29.03.2022 14:30 14 WH
Komunikaty o odjazdach pociągów ogłaszane są zbyt późno? PKP odpowiada
Według naszych Czytelników przez brak jasnych komunikatów na wejherowskim dworcu, podróżni nie wiedzą z jakiego peronu odjeżdża pociąg. Z naszą redakcją skontaktowała się pasażerka, która skarżyła się na sytuację na dworcu PKP w Wejherowie. Zwróciła uwagę na późne ogłaszanie miejsca odjazdów pociągów czy brak toalet. Spółka odpowiada: "Prosimy podróżnych o uważne słuchanie komunikatów głosowych na stacji".
"Na dworcu w Wejherowie komunikaty są ogłaszane na ostatnią chwilę. Nie wiadomo, z którego toru odjeżdża pociąg. Przez taką sytuację kilka razy spóźniłam się do pracy. Brakuje tablic informacyjnych z godzinami i miejscami odjazdów pociągów" - mówiła w rozmowie z naszą redakcją zdenerwowana Czytelniczka.
PKP odpowiada, że komunikaty głosowe są podawane podróżnym z odpowiednim wyprzedzeniem, do kilku minut przed zaplanowanym przyjazdem pociągu.
— W sytuacjach, w których dochodzi do zmiany peronu lub toru, z którego odjedzie pociąg, komunikaty są zapowiadane dwukrotnie, niezwłocznie po podjęciu decyzji przez dyżurnego ruchu – mówi Przemysław Zieliński z zespołu prasowego. - Na stacji Wejherowo mogą zdarzyć się sytuacje, w których przewoźnik PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. późno poinformuje dyżurnych ruchu o zmianie kolejności wyprawienia pociągu ze stacji (zamianie składów), co przekłada się na czas, w jakim podróżni otrzymują komunikat o zmianie peronu i toru dla danego pociągu. Prosimy podróżnych o uważne słuchanie komunikatów głosowych na stacji.
Ponadto Czytelniczka zwróciła uwagę, że dworzec nie jest w pełni przystosowany do osób niepełnosprawnych. Brakuje także toalet. Problemy mają zniknąć po remoncie. PKP odpowiada, że podpisanie umowy z głównym wykonawcą i rozpoczęcie prac ma rozpocząć się w drugiej połowie 2022 roku.
— Przebudowa obejmuje swoim zasięgiem historyczny dworzec kolejowy oraz jego najbliższe otoczenie. Całkowicie zmieni się przestrzeń wewnątrz budynku, która zostanie poddana kompleksowej przebudowie i dostosowana do współczesnych standardów obsługi podróżnych. Toalety znajdą się w zachodniej, parterowej części budynku, w której zlokalizowana zostanie przestrzeń obsługi podróżnych – wyjaśnia Agnieszka Jurewicz.
Przypominamy, że czekamy na Państwa sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem Facebooka i mailowo: redakcja@nadmorski24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.
Komentarze
Barbara30.03.2022 10:25:30
w jednej części artykułu zaprzeczenie, w drugiej potwierdzenie, następna tragedia dzisiejszych czasów...
0 2 + odpowiedz
Barbara30.03.2022 10:22:16
Wejherowo, dworzec, tragedia, tam myślą (nieustająco od wielu lat) , że z PKP, SKM korzystają tylko młodzi ludzie. Niereformowalni...
1 0 + odpowiedz
Janek 74 30.03.2022 07:40:20
Głośne pociągi PolRegio? Badanie trwa. Wejherowo
1 0 + odpowiedz
Jan motyl 30.03.2022 06:49:21
I co nam zrobicie, uprze się taki cham i co i nic. Kolej ogólnie pisząc ma was w nosie. Przecież inną koleją nie będziemy podróżować. Tak monopolistą traktuje klienta, a podróżny ponarzeka a i tak skorzystać musi. Z toaletą również uważają że każdy posiada w domu i tam może skorzystać po co druga na dworcu a trzecia w pociągu. Odjazdy na trasie Lębork - Wejherowo wieczorem to jakaś pomyłka. I co myślicie że nikt tego nie widzi a może jednak żyją w nieświadomie sam nie wiem co gorsze. A takie akcje zostawiam samochód w domu i śmigam koleją poprostu mnie śmieszą. Mimo wszystko kolej lubię.
