18.12.2021 13:10 12 AG
Od 1 stycznia 2022 roku nowe wnioski o świadczenia „Rodzina 500+” będzie przyjmował i realizował Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Gminy będą natomiast kontynuowały wypłaty już przyznanych świadczeń do końca maja 2022 r. W tych sprawach nie trzeba składać nowych dokumentów.
Stopniowe przejęcie realizacji programu „Rodzina 500+” przez ZUS oznacza, że gminy będą kontynuowały wypłatę świadczeń do końca okresu, na jaki zostały przyznane, czyli do końca maja 2022 r. W tych sprawach nadal należy kontaktować się z pracownikami gmin.
—Natomiast od 1 stycznia 2022 r. aby uzyskać prawo do świadczenia 500 plus na okres do 31 maja 2022 r. rodzic dziecka, na które obecnie nie pobiera tego świadczenia, będzie musiał złożyć wniosek elektronicznie do ZUS- informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego.
Wnioski o przyznanie świadczenia „500+” od 1 stycznia przyszłego roku będzie można przesyłać tylko elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Empatia lub przez bankowość elektroniczną.
—Ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłatę przejmie ZUS. Wszystkie pisma, informacje i decyzje będą przekazywane elektronicznie na PUE ZUS i będą tam dostępne dla zalogowanych klientów— dodaje Cieszyński.
Sam sposób wypłaty świadczenia również się zmieni. Będą one wypłacane wyłącznie bezgotówkowo na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego.