Po raz pierwszy w Gdańsku odbędzie się Bałtycki Kongres Marketingu Sportowego (BKMS). Specjaliści spotkają się 19-20 września 2013 r. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo w Gdańsku. Termin BKMS nie jest przypadkowy – ma on miejsce tuż przed odbywającymi się Mistrzostwami Europy w Piłce Siatkowej, które odbędą się również w Gdańsku i w Gdyni. Chętni do wzięcia udziału w kongresie mogą się jeszcze rejestrować. Decyduje kolejność zgłoszeń.
BKMS jest kierowany do przedstawicieli samorządów, federacji i klubów sportowych, biznesu, organizatorów imprez sportowych, mediów, organizacji pozarządowych oraz do środowisk akademickich.
Organizatorom udało się zaprosić grono znanych i wybitnych prelegentów zarówno z kraju jak i z zagranicy, którzy podzielą się z uczestnikami kongresu zarówno swoją praktyczną wiedzą na temat wykorzystania potencjału infrastruktury sportowej, jak i przemyślanymi działaniami marketingowymi opartymi na liczbach, a nie na intuicji.
Mistrzem Ceremonii będzie Robert Korzeniowski, najbardziej utytułowany polski sportowiec pod względem zdobytych tytułów mistrza olimpijskiego. Ważnym wydarzeniem pierwszego dnia kongresu będzie podpisanie Gdańskiej Karty Marketingu Sportowego, inicjującej utworzenie klastra przemysłu czasu wolnego.
Głównym partnerem merytorycznym kongresu jest Sport Business School Finland. Instytucj, która współpracując ze swoimi partnerami z Europy i ze Stanów Zjednoczonych specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących Sport Business Intelligence, czyli w prowadzeniu badań ilościowych i jakościowych wydarzeń sportowych oraz badań jakościowych ich uczestników.
Udział w kongresie jest bezpłatny. Rejestracja odbywa się wg kolejności zgłoszeń. Kongres odbywa się w języku polskim. Organizatorzy zapewniają tłumaczenie symultaniczne na język angielski. Dodatkową atrakcją będzie losowanie darmowych biletów na mecze Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej, które zostaną rozlosowane wśród uczestników.