Jednoślady o większej pojemności akumulatora, posiadające licznik prędkości i ładowania, uchwyt na telefon, indukcyjną ładowarkę oraz bezdętkowe koła i automatyczną skrzynią biegów firmy Segway zastąpią rowery, w których zdiagnozowano mikrouszkodzenie ramy. Jeżeli nie pojawią się trudności, to system Mevo 2.0. ma zostać uruchomiony jesienią 2023 roku.
Przypomnijmy, że w pierwszej połowie maja 2023 roku przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot i projektu Mevo poinformowali na konferencji prasowej, że start systemu, który planowano na lipiec musi zostać przełożony w czasie. Powodem miał być problem zauważony w Sztokholmie dotyczący pękających ram rowerów.
Po tych trudnościach OMGGS wraz z operatorem City Bike Global zdecydowali się na wymianę elektrycznych rowerów. Jednoślady od dostawcy Vaimoo zostaną zastąpione pojazdami od marki Segway. Jednoślady charakteryzują się większą pojemnością akumulatorów, posiadają licznik prędkości i ładowania, uchwyt na telefon, indukcyjną ładowarkę oraz bezdętkowe koła i automatyczną skrzynię biegów.
ZOBACZ TEŻ: Zawodnicy z Rumi w pierwszej dziesiątce najlepszych pływaków!
— Od momentu pojawienia się poważnych problemów z rowerem ze wspomaganiem elektrycznym w Sztokholmie wspólnie z operatorem systemu, City Bike Global intensywnie pracowaliśmy, aby Mevo 2.0 nie podzieliło losu szwedzkiego odpowiednika. Odbyliśmy liczne rozmowy biznesowe z Hiszpanami oraz nowym producentem. Rower, który dotarł do nas już 28 kwietnia poddaliśmy testom. Dzisiaj mogę powiedzieć, że podpisaliśmy aneks do umowy, dzięki któremu na ulice Obszaru Metropolitalnego wyjedzie bezpieczny rower i dużo lepszy od poprzedniego - przekazał Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.
Przedstawiciele OMGSS tłumaczą, że od początku pojawiania się doniesień na temat problemów z funkcjonowaniem systemu w Sztokholmie, Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot był w stałym kontakcie z osobami odpowiedzialnymi za system. Pozwoliło to na bieżące monitorowanie pojawiających się usterek. 22 kwietnia operator wstrzymał działanie aplikacji mobilnej, co było jednoznaczne z zawieszeniem testów wewnętrznych Mevo 2.0 i pokrywało się w czasie ze sztokholmskimi trudnościami, tym z incydentami związanymi z pękaniem ram. W tym okresie wzmożono rozmowy z operatorem CBG i zaczęto pracować nad możliwymi rozwiązaniami.
24 kwietnia 2023 roku odbyło się spotkanie z przedstawicielami włoskiego producenta - firmą Vaimoo, która była odpowiedzialna za dostarczenie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, a dzień później miało miejsce spotkanie z operatorem. City Bike Global przedstawił raport z francuskiego Ośrodka Ekspertyz Mechanicznych potwierdzający łamanie ram w rowerach ze wspomaganiem elektrycznym przy dużych obciążeniach. Analizując możliwe scenariusze działania, operator zaproponował wyłonienie nowego dostawcy rowerów, na którego przystał OMGGS.
— Przed podjęciem ostatecznej decyzji, zażądaliśmy przedstawienia harmonogramu dostaw nowych rowerów, spotkania z potencjalnym producentem oraz szczegółowego raportu z ekspertyzy i wyników badań obciążeniowych ram nie tylko nowych rowerów, ale również rowerów klasycznych, które czekają w gdańskim magazynie na uruchomienie systemu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
28 kwietnia 2023 roku odbyło się spotkanie z producentem - firmą Segway, która potwierdziła dostępność rowerów i terminy dostaw.
— Otrzymaliśmy również, wszelkie niezbędne certyfikaty ISO oraz badanie wytrzymałościowe nowych rowerów. Umożliwiło to zakontraktowanie nowego producenta przez operatora - dodaje Dagmara Kleczewska.
Uruchomienie systemu Mevo 2.0
W dniu 23 maja 2023 roku OMGGS podpisał z City Bike Global aneks do umowy zawartej w dniu 8 lutego 2022 roku, co powoduje, że w sierpniu 2023 roku ponownie rozpoczęte zostaną wewnętrzne testy. Gdy będą przebiegały pomyślnie, we wrześniu 2023 roku operator udostępni system mieszkańcom Obszaru Metropolitalnego w ramach testów zewnętrznych. Po ich zakończeniu, gdy wszystko będzie jak przebiegało jak należy, system zostanie oddany do użytku mieszkańców.
