05.04.2023 08:00 36 EK
Do naszej redakcji napisał mieszkaniec Wejherowa, który skarżył się na drogę gruntową w okolicy ul. Henryka Sienkiewicza nieopodal budynku ZUS-u. Temat piaszczystej drogi oraz jej okolic jest na językach Wejherowian od dawna. Okazuje się, że droga znajduje się na terenie objętym inwestycją - „Galeria Srebrna”.
— W centrum miasta droga wzdłuż ZUS jest strasznie dziurawa. Ponadto można spotkać dziury z wystającym kamieniem — pisze czytelnik.
Czytaj również: 'To nie jest inwestycja miejska.' Co z Galerią Srebrna?
Mieszkańców Wejherowa bardziej od braku nowej galerii handlowej irytuje stan nawierzchni drogi, która bardzo często jest użytkowana przez kierowców. W części działki na przestrzeni lat powstał „dziki parking”. Niestety, problemem właścicieli aut nie są wyłącznie małe nierówności nawierzchni.
— Dziury są tak duże że niewiele trzeba, aby uszkodzić miskę olejową. Wyciek oleju to raczej nie będzie przyjemna rzecz dla środowiska - dodaje mieszkaniec.
Czytaj również: Inwestor przedstawił swoje plany. Radni uznali wniosek spółki za bezzasadny
Władze miasta po naszej interwencji wyjaśniają, że droga dojazdowa pomiędzy ulicami Wałową, Srebrny Potok, Św. Jana i Sienkiewicza znajduje się na terenie objętym inwestycją pod nazwą „Galeria Srebrna”. Mimo tego miasto zobowiązało się do niewielkiego remontu nawierzchni.
— Miasto, rozumiejąc problem związany ze stanem technicznym tej drogi, uzupełni ubytki kruszywem betonowym — poinformował urząd.
Przypomnijmy, że pod koniec stycznia odbyła się nadzwyczajna sesja rady miasta Wejherowa, na której pojawiła się spółka, która miała wybudować galerię handlową w centrum Wejherowa. Przedstawiciele inwestora, chcieli zawrzeć ugody dotyczące między innymi nałożonych kar i przesunąć termin budowy. Jednak radni nie zgodzili się na przesunięcie terminu budowy obiektu oraz na odstąpienie od kar umownych.
Fot. Daniel Zaputowicz/TTM
Czytaj również: Konferencja za konferencją w sprawie Galerii Srebrna
Przypominamy, że czekamy na Państwa sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem [https://www.facebook.com/nadmorski24](strony facebookowej) oraz mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.