Port Gdynia przechodzi metamorfozę, podpisano umowę z wykonawcą na realizację pierwszego zadania etapu III, gdzie m.in. zostaną pogłębione akweny zewnętrzne portu, przebudowane nadbrzeża portowe, czy ostroga pilotażowa. Planowany koszt prac to 21,5 mln.
Głównym celem realizacji całego projektu „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III” jest pogłębienie toru podejściowego i akwenów zewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowa nadbrzeży, tak by mogły wpływać większe statki o maksymalnym zanurzeniu do 15 m i długości do 400 metrów.
W ramach podpisanej umowy zakres prac będzie obejmował m.in. wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna, prace rozbiórkowe, roboty kafarowe, montaż prefabrykatów wygaszacza falowania, wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy oraz wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej. Całkowity planowany koszt prac to 21,5 mln zł.
— Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymania wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie. Umocnienie konstrukcji Ostrogi Pilotowej, zabezpieczenie stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych jest konieczne do spełnienia tego założenia - komentuje Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. na stronie Portu Gdynia..
Umowę z wykonawcą podpisano w piątek ( 15 października) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Pogłębianie akwenów zewnętrznych Portu Gdynia – zadanie I, etap III” w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, którego całkowity koszt to 559 642 791,41 zł.