02.06.2020 15:30 2 rp/OMGGS

W grze o Mevo pozostały tylko dwie firmy

Fot. Damian Klechowicz/TTM

Tylko dwie spośród trzech firm zainteresowanych przystąpieniem do dialogu konkurencyjnego dotyczącego prowadzenia systemu Mevo 2.0 dopuszczono do dalszych rozmów. Decyzją komisji przetargowej spółka Nextbike Polska została wykluczona z dalszych negocjacji. Gigant na dwóch kołach złożył pod koniec maja wniosek o ogłoszenie upadłości.

W połowie maja Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot poinformował, że trzy podmioty zainteresowane są przystąpieniem do dialogu konkurencyjnego dotyczącego prowadzenia systemu Mevo 2.0. Konsorcjum BikeU i Freebike oraz firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo będą mogły powalczyć o obsługę roweru metropolitalnego. Z gry wypadła spółka Nextbike Polska.

Komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników zdecydowała o wykluczeniu Spółki Nextbike Polska SA z postępowania. Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego Spółka była 90%-podwykonawcą (wykluczenie na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp) – czytamy w oficjalnym komunikacie rzecznika OMGGS.

Zarząd Nextbike Polska pod koniec maja złożył także wniosek o ogłoszenie upadłości. Poza nim pojawił się jeszcze wniosek restrukturyzacyjny. Jego pozytywne rozpatrzenie ma skutkować zawarciem porozumień i nowych umów z wierzycielami. Dzięki temu Nextbike Polska ma zyskać możliwość dalszego działania, generowania przychodów i pozyskiwania kontraktów. Te plany jednak nie pomogą przy pracy nad rowerem metropolitalnym, od których firma została odsunięta.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się 17 czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami, komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Przypomnijmy – nowy system ma składać się z co najmniej czterech tysięcy rowerów, z czego min. 25% mają stanowić jednoślady elektryczne, które są już posiada OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację pojazdów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.


Czytaj również:

Komentarze

W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.