0 + odpowiedz
ale jest definicja11.01.2022 19:31:19
rasy niebezpiecznej ktora musi nosić kaganiec. wszystko spoza listy - nie musi. mam nadzieję że wreszcie dotarło.
0 0 + odpowiedz
Neoplan06.01.2022 21:21:35
On nie wie.
2 1 + odpowiedz
Chachara06.01.2022 19:12:54
Powinien być zakaz posiadania psów. Obsrańce
4 13 + odpowiedz
M06.01.2022 19:49:53
Powinien być nakaz szczepienia Chachary na Covid i wściekliznę
5 1 + odpowiedz
Abc06.01.2022 18:10:11
Bez przyczyny pies by nie ugryz .Co do sprzątania po psach to kto odpowiada w mieście za pojemniki na worki i osobne pojemniki na psią kupę Tylko mandaty potrafią w lepiać
6 12 + odpowiedz
mieszkaniec06.01.2022 18:43:46
Masz psa to go pilnuj i po nim sprzątaj - to ogólna zasada, której każdy psiarz powinien się trzymać. Faktem jest, że skoro Wejherowo pobiera opłatę od posiadania psa to mogłoby chociaż w zamian zapewnić wspomniane woreczki.
19 1 + odpowiedz
psiarz06.01.2022 20:43:25
woreczki to sobie sam kupię, brakuje pojemnikow do ktorych mozna by "bombe" wyrzucic. W Redzie są.
7 0 + odpowiedz
T06.01.2022 23:43:48
Racja. Zamiast kamiennych słupów za pół miliona sztuka można by takich pojemników poustawiać w całym mieście.
6 0 + odpowiedz
kaganiec06.01.2022 17:30:58
to niech generał hinca sobie założy na spacer. moj pies nie ma takiego obowiązku
3 10 + odpowiedz
Strażnik Czesio06.01.2022 17:51:10
Chachara do nory
5 4 + odpowiedz
morda06.01.2022 20:38:31
bo psem poszczuję. bez kagańca.
2 0 + odpowiedz
Falko nine six mc REMONTY SILNIKÓW LUZINO06.01.2022 17:19:46
jo zawsze pies winny i wlasciciel a mozre pogryziona zamachla sie na psa i sie bronil albo na niego warczala no co take pszypadkie tesz som
4 13 + odpowiedz
Roman 06.01.2022 16:49:09
Wystarczy gazem w psa i już nie wróci .
8 12 + odpowiedz
Pieszy06.01.2022 16:24:52
Proste pytanie. Czemu Straż Miejska czy policja, gdy widzi, że właściciel puszcza psa luzem od razu nie wlepia mandatu? Jak widać nie każdy piesek "chce się tylko bawić". Niby wielka profilaktyka o dobro pieszych na pasach, a na chodniku już nie? Co ciekawe za odchody psa od razu mandat, jakby to było gorsze niż potencjalne pogryzienie. Nie rozumiem tej "logiki". Czy wy myślicie, że te "przypomnienia" od Straży Miejskiej do kogoś dotrą albo ktoś się tym przejmie?
17 6 + odpowiedz
Juzek 06.01.2022 14:54:42
500 zł? A za 50 km więcej na pustej dwupasmowce 2500 gdzie tu sprawiedliwość jak ktoś ma burka to niech bierze odpowiedzialność za niego, tak jakbym komuś przy... dolil dostał 500 zł i po sprawie ...
9 5 + odpowiedz
mocher06.01.2022 21:34:36
Jak się źle jeździe przy 50 to walnij drugą 50 będzie lepiej
1 0 + odpowiedz
Gruby06.01.2022 14:14:21
Zobaczcie jsk chacgara wpadła w szał. Klika swoim wrednym ichamskim paluchem w dół. Aniu opanuj się. A co na to Piotr?.Znów będą się z niego śmiali. Mieć taką babę to porażką.
