Pierwsze fabrycznie nowe trolejbusy przegubowe już wożą pasażerów gdyńskiego ZKM. Solarisy Trollino 18 są nie tylko komfortowe, ale i pojemne – mogą zabrać 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących.
W połowie lutego informowaliśmy o teście przegubowego trolejbusu Solaris Trollino 18 na gdyńskich ulicach. Przyszedł czas, by nowe pojazdy wyruszyły w regularne trasy. Tak się stało już w ubiegły poniedziałek (4 marca).

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl
Jako pierwsi mogli się z nimi zapoznać pasażerowie linii nr 25. Nowe trolejbusy, wyposażone m.in. w klimatyzację, monitory LCD czy ładowarki USB, będą się pojawiać rotacyjnie w I połowie marca na różnych liniach. Dzięki temu mieszkańcy poszczególnych dzielnic Gdyni będą mogli się z nimi zaznajomić. I tak, przegubowce pojadą:
– 5 marca – na liniach nr 20 i 22;
– 6 marca – na linii nr 23;
– 7 marca – na linii nr 26;
– 8 marca – na linii nr 29;
– 9 marca – na linii nr 24;
– 10 marca – na linii nr 25;
– 11 marca – na linii nr 28;
– 12 marca – na linii nr 27.
Od 13 marca przegubowce będą kursowały na trzech liniach. W dni powszednie będzie to linia nr 27, a w weekendy – linie 24 i 25. Docelowo na linii nr 27 będą wprowadzone zmiany.
– Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Zmiana ta dyktowana jest chęcią objęcia nią ważnych generatorów ruchu w mieście: Stadionu Miejskiego, Hali Sportowo-Widowiskowej Gdynia Arena, Narodowego Stadionu Rugby, Centrum Handlowego Riviera oraz kompleksów biurowych przy ul. Łużyckiej. Wprowadzenie takiej zmiany na trasie linii nie byłoby możliwe bez nowych pojazdów. W ciągu ulic nie ma bowiem sieci trakcyjnej. Solaris Trollino 18 będą pokonywały ten fragment z wykorzystaniem baterii – informują gdyńscy urzędnicy.
Co ciekawe, Solarisy Trollino mogą pokonać „bez szelek” nawet 35 kilometrów. Bez trudu mogłyby zatem dojechać np. do Wejherowa.
– Co więcej, trolejbusy posiadają zaawansowany system zarządzania energią – posiadają zdolność rekuperacji, czyli oddawania nadmiaru energii podczas hamowania bądź zjazdów ze wzniesień z powrotem do sieci trakcyjnej lub baterii – czytamy na stronie gdyńskiego magistratu.

Fot. Gdynia.pl
Łącznie w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup ekologicznego taboru” miasto nabyło 85 nowych pojazdów komunikacji miejskiej. W tej puli znajduje się 30 trolejbusów (16 przegubowych i 14 standardowych).