Segway jeździ w Stanach Zjednoczonych (Providence, Fort Corlins, Penn State 4500 sztuk) oraz w Europie. Firma od 2021 roku odpowiada za 6000 rowerów elektrycznych w Paryżu. Ponad 7000 sztuk jeździ w Niemczech m.in. Berlinie, Düsseldorfie, Kolonii czy Saarbrücken, a 4100 w Belgii. Segway obsługuje również rower miejski w Wielkiej Brytanii (1300 rowerów) i Włoszech (1800 rowerów). Z jednośladów wyprodukowanych przez podwykonawcę korzystają także mieszkańcy Niderlandów (400 rowerów), Nowej Zelandii (150 rowerów) i krajów skandynawskich.
Stacje oraz rowery docelowo mają znajdować się w: Rumi, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Redzie, Kartuzach, Pucku, Władysławowie, Sierakowicach, Żukowie, Somoninie, Stężycy, Kosakowie i Kolbudach.
15:19
W Wejherowie częściej na hamulec naciśniemy na ulicy Przemysłowej. Wolniej pojedziemy też ulicą Rzeźnicką oraz Świętego Jana w kierunku tunelu na Węźle Kwiatowa.
Korkuje się również przejazd kolejowy przy ul. Sienkiewicza oraz ulica 3 Maja przy rondzie przy ulicy Sobieskiego.
Większego natężenia ruchu kierowcy powinni spodziewać się też na skrzyżowaniu ulic 12 Marca, Rybackiej i Gdańskiej.
O tej porze w cierpliwość trzeba uzbroić się też przejeżdżając przez Redę, zwłaszcza przy skrzyżowaniu z ulicą Pucką.
Zderzak w zderzak pojedziemy też ulicą Kosynierów w Rumi oraz Morską w Redzie.
Korkuje się również rumska ulica Dębogórska. Warto również omijać ulicę Hutniczą łączącą Rumię z Gdynią.
Z kolei na Półwysep Helski powinniśmy pojechać bez większych trudności.
14:15
Uwaga kierowcy. Od wtorku, szóstego czerwca, zostanie zmieniona organizacja ruchu na ulicach Necla i Gryfa Pomorskiego w Wejherowie. W związku z zakończeniem układania warstwy asfaltowej zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Nie jest to jednak koniec prac budowlanych co może wiązać się z utrudnieniami oraz zwężeniam ijezdni.
14:30
W dniu 31.05.2023 r. (ŚRODA) od godz. 12:00 nastąpi zamknięcie odcinka ul. Wejherowskiej w Pucku w związku z realizacją inwestycji pn. „Modernizacja nawierzchni ul. Wejherowskiej i ul. Nowy Świat w Pucku”. Zamknięty zostanie odcinek od Ronda Solidarności do Ronda Macieja Płażyńskiego (oba ronda pozostają w pełni PRZEJEZDNE).
08:30
Płynnie, zarówno w stronę Lęborka, jak i Gdyni pojedziemy gościcińską górką w Gościcinie, natomiast dużo gorzej jest teraz właściwie w całym Bolszewie. Korek tworzy się zarówno na ulicy Zamostnej, jak i Szkolnej.
Duży ruch, choć nadal bez korków jest obecnie na ulicy Sobieskiego, Strzeleckiej i Kwiatowej w Wejherowie. Na ulicy 12 Marca zatrzymamy się jedynie przy zjeździe na byłą krajową szóstkę.
Większych problemów nie napotkają kierowcy poruszający się w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Nogę z gazu zdejmą jedynie kierowcy w centrum Redy i Rumi. Natomiast przy samym wyjeździe z Obwodnicy jest teraz mały korek.
09:33
Kierowcy podróżujący w tej chwili ulicą Rzeźnicką w Wejherowie muszą nieco uzbroić się w cierpliwość. Podobnie wygląda sytuacja na ulicy Puckiej na przejeździe kolejowym.
Korkuje się też ulica Graniczna przy wyjeździe na ulicę Przemysłową. Zator widać również na ulicy Roszczynialskiego przy śmiechowskim cmentarzu.
Natomiast przez główne arterie Małego Trójmiasta powinniśmy przejechać bez większych trudności. Rozluźnił się również ruch na ulicy Hutniczej. Kierowcy korzystający z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku Gdańska w korku mogą stanąć w okolicy estakady Kwiatkowskiego.