09.02.2020 09:00 0 Kwt/UM Gdynia
Zakończył się nabór do 18. edycji gdyńskiego konkursu dla przyszłych przedsiębiorców. W tym roku 418 osób spróbuje swoich sił w „Gdyńskim Biznesplanie”. Uczestników czeka teraz cykl szkoleń, które nauczą ich podstaw własnego biznesu.
Najmłodszy uczestnik „Gdyńskiego Biznesplanu” ma 18 lat, najstarszy – 63 lata. Co ciekawe, najwięcej chętnych na rozkręcenie własnej działalności znalazło się w grupie wiekowej 31-40. Zgłosiło się niemal tyle samo kobiet, co mężczyzn.
– Zdecydowana większość planuje działalność usługową, kilkanaście procent chce spróbować swoich sił w produkcji, niewiele mniej – w handlu. Bardzo szeroki jest natomiast przedział branż: najbardziej popularne okazały się turystyka i rekreacja, design i projektowanie, edukacja i szkolenia oraz gastronomia. Nie brakuje też propozycji z branży reklamowej, medycznej, ICT czy ochrony środowiska i inżynierii. Warto podkreślić, że zgłoszenia obejmują nie tylko same pomysły na biznes, ale częściowo już gotowe prototypy, a nawet gotowe wdrożenia – informuje gdyński urząd.
W najbliższą środę (12 lutego) rozpocznie się cykl szkoleń z doświadczonymi ekspertami, którzy podzielą się informacjami na temat zakładania firmy, marketingu, zarządzania finansami, promocją marki w mediach społecznościowych czy osłony własności intelektualnej. Jednym z kluczowych warsztatów będzie nauka pisania tytułowego biznesplanu, który jest przepustką do udziału w finale konkursu.
Autorzy najlepszych biznesplanów zostaną zaproszeni do finału, w którym zaprezentują swoje pomysły przed konkursowym jury. Zwycięzców poznamy 4 czerwca, podczas Gali Finałowej. Tegoroczna pula nagród to aż 100 tysięcy złotych.