22.12.2019 09:10 0 Kwt/UM Gdynia
Orłowskie targowisko przy placu Górnośląskim przeszło ogromną metamorfozę. W miejscu chaotycznych graficznie banerów, powstały artystyczne murale, a zamiast zlepku witryn – jeden, spójny i przemyślany szyld. Przedsiębiorcy otrzymali dedykowane poradniki dotyczące identyfikacji wizualnej.
Nowy frontalny szyld zaprasza na zakupy przy placu Górnośląskim. Wizualną metamorfozę tego miejsca przeprowadziło Traffic Design.
– Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie projektu, z którego w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska – wyjaśnia Jacek Wielebski, kurator stowarzyszenia Traffic Design.
Przypomnijmy, że to nie jedyne zmiany w tym miejscu. Jeszcze tej jesieni zrealizowano drugi etap projektu z Budżetu Obywatelskiego 2018 dotyczący estetyzacji samego placu.
Zdecydowano się na minimalizm i stonowane kolory. Teraz orłowskie targowisko od strony ulicy Wielkopolskiej jest na pierwszy rzut oka po prostu schludne.
– Głównym elementem jest szyld, który będzie znakiem rozpoznawczym tego targowiska. Nanieśliśmy zaprojektowane przez nas litery, nawiązujące do szyldów przemysłowych i do liternictwa z suwnicy Stoczni Gdynia. Zrobiliśmy oprócz tego instrukcję, katalog dobrych i łatwych rozwiązań dla przedsiębiorców. Stworzyliśmy też uzupełniające dwa murale, które okalają front targowiska od strony dwóch różnych wejść, do sklepu zoologicznego i do kwiaciarni. Odświeżyliśmy również cały przód – wylicza Jacek Wielebski.
Przy metamorfozie targowiska współpracowano m.in. z Centrum Designu Gdynia oraz Plastykiem Miasta.
– Idea to „im mniej, tym więcej”, i to się udało – mówi Jacek Piątek, Plastyk Miasta. – Myślę, że każde targowisko mogłoby tak wyglądać, to też początek pewnego procesu i zmiany myślenia przedsiębiorców o komunikacji z klientami. Podnosimy jakość estetyczną przestrzeni publicznej, miejsca w którym jest prowadzony biznes. W Trójmieście to chyba pierwszy taki projekt, jeżeli chodzi o targowisko. Jak najbardziej słuszny i potrzebny.
Dalsze zmiany graficzne na targowisku uzależnione są od działań przedsiębiorców.
Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl
Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl