W sobotę, 30 marca, rozpocznie się Ekstraklasa Games – największy w historii turniej gry FIFA w Polsce, w którym wszystkie kluby Ekstraklasy wystawią swoich reprezentantów na wirtualnej murawie. Każdy z fanów Arki Gdynia może wziąć udział w kwalifikacjach, aby uzyskać możliwość reprezentowania żółto-niebieskich!
Każdy klub będzie reprezentowany przez dwóch zawodników na PlayStation 4 oraz dwóch na Xbox One. Po jednym miejscu na każdej konsoli będzie do wygrania podczas otwartych kwalifikacji. Ekstraklasa Games ma status ligi partnerskiej EA SPORTS - Official League Qualifier, dzięki czemu będzie to jedyny polski turniej dający możliwość walki o punkty w rankingu FIFA 19 Global Series, dzięki którym można awansować na Mistrzostwa Świata - FIFA eWorld Cup 2019.
Arka Gdynia posiada własną sekcję sportów elektronicznych, w której znajduje się dwóch zawodników FIFA 19 PS4. Bartosz „Bartas” Tritt ma na swoim koncie tytuł wicemistrza świata oraz wicemistrza Europy, a Michał „Owca” Owczarzak to były mistrz Polski i ćwierćfinalista Mistrzostw Świata. Jeden z nich będzie reprezentował Arkę Gdynia na platformie PS4.
Fot. mat.pras.
Na platformie Xbox One Arkę Gdynia reprezentować będzie Bartosz „bejott” Jakubowski, który został wypożyczony do naszego klubu z drużyny Alsen Team na czas Ekstraklasa Games. Bartek to kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski, w zeszłym sezonie w barwach Cracovii zdobył tytuł Mistrza FIFA 18 Ekstraklasa Cup, a 23-24 marca, jako pierwszy Polak na Xbox One, powalczy z najlepszymi zawodnikami na świecie w turnieju regionalnym.
Fot. mat.pras.
– Liczymy na duże zainteresowanie kibiców Arki, aby móc wystawić jak najsilniejszą reprezentację podczas Ekstraklasa Games. Zainteresowanie tym projektem wśród wszystkich klubów Ekstraklasy jest bardzo widoczne, co mamy nadzieję pozytywnie wpłynie na dalszy rozwój branży esportu. Gorąco wierzę, że przełoży się to również na poziom całego turnieju. Warto podkreślić, że nasza sekcja funkcjonuje od ponad roku i mamy przed sobą bardzo konkretne plany dotyczące tego turnieju, jak i rozwoju całego projektu jakim jest „Arka Gdynia Esports” – mówi Stanisław Wrzosek, menedżer ds. marketingu Arki Gdynia.