25.05.2022 09:27 0 mat.pras. Artykuł sponsorowany
Czy masz wątpliwości dotyczące rozwoju Twojego dziecka? Czy przeżywa trudności w szkole, przedszkolu lub żłobku? Zlokalizowana w Rumi, przy ulicy Dąbrowskiego, KID Poradnia z dumą, od prawie 10 lat, wspiera wszystkich rodziców, którzy borykają się z różnymi trudnościami rozwojowymi swoich dzieci. Celem naszych specjalistów jest niesienie profesjonalnej pomocy w pokonywaniu trudności w sferze poznawczej i emocjonalnej. Poradnia szczyci się wysoko wykwalifikowaną kadrą - zespół tworzą psychologowie, logopedzi, fizjoterapeuci, pedagodzy oraz pedagodzy specjalni.
Drogi rodzicu,
— Czy masz wątpliwości dotyczące rozwoju Twojego dziecka?
— Czy zachowanie Twojego dziecka zaczyna budzić Twój niepokój?
— Czy przeżywa trudności w szkole, przedszkolu lub żłobku?
— Czy nauka sprawia Twojemu dziecku problem?
— A może Twój nastolatek nie radzi sobie z trudnościami okresu dojrzewania?
— Czy mimo prób od pewnego czasu nie umiesz porozumieć się z własnym dzieckiem lub nie jesteś w stanie zrozumieć jego emocji i zachowań?
Te i inne pytania zapewne pojawiają się w głowach wielu rodziców. Zlokalizowana w Rumi, przy ulicy Dąbrowskiego, KID Poradnia z dumą, od prawie 10 lat, wspiera wszystkich rodziców, którzy borykają się z różnymi trudnościami rozwojowymi swoich dzieci. Celem naszych specjalistów jest niesienie profesjonalnej pomocy w pokonywaniu trudności w sferze poznawczej i emocjonalnej. Poradnia szczyci się wysoko wykwalifikowaną kadrą - zespół tworzą psychologowie, logopedzi, fizjoterapeuci, pedagodzy oraz pedagodzy specjalni.
W KID Poradni prowadzone są zajęcia wspierające potencjał rozwojowy maluszków. Personel odpowiada na wszystkie pytania i wątpliwości rodziców. Spotkania w Poradni odbywają się w przyjaznej atmosferze - poprzez budowanie relacji i zabawę.
KID Poradnia w ramach diagnozy i terapii małego dziecka przeprowadza:
— diagnozę małego dziecka, która obejmuje ocenę rozwoju psychoruchowego, a w przypadku dzieci od 3 roku życia także ocenę poziomu intelektualnego;
— diagnozę gotowości szkolnej;
— diagnozę w zakresie autyzmu oraz całościowych zaburzeń rozwoju;
— terapię logopedyczną;
— terapię integracji sensorycznej;
— terapię przetwarzania słuchowego metodą Tomatisa;
— terapię ręki;
— fizjoterapię;
— terapię dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (m.in. terapia pedagogiczna, stosowana analiza zachowania)
— zajęcia grupowe dla dzieci (Trening Umiejętności Społecznych).
mat.pras.
Trwająca niemalże dwa lata pandemia koronawirusa – zdalna edukacja, brak kontaktu z rówieśnikami stanowiła ogromną presję dla dzieci i ich rodziców. Także wysoki poziom współczesnej edukacji oraz często wyścig o bycie najlepszym bardzo negatywnie wpływają na młodzież w wieku szkolnym.
Doświadczane przez dzieci trudności w nauce obniżają ich osiągnięcia szkolne, samoocenę, a także niejednokrotnie wprowadzają napięcie w relacjach rodzic - dziecko. Kluczem do sukcesu dziecka jest właściwa diagnoza oraz indywidualnie dobrane wsparcie, a misją KID Poradni jest niesienie profesjonalnej pomocy w tym zakresie. Korzystając z najnowszych osiągnięć z dziedziny psychologii i pedagogiki oraz bazując na terapiach wykorzystujących nowoczesne technologie nasi specjaliści pomagają wykorzystać potencjał dziecka oraz pokonać trudności.
