07.01.2019 16:00 1 PM
Przetarg, który miał wyłonić wykonawcę Węzła Integracyjnego Gdynia-Chylonia, zostanie unieważniony. Jedyna złożona oferta opiewała na kwotę dwukrotnie większą niż ta, jaką Miasto Gdynia przeznaczyło na sfinansowanie inwestycji. Władze Gdyni zapowiadają ogłoszenie kolejnego postępowania i liczą na większe zainteresowanie wykonawców.
Przypomnijmy, że w Chyloni ma powstać nowoczesny węzeł integracyjny. Plac dworcowy zyska podziemny parking; przebudowana zostanie również sieć trakcyjna dla trolejbusów. Projekt zakłada nie tylko utworzenie węzła, ale również wielu udogodnień dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów i pieszych. O inwestycji pisaliśmy w październiku ubiegłego roku.
W listopadzie 2018 roku miało miejsce otwarcie ofert przetargowych w pierwszym przetargu.
– Przypomnijmy, że jedyną firmą, która się zgłosiła, był warszawski Budimex SA. Oferta wyniosła 60 529 669,17 zł brutto, z okresem gwarancji i rękojmi wynoszącym 8 lat, a deklarowany czas wykonania prac to 96 tygodni. Miasto przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 30 912 541,40 zł brutto – czytamy na stronie gdynia.pl.
Miasto nie chce rezygnować z inwestycji, dlatego przetarg ma zostać powtórzony.
– Chcemy wybudować węzeł integracyjny w Chyloni za realną kwotę. Nie możemy akceptować tak dużych różnic w cenach. To jeden z naszych projektów strategicznych, a na jego realizację czekają mieszkańcy. Przez kilka najbliższych miesięcy będziemy przygotowywać kolejne, równie ważne dla Gdyni – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Projekt zakłada utworzenie podziemnego parkingu park&ride na około 140 miejsc wraz z infrastrukturą towarzyszącą i budynkiem toalet. Z parkingu będzie prowadziło bezpośrednie przejście na perony SKM-ki. Na miejscu powstaną także naziemne miejsca postojowe na krótki postój i zadaszony parking dla około 50 rowerów. Będą też miejsca dla taksówek. Węzeł uzupełnią wygodne chodniki i ścieżki rowerowe, ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, czytelne tablice z informacją pasażerską. Cała inwestycja ma ułatwić przesiadanie się z pociągów do komunikacji autobusowej i trolejbusowej, a kierowców – zachęcać do pozostawienia auta i kontynuowania podróży kolejką SKM.