25.05.2023 13:00 0 Tomasz Smuga

Mevo 2.0 ma wystartować jesienią

OMGGS

Jednoślady o większej pojemności akumulatora, posiadające licznik prędkości i ładowania, uchwyt na telefon, indukcyjną ładowarkę oraz bezdętkowe koła i automatyczną skrzynią biegów firmy Segway zastąpią rowery, w których zdiagnozowano mikrouszkodzenie ramy. Jeżeli nie pojawią się trudności, to system Mevo 2.0. ma zostać uruchomiony jesienią 2023 roku.

Przypomnijmy, że w pierwszej połowie maja 2023 roku przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot i projektu Mevo poinformowali na konferencji prasowej, że start systemu, który planowano na lipiec musi zostać przełożony w czasie. Powodem miał być problem zauważony w Sztokholmie dotyczący pękających ram rowerów.

Po tych trudnościach OMGGS wraz z operatorem City Bike Global zdecydowali się na wymianę elektrycznych rowerów. Jednoślady od dostawcy Vaimoo zostaną zastąpione pojazdami od marki Segway. Jednoślady charakteryzują się większą pojemnością akumulatorów, posiadają licznik prędkości i ładowania, uchwyt na telefon, indukcyjną ładowarkę oraz bezdętkowe koła i automatyczną skrzynię biegów.

ZOBACZ TEŻ: Zawodnicy z Rumi w pierwszej dziesiątce najlepszych pływaków!

Od momentu pojawienia się poważnych problemów z rowerem ze wspomaganiem elektrycznym w Sztokholmie wspólnie z operatorem systemu, City Bike Global intensywnie pracowaliśmy, aby Mevo 2.0 nie podzieliło losu szwedzkiego odpowiednika. Odbyliśmy liczne rozmowy biznesowe z Hiszpanami oraz nowym producentem. Rower, który dotarł do nas już 28 kwietnia poddaliśmy testom. Dzisiaj mogę powiedzieć, że podpisaliśmy aneks do umowy, dzięki któremu na ulice Obszaru Metropolitalnego wyjedzie bezpieczny rower i dużo lepszy od poprzedniego - przekazał Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Przedstawiciele OMGSS tłumaczą, że od początku pojawiania się doniesień na temat problemów z funkcjonowaniem systemu w Sztokholmie, Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot był w stałym kontakcie z osobami odpowiedzialnymi za system. Pozwoliło to na bieżące monitorowanie pojawiających się usterek. 22 kwietnia operator wstrzymał działanie aplikacji mobilnej, co było jednoznaczne z zawieszeniem testów wewnętrznych Mevo 2.0 i pokrywało się w czasie ze sztokholmskimi trudnościami, tym z incydentami związanymi z pękaniem ram. W tym okresie wzmożono rozmowy z operatorem CBG i zaczęto pracować nad możliwymi rozwiązaniami.

24 kwietnia 2023 roku odbyło się spotkanie z przedstawicielami włoskiego producenta - firmą Vaimoo, która była odpowiedzialna za dostarczenie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, a dzień później miało miejsce spotkanie z operatorem. City Bike Global przedstawił raport z francuskiego Ośrodka Ekspertyz Mechanicznych potwierdzający łamanie ram w rowerach ze wspomaganiem elektrycznym przy dużych obciążeniach. Analizując możliwe scenariusze działania, operator zaproponował wyłonienie nowego dostawcy rowerów, na którego przystał OMGGS.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, zażądaliśmy przedstawienia harmonogramu dostaw nowych rowerów, spotkania z potencjalnym producentem oraz szczegółowego raportu z ekspertyzy i wyników badań obciążeniowych ram nie tylko nowych rowerów, ale również rowerów klasycznych, które czekają w gdańskim magazynie na uruchomienie systemu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

28 kwietnia 2023 roku odbyło się spotkanie z producentem - firmą Segway, która potwierdziła dostępność rowerów i terminy dostaw.

Otrzymaliśmy również, wszelkie niezbędne certyfikaty ISO oraz badanie wytrzymałościowe nowych rowerów. Umożliwiło to zakontraktowanie nowego producenta przez operatora - dodaje Dagmara Kleczewska.

Uruchomienie systemu Mevo 2.0

W dniu 23 maja 2023 roku OMGGS podpisał z City Bike Global aneks do umowy zawartej w dniu 8 lutego 2022 roku, co powoduje, że w sierpniu 2023 roku ponownie rozpoczęte zostaną wewnętrzne testy. Gdy będą przebiegały pomyślnie, we wrześniu 2023 roku operator udostępni system mieszkańcom Obszaru Metropolitalnego w ramach testów zewnętrznych. Po ich zakończeniu, gdy wszystko będzie jak przebiegało jak należy, system zostanie oddany do użytku mieszkańców.

OMGGS OMGGS OMGGS OMGGS OMGGS OMGGS

Segway jeździ w Stanach Zjednoczonych (Providence, Fort Corlins, Penn State 4500 sztuk) oraz w Europie. Firma od 2021 roku odpowiada za 6000 rowerów elektrycznych w Paryżu. Ponad 7000 sztuk jeździ w Niemczech m.in. Berlinie, Düsseldorfie, Kolonii czy Saarbrücken, a 4100 w Belgii. Segway obsługuje również rower miejski w Wielkiej Brytanii (1300 rowerów) i Włoszech (1800 rowerów). Z jednośladów wyprodukowanych przez podwykonawcę korzystają także mieszkańcy Niderlandów (400 rowerów), Nowej Zelandii (150 rowerów) i krajów skandynawskich.

Stacje oraz rowery docelowo mają znajdować się w: Rumi, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Redzie, Kartuzach, Pucku, Władysławowie, Sierakowicach, Żukowie, Somoninie, Stężycy, Kosakowie i Kolbudach.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...