4 32 + odpowiedz
Gruby06.01.2022 14:41:28
Ale wyprowadziliśmy chacharę z równowagi. To coś więcej jak szał. Ona tą swoją trollowską maszynką minusuje do oporu. Chacharo opanuj się brzydalu
55 204 + odpowiedz
M06.01.2022 23:45:11
200 łapek w dół. Chachara w formie!! Nowy rekord chyba. Pewnie trzyma teraz palec w lodzie
2 0 + odpowiedz
Gruby06.01.2022 14:54:53
Dziękuję Ci Aniu za to że teraz sie ze mną zgadzasz.
8 23 + odpowiedz
M06.01.2022 14:00:52
Chachara zaszczep sie
5 24 + odpowiedz
Psik06.01.2022 13:35:39
"W przestrzeni publicznej właściciel powinien zakładać mu smycz i kaganiec oraz po nim posprzątać"- a od kiedy to jest obowiązek zakładania psu kagańca? bo przepisy raczej o tym nie mówią, że każdy pies musi mieć kaganiec
19 14 + odpowiedz
Tr06.01.2022 13:59:03
Nie ma też przepisu, że jak idziemy na spacer w deszczu to należy wziąć parasol. Jest jeszcze coś takiego jak rozum i zdrowy rozsądek.
15 13 + odpowiedz
jak przekonasz mojego psa06.01.2022 17:33:54
do noszenia parasola, to ja go namówię na kaganiec. ok? :-)
3 3 + odpowiedz
Gość 06.01.2022 13:53:38
Jak się ma trochę oleju w głowie to się zakłada. Zwłaszcza że niby nje groźny a jednak.
21 5 + odpowiedz
Tymczasem06.01.2022 13:34:04
Jeśli ktoś uważa, że SM jest mu potrzebna, to niech utrzymuje ją ze swojej kieszeni.
61 6 + odpowiedz
Kaganiec06.01.2022 13:31:45
Za te pieniądze wybudować kojec i kaganiec dla chachary z I Brygady Pancernej WO
3 46 + odpowiedz
Syndyk masy upadłościowej06.01.2022 13:24:20
Znów straż miejska przypomina i ostrzega, że istnieje i nadaje się tylko do rozwiązania. A za pieniądze podatników idące na SM, są ważniejsze inwestycje które mogłyby służyć wszystkim mieszkańcom.
36 3 + odpowiedz
Gruby06.01.2022 13:27:12
O chacharo obudziłaś się. Granda już była bo nie słyszałem. Syndykiem jestes-oczywiscie dla twojej firmy.
4 52 + odpowiedz
Nieśmiało zapytam:06.01.2022 13:20:38
Gdzie wcześniej była straż miejska?
42 2 + odpowiedz
Gruby06.01.2022 14:18:35
NA ì Brygady Pancernej chora chacharo
5 5 + odpowiedz
Gość 06.01.2022 13:54:55
A co miała pilnować tej Pani jak wychodzi z psem?
5 1 + odpowiedz
Dobre se06.01.2022 14:02:54
Nie, tej pani którą ukąsił pies. Bo sm ma zapewnić bezpieczeństwo i porządek w mieście.
28 4 + odpowiedz
Fdsd06.01.2022 12:58:01
Łażą z tymi psami jak święte krowy. Wypuszcza takiego aby się wysrał a sam siedzi na klatce bo mu zimno w dupę i czeka aż pies wróci. Masz psa to weź za sierściucha odpowiedzialność.
30 1 + odpowiedz
M06.01.2022 12:57:51
Pies? A może to wściekła Chachara kogoś pogryzła po złości.
5 103 + odpowiedz
mocher06.01.2022 12:41:14
Właścicielka 500 a pies nic ??? To nie sprawiedliwe pies pogryzł a kobitka mandat za co, nikogo nie pogryzła.
1 13 + odpowiedz
Tr06.01.2022 12:58:37
Gdy nie było Internetu tylko rodzina wiedziała żeś debil.
15 1 + odpowiedz