Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-8 sierpnia 2011 r. przez Millward Brown SMG/KRC. Jego celem było poznanie wiedzy, opinii i ustosunkowań Polaków odnośnie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Socjologowie, którzy analizowali wyniki badań, zwracają przede wszystkim uwagę na powszechność Orkiestry: 97% Polaków zna Fundację, a 92% oglądało w telewizji jej finały. 11% Polaków, czyli co 10 obywatel naszego kraju, było minimum raz wolontariuszami w czasie zimowych zbiórek. 71% respondentów zdaje sobie sprawę z tego, że działania Fundacji WOŚP nie ograniczają się tylko do jednego dnia, ale że pracuje ona przez cały rok. 89% badanych uważa natomiast, że WOŚP to coś, czym powinniśmy się chwalić poza granicami Polski. Słowa, które najczęściej kojarzą się Polakom z Fundacją WOŚP to: pieniądze, wrażliwość, zaufanie, uczciwość, wiarygodność, społeczeństwo i entuzjazm.