KID Poradnia w ramach zdiagnozowania trudności szkolnych przeprowadza:
— diagnozę gotowości szkolnej;
— diagnozę przyczyn trudności w uczeniu się (zaburzenia uwagi, ADHD, dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia i inne);
— ocenę poziomu intelektualnego dziecka;
— diagnozę przyczyn trudności w sferze emocji i zachowania;
— inne w zależności od doświadczanego problemu.
Każde badanie poprzedzone jest szczegółowym wywiadem z rodzicami. Najczęściej diagnoza składa się dwóch części: diagnozy pedagogicznej oraz diagnozy psychologicznej. Spotkania przebiegają w przyjaznej atmosferze, zbliżonej do swobodnej zabawy i rozmowy. Po badaniu, rodzice otrzymują wskazówki do pracy z dzieckiem oraz opinię w formie pisemnej.
Terapia trudności szkolnych odbywa się w formie zajęć indywidualnych prowadzonych w atrakcyjnej dla dziecka formie i przyjaznej atmosferze. Każdorazowo, specjaliści KID Poradni dążą do przeniesienia przez dziecko umiejętności nabytych podczas terapii na grunt szkolny, tak aby poprawić jego funkcjonowanie edukacyjne i wzmocnić wiarę we własne możliwości.
KID Poradnia prowadzi następujące terapie związane z trudnościami szkolnymi:
— terapię trudności w pisaniu i czytaniu (Metoda Warnkego);
— terapię dysleksji, trudności językowych (Metoda Warnkego);
— trening koncentracji uwagi (EEG-Biofeedback);
— terapię motoryki ręki;
— terapię przetwarzania słuchowego ;
— terapię logopedyczną.
Umiejętność regulowania własnych emocji, adekwatna samoocena oraz umiejętności społeczne to cechy, dzięki którym życie z innymi i wśród innych ludzi jest przyjemne, a także przynoszące wszystkim korzyści.
Dzieci doświadczające trudności w tym obszarze wymagają pomocy osób dorosłych. KID Poradnia oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie diagnozy trudności społeczno–emocjonalnych, a w razie potrzeby również opiekę terapeutyczną.
W naszej Poradni można skorzystać z pomocy w formie:
— konsultacji i warsztatów dla rodziców;
— indywidualnej terapii psychologicznej dla dzieci i młodzieży;
— grup terapeutycznych (Trening Umiejętności Społecznych, socjoterapia).
Proces diagnostyczny
Autyzm to całościowe zaburzenie rozwoju dziecka, a pierwsze jego objawy pojawiają się przed 3 rokiem życia. Zdarza się, że już w okresie niemowlęcym rodzice zauważają, że ich dziecko rozwija się inaczej.
Pierwsze, zauważalne symptomy, to najczęściej: opóźniony rozwój mowy, trudności we wchodzeniu w relację z innymi ludźmi, stereotypowe zachowania i zabawy (np. machanie rączkami, szeregowanie zabawek), brak umiejętności naśladowania, niewykonywanie prostych poleceń, niewystarczający kontakt wzrokowy. Prawidłowa diagnoza, postawiona na wczesnym etapie rozwoju, a następnie wczesna, intensywna terapia są kluczowe dla jak najlepszego funkcjonowania dziecka w domu i w przedszkolu, a później w szkole i w życiu dorosłym.
Zgodnie ze standardami międzynarodowymi, diagnoza pod kątem autyzmu prowadzona powinna być przez zespół wykwalifikowanych specjalistów (diagnoza interdyscyplinarna) przy użyciu obiektywnych narzędzi diagnostycznych.
KID Poradnia dba o to, by wszystkie niezbędne spotkania przebiegały w spokojnej, przyjaznej dla dziecka i rodzica atmosferze. W przypadku, gdy po postawieniu przez specjalistów diagnozy, niezbędne okaże się objęcie dziecka specjalistyczną pomocą, Poradnia nie pozostawi rodziców samych.
