17.03.2020 13:44 1 mike/SKM Trójmiasto
Podobnie jak w przypadku innych przewoźników, w ciągu ostatnich dni gwałtownie spadła liczba osób, które korzystają z przejazdów pociągami SKM. I chociaż pierwotnie przewoźnik nie planował ograniczenia liczby połączeń, od czwartku (19 marca) do 27 marca wprowadzony będzie tymczasowy rozkład jazdy, z którego wycofano część pociągów. Przedstawiciele SKM poinformowali też o możliwości zwrotu zakupionych biletów okresowych.
Jeszcze w ubiegły piątek informowaliśmy, że Szybka Kolej Miejska nie zamierza wprowadzać, przynajmniej na razie, ograniczeń w kursowaniu pociągów, w związku ze stanem zagrożenia epidemiologicznego. Jednak duży spadek liczb podróżnych, a także działania prewencyjne, wiążące się z ryzykiem rozprzestrzeniania się koronawirusa, wymusiły zmiany. Już od najbliższego czwartku na odcinku Gdańsk Śródmieście – Gdynia Chylonia pociągi PKP SKM pociągi pojadą co 15 minut. Kursy do Wejherowa i Lęborka będą realizowane z taką częstotliwością jak dotychczas.
– Nie będzie też zmian w weekendy. W soboty i niedziele pociągi PKP SKM będą kursować zgodnie z obecnie obowiązującym, tzw. zamknięciowym rozkładem jazdy. Ograniczone będzie także kursowanie pociągów nocnych. Pociągi na liniach PKM oraz Kościerzyna/Kartuzy także będą rzadziej kursować – informuje Szybka Kolej Miejska na swojej stronie internetowej, gdzie można się zapoznać ze szczegółami zmian.

Fot. Nadmorski24.pl/archiwum
Jak informują przedstawiciele SKM, w związku z zaistniałą sytuacją, będzie można dokonać zwrotu biletów okresowych, jednak zakupionych nie później niż 13 marca br. Zwroty będą możliwe drogą reklamacji, przy czym preferowana jest forma online, przy użyciu formularza, którzy można pobrać tutaj.
– Warto podać nr konta i podać adres mailowy wraz ze zgodą na jego użycie do kontaktu – to przyspieszy zwrot pieniędzy. Jako przyczyna zwrotu wystarczy napisać – KORONAWIRUS – informuje przewoźnik.
Reklamacje można składać, wysyłając maila na adres [email protected], choć dotyczy to wyłącznie biletów zakupionych za pośrednictwem platformy internetowej oraz za pomocą telefonu komórkowego. Można też wysłać pismo tradycyjną pocztą na adres spółki (PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., 81–002 Gdynia, ul. Morska 350A); w takim wypadku trzeba załączyć oryginał biletu. Możliwy, choć niezalecany, jest też zwrot gotówki w każdej kasie SKM.
– Kasa zwróci pieniądze, jeśli kasjerka będzie dysponowała gotówką. Jeśli nie – przyjmie reklamację i na zwrot trzeba będzie poczekać. Bilety kupione przez internet można zwracać tylko w drodze reklamacji (bez możliwości zwrotu w kasie i odbioru w niej pieniędzy). Bilety metropolitalne łączone (kolej + komunikacja miejska) – można reklamować tylko część kolejową! Zwrot jest możliwy tylko w trybie reklamacji, bez możliwości zwrotu gotówki w kasie – informuje strona SKM.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 58 721 27 78.