09.08.2023 15:00 3 Tomasz Smuga/metropoliagdansk.pl

Rozpoczynają się testy wewnętrzne do systemu Mevo 2.0

metropoliagdansk.pl

Działanie aplikacji mobilnej, systemu IT oraz Centrum Obsługi Użytkowników. A także sprawdzana będzie także wygoda i komfort jazdy. Między innymi te aspekty będą weryfikowane podczas wewnętrznych testów Mevo 2.0. Testy rozpoczną się we środę (16 sierpnia).

100 sztuk rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, które wezmą udział w wewnętrznym rozruchu systemu, jest już w Gdańsku. Zgodnie z umową, 1500 “elektryków” będzie znajdowało się w siedzibie Operatora do połowy września. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest w głównym magazynie City Bike Global. Wszystkie jednoślady biorące udział w rozruchu wewnętrznym są gotowe do udziału w testach.

ZOBACZ TEŻ: Mevo 2.0 ma wystartować jesienią 2023 roku

Aktualnie trwają prace nad dopracowaniem systemu i aplikacji do obsługi wypożyczeń rowerów i zarządzania systemem oraz nadzorowania jego działania w gminach biorących udział w projekcie - informuje Klaudia Kaźmierczak, koordynatorka ds. marketingu projektu Mevo. - Powstał i został przetestowany system do raportowania liczby wypożyczeń oraz zwrotu rowerów, zakupionych abonamentów, a także przejechanych kilometrów. Została przygotowana aplikacja mobilna do operowania systemem, a obecnie jest tłumaczona na język polski. Umożliwi ona m.in. inteligentne wyznaczanie tras w celu relokacji rowerów i usprawni logistykę działań operacyjnych podejmowanych przez pracowników Operatora.

Testy wewnętrzne Mevo

Wewnętrzny rozruch testowy rozpocznie się 16 sierpnia i potrwa 21 dni. W jego trakcie, poddawane weryfikacji zostaną wszystkie elementy funkcjonowania systemu. Zweryfikowane zostanie działanie nowej aplikacji mobilnej, systemu do raportowania, GPS oraz Centrum Obsługi Użytkowników.

Testy zostaną przeprowadzone w oparciu o 100 rowerów - 75 ze wspomaganiem elektrycznym i 25 tradycyjnych. Wszystkie te rowery są gotowe na rozruch w siedzibie Operatora w Gdańsku. Sprawdzana będzie także wytrzymałość baterii “elektryków”. Rowery ze wspomaganiem powinny przejechać dystans minimum 100 km na w pełni naładowanej baterii. W rozruchu wewnętrznym wezmą udział pracownicy Metropolii, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści weryfikujący techniczne elementy działania systemu - wyjaśnia Kaźmierczak.

Uruchomienie systemu Mevo 2.0

Po zakończeniu trwania testów wewnętrznych, gdy ich przebieg będzie odbywał się bez zarzutów w 16 gminach Metropolii, we wrześniu rozpoczęte zostaną testy zewnętrzne. W trakcie ich trwania, możliwa będzie rejestracja 80 000 użytkowników. Podczas tego etapu, mieszkańcom udostępnione zostanie 50% floty rowerowej. W trybie testowym, użytkownik będzie mógł skorzystać z abonamentu miesięcznego po wniesieniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 gr. W tym czasie rowery bezpłatnie będzie można pozostawiać na istniejących stacjach MEVO. Pozostawienie roweru poza stacją wiązać się będzie z dodatkową opłatą w kwocie 10 zł.

Gdy wszystkie elementy systemu będą funkcjonowały w sposób należyty, na ulice Metropolii wyruszy cała flota rowerów. Stacje oraz rowery docelowo mają znajdować się w: Rumi, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Redzie, Kartuzach, Pucku, Władysławowie, Sierakowicach, Żukowie, Somoninie, Stężycy, Kosakowie i Kolbudach.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...