4 0 + odpowiedz
Krzysztof 29.03.2022 21:34:10
Pociągi dalekobieżne, czy PolRegio są zapowiadane w miarę wcześnie, aczkolwiek te przeważnie odjeżdżają z peronu pierwszego w kierunku Gdyni, oraz z peronu drugiego w kierunku Lęborka. Gorzej wygląda sytuacja, gdy pociąg SKM ma odjazd z peronu trzeciego i zapowiedź następuje dwie minuty przed odjazdem. W takiej sytuacji na peron trzeci trzeba podbiec tunelem. Osoba starsza, niepełnosprawna, czy matka z wózkiem dziecięcym, ma znikome szanse zdążyć na "SKM-kę"
12 0 + odpowiedz
daaaaa29.03.2022 19:41:44
Słuchajcie a może tak po prostu wytaczać procesy PKP/SKM przez osoby które nie zdąrzyły do pracy na pociąg na spotkanie itp. może wtedy coś zrobią
8 0 + odpowiedz
Waldemar Jastrzębowski - Wejheropolis29.03.2022 18:07:24
W lutym 2017 r. wysłałem do PKP taką skargę: "Jako pasażer z Wejherowa stale korzystający często z usług SKM Trójmiasto, chciałbym zwrócić uwagę na wręcz tragiczny sposób informowania o odjazdach pociągów. Dawniej na ścianie poczekalni była tablica informacyjna na której widoczny był peron, z którego odjedzie najbliższy skład SKM. Teraz pasażerowie są skazani na informacje głosowe, które są dosyć rzadkie i często mało czytelne lub zbyt ciche. Chcę również podkreślić, że głosowy system informacji jest zupełnie nieprzydatny dla osób niesłyszących ! Dosyć często brak informacji doprowadza do dezorientacji pasażerów, którzy zajmują miejsce w pociągu, który stoi na peronie 3, a później okazuje się, że trzeba biec, bo podstawia się skład na peron 1. Przypominam, że peron w Wejherowie nie posiada windy i przemieszczanie się po schodach jest bardzo uciążliwe dla matek z wózkami czy osób niepełnosprawnych. Podsumowując, aktualne rozwiązanie sposobu informacji na stacji PKP Wejherowo jest chyba najgorsze na trasie Wejherowo - Gdańsk i wszyscy pasażerowie byliby bardzo wdzięczni za usprawnienie jego działania." Odpowiedź z PKP: "PKP PLK wyjaśnia, iż na stacji Wejherowo planowana jest przebudowa w ramach zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 202 na odc. Gdynia Chylonia – Słupsk”. W ramach tego zadania modernizacji ulegną perony, mała architektura, przejścia pod torami oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (wyświetlacze elektroniczne oraz megafony). Planowane rozpoczęcie tych prac to druga połowa 2018 r. PKP PLK S.A. informuje również, iż do tego czasu nie planuje większych inwestycji na stacji Wejherowo. Prosimy o przyjęcie powyższych wyjaśnień. Jednocześnie serdecznie przepraszamy za zaistniałe niedogodności. "
14 0 + odpowiedz
Pasażer29.03.2022 17:56:27
20 lat temu w tunelu była tablica informującą o numerze peronu z którego odjeżdża najbliższy pociąg skm. Nie było ledowych ekranów, ethernetu, IoT, sztucznej inteligencji a jakoś dało się skutecznie informować o tym z którego peronu pociąg podjeżdża. Teraz dają niewyraźne komunikaty, które nie docierają do nikogo w odpowiednim czasie, a do polowy pasażerów nie docierają w ogóle. No ale czego czepiają się Ci wszyscy ludzie? Przecież jest informacja o tym z którego peronu odjeżdża pociąg. Gorzej niż za komuny.
15 0 + odpowiedz
Ania29.03.2022 16:37:53
Racja. Często odwożę córkę na dworzec lub moją mamę, komunikaty są na ostatnią chwilę, brak informacji. Mojej mamie kupuje bilet papierowy w kasie i nawet pani sprzedająca nie potrafi odpowiedzieć na pytanie z którego peronu odjeżdża pociąg. Panie w okienkach często są bardzo opryskliwe i nie miłe, potrafią nawet podnieść głos na starszą kobietę która tylko chce wiedzieć po których schodach się wspinać.
19 1 + odpowiedz
Falko nine six mc REMONTY SILNIKÓW LUZINO29.03.2022 16:21:53
Nie nazekac dusigrosze kupcie sobie samochody warsztaty tesz chcom zarobic a nie pkp jwzdzice kolejkami to macie heheheh
0 18 + odpowiedz
janek29.03.2022 15:53:38
Ja nie mam problemu z komunikatami na dworcu PKP Wejherowo. Wsiadam do intercity w Gdyni.
1 11 + odpowiedz
Jan Kowalski 29.03.2022 15:21:37
Jeżdżę codziennie SKM z pracy komunikaty są ogłaszane na ostatnia chwile często minutę przed odjazdem pociągu i z 1 peronu trzeba biec na 3. Komunikaty są nadawane bardzo cicho, jak przejeżdża inny pociąg to nic nie słuchać a w tunelu głośników brak.
33 0 + odpowiedz
Jan29.03.2022 15:00:05
Głośniki na dworcu w Wejherowie sa stare i słabo słyszalne zwłaszcza jak komunikat przekazywany jest jak przejeżdza inny skład np. Intercity i inne które sie w tym czasie poruszają , dojeżdzaja do peronu, bardzo brakuje tablicy świetlnej np. komunikat 7:31 tor 3 lub 1 bo z tym składem nigdy nie wiadomo czy z jakiego peronu nastąpi odjazd i tak jest codziennie. W rozkładzie jest że z 1 peronu ale 80% jedzie z 3 peronu.
27 0 + odpowiedz
DDDD29.03.2022 14:54:11
Dokładnie tak jest nie dość że komunikaty są niewyraźne to w dodatku też późno ogłaszane , tak samo dlaczego nie ma tablic informacyjnych które by na bieżąco informowały z którego peronu odjeżdza pociąg .
26 0 + odpowiedz