- reklama -
ads by

08.05.2023 10:30 13 PM

Szukają rozwiązania dla bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie

Fot. archiwum TTM

- reklama -

Grupa działająca na rzecz powstania bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie opublikowała na swojej stronie propozycję niwelety torowiska linii 202 w miejscowości. Jak informują - przedstawiciele kolei przyznali, że istnieje możliwość obniżenia torowiska.

Zamknięty przejazd w centrum Luzina, na ulicy Wilczka sprawia, że tworzą się gigantyczne korki. W godzinach szczytu sięgają nawet do byłej krajowej szóstki. Władze i radni gminy Luzino chcieliby, żeby w tym miejscu powstał bezkolizyjny przejazd kolejowy. W tej sprawie wysłano petycję do premiera RP.

Natężenie ruchu na ulicy Wilczka sięga kilkunastu tysięcy pojazdów na dobę. Kolizyjny przejazd kolejowy położony jest na wzniesieniu. Różnica poziomów stanowi około 12 metrów.

Proponujemy obniżenie torowiska tak, aby umożliwić budowę bezkolizyjnego przejazdu w centrum, przez drogi powiatowe, czyli ul. Ofiar Stutthofu oraz ul. Wilczka – pisali w październiku 2022 roku autorzy petycji.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Chcą bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Luzinie

Okazuje się, że w planach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest pozostawienie przejazdu w obecnym kształcie oraz budowa przejścia podziemnego dla osób pieszych.

Budowa wiaduktu jest niemożliwa ze względu na obecną infrastrukturę i sąsiednią zabudowę – mówił w listopadzie 2022 roku Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wciąż trwa debata publiczna i dyskusja na temat ewentualnego bezkolizyjnego przejazdu w Luzinie. Pojawiła się propozycja niwelety torowiska linii 202. Niweleta to linia łącząca poszczególne punkty wysokości robót ziemnych oraz wysokