Politycy nie zabijajcie polskich mediów

29.11.2023 08:00 8 ab / KPP Wejherowo

Kolejna mieszkanka powiatu wejherowskiego oszukana. Chciała zainwestować w kryptowaluty, a straciła 300 tys. zł

zdjęcie poglądowe

Kolejna mieszkanka powiatu wejherowskiego dała się oszukać. Oszuści zmanipulowali kobietę w taki sposób, aby myślała, że będzie inwestować w kryptowaluty i podwoi kwotę, którą wpłaci. W rzeczywistości straciła wpłacone pieniądze, w sumie blisko 300 tys. zł.

W poniedziałek, 27 listopada 2023 r, policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie popełnionym na szkodę mieszkanki powiatu wejherowskiego, która zdecydowała się zainwestować w kryptowaluty.

Zmanipulowali ją tak, aby myślała, że będzie inwestować w kryptowaluty i podwoi kwotę, którą wpłaci. W rzeczywistości nie tylko straciła wpłacone pieniądze. Oszuści zmanipulowali ją tak, że aby odzyskać utracone pieniądze, wpłacała za ich namową kolejne, które także utraciła – informuje asp. sztab. Anetta Potrykus, oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Wejherowie

W sumie kobieta straciła w ten sposób około 300 tys. zł. Dlatego też wejherowscy policjanci ostrzegają - pierwszy kontakt z ofiarą następuje zwykle przez e-mail, telefon lub komunikator.

Oszuści proszą o przelew na konto bankowe lub zainstalowanie programu do zdalnego sterowania naszym urządzeniem – tzw. zdalnego pulpitu. Najczęściej osoba pokrzywdzona przestępstwem oszustwa kuszona jest obietnicą szybkich zysków – ostrzega rzecznik wejherowskiej policji.

Co zrobić zatem, by nie dać się oszukać? Jak radzą mundurowi, przede wszystkim należy weryfikować informacje, które otrzymujemy przez telefon. Jeśli ktoś nas kusi super ofertą zysku, wzmóżmy czujność, bowiem najpewniej jest to oszustwo. Nie przelewajmy pieniędzy za namową nieznanych nam osób.

Pamiętamy, aby nie udostępniać nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu zdalny pulpit, możemy być pewni, że to oszustwo – radzi asp. sztab. Anetta Potrykus z KPP Wejherowo.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej, strony na X i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...