W razie potrzeby terapeuci Poradni pokierują rodziców do odpowiednich instytucji, przygotują program terapeutyczny i obejmą dziecko i całą rodzinę opieką terapeutyczną.
Terapia
Dla dzieci z postawioną diagnozą autyzmu i zespołu Aspergera, a także innymi zaburzeniami rozwojowymi KID Poradnia opracowuje i prowadzi programy pracy indywidualnej. Są to intensywne programy terapeutyczne, które umożliwiają dziecku nabywanie nowych umiejętności oraz niwelowanie sfer deficytowych. Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub na późniejszych etapach - w diadzie lub niewielkiej grupie z rówieśnikiem dziecka, a programy opracowane są na bazie najnowszej wiedzy i technik z zakresu stosowanej analizy zachowania. Podczas pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju (w tym autyzmem i zespołem Aspergera) niezwykle ważna jest intensywność i systematyczność oddziaływań terapeutycznych.
Program nakierowany jest na rozwijanie kompetencji kluczowych:
— nawiązywanie współpracy, wyrażanie swoich potrzeb;
— mowa i komunikacja;
— naśladowanie;
— umiejętności społeczne;
— umiejętności poznawcze.
W dniach 25 – 29 lipca br. KID Poradnia organizuje specjalny turnus wakacyjny dla dzieci w wieku 3-6 lat z trudnościami rozwojowymi – m.in. ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, ADHD.
W tym roku KID Poradnia przygotowała bardzo szeroką ofertę dla najmłodszych na wakacje. Dzieci w wieku 6 – 10 lat mogą skorzystać z tygodniowych turnusów pod hasłem „Wakacje z emocjami”.
Podczas turnusów, za pomocą zabaw integracyjno - edukacyjnych, dyskusji, burzy mózgów, odgrywania ról i zaangażowania w kreatywne prace artystyczne dzieci będą:
— Uczyć się przestrzegania zasad i norm obowiązujących w sytuacjach grupowo- społecznych;
— Uczyć się satysfakcji z własnych osiągnięć;
— Uczyć się rozpoznawać emocje;
— Ćwiczyć regulację emocji;
— Kształtować umiejętności autoprezentacji;
— Wzmacniać poczucie bezpieczeństwa;
— Obniżać poczucie niepokoju i napięcia;
— Uczyć się zachowań pożądanych;
— Uczyć się aktywnej komunikacji jako sposób na wyrażanie emocji;
— Uczyć się rozwiązywać konflikty;
— Uczyć się technik relaksacji;
— Kształtować pozytywne relacje społeczne;
— Rozwijać empatię;
— Ćwiczyć sposoby adekwatnego zachowania się w różnych sytuacjach;
— Rozwijać świadomość różnic i podobieństw między osobami;
— Rozwijać wyobraźnię i kreatywności;
— Integrować się z kolegami i koleżankami z grupy.
Ponadto uczestnicy turnusu wezmą udział w mini seansie filmowy z popcornem, zabawie z robotami oraz klockami LEGO, będą zdobili przedmioty techniką decoupage czy samodzielne przygotują slime’a.
Dzieci podczas pięciu dni zabawy będą uczestniczyły w zabawach grupowych pod hasłem: Świat latem, Podróże małe i duże, Życie na wsi, Leśny zakątek oraz Ahoj przygodo.
Wszystkie turnusy organizowane przez KID Poradnię będą prowadzone przez terapeutów poradni – psychologów, pedagogów i pedagogów specjalnych.
KID Poradnia serdecznie zaprasza wszystkie dzieci do wspólnej zabawy!
— Oddział I w Rumi - ul. Dąbrowskiego 17 lok. 4
— Oddział II w Rumi - ul. Piłsudskiego 41H/2
— Oddział w Gdyni - ul. Sandomierska 5b/4
— Telefon +48 535 456 312
— E-mail - [email protected]; [email protected]
— FB: https://www.facebook.com/kidpsycholog
— Strona internetowa: www.kidpsycholog.pl
mat.pras.
mat.pras.