22.12.2019 09:10 0 Kwt/UM Gdynia

Orłowskie targowisko jak dzieło sztuki

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Orłowskie targowisko przy placu Górnośląskim przeszło ogromną metamorfozę. W miejscu chaotycznych graficznie banerów, powstały artystyczne murale, a zamiast zlepku witryn – jeden, spójny i przemyślany szyld. Przedsiębiorcy otrzymali dedykowane poradniki dotyczące identyfikacji wizualnej.

Nowy frontalny szyld zaprasza na zakupy przy placu Górnośląskim. Wizualną metamorfozę tego miejsca przeprowadziło Traffic Design.

Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie projektu, z którego w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska – wyjaśnia Jacek Wielebski, kurator stowarzyszenia Traffic Design.

Przypomnijmy, że to nie jedyne zmiany w tym miejscu. Jeszcze tej jesieni zrealizowano drugi etap projektu z Budżetu Obywatelskiego 2018 dotyczący estetyzacji samego placu.

Zdecydowano się na minimalizm i stonowane kolory. Teraz orłowskie targowisko od strony ulicy Wielkopolskiej jest na pierwszy rzut oka po prostu schludne.

Głównym elementem jest szyld, który będzie znakiem rozpoznawczym tego targowiska. Nanieśliśmy zaprojektowane przez nas litery, nawiązujące do szyldów przemysłowych i do liternictwa z suwnicy Stoczni Gdynia. Zrobiliśmy oprócz tego instrukcję, katalog dobrych i łatwych rozwiązań dla przedsiębiorców. Stworzyliśmy też uzupełniające dwa murale, które okalają front targowiska od strony dwóch różnych wejść, do sklepu zoologicznego i do kwiaciarni. Odświeżyliśmy również cały przód – wylicza Jacek Wielebski.

Przy metamorfozie targowiska współpracowano m.in. z Centrum Designu Gdynia oraz Plastykiem Miasta.

Idea to „im mniej, tym więcej”, i to się udało – mówi Jacek Piątek, Plastyk Miasta. – Myślę, że każde targowisko mogłoby tak wyglądać, to też początek pewnego procesu i zmiany myślenia przedsiębiorców o komunikacji z klientami. Podnosimy jakość estetyczną przestrzeni publicznej, miejsca w którym jest prowadzony biznes. W Trójmieście to chyba pierwszy taki projekt, jeżeli chodzi o targowisko. Jak najbardziej słuszny i potrzebny.

Dalsze zmiany graficzne na targowisku uzależnione są od działań przedsiębiorców.

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl

Fot. Kamil Złoch/Gdynia.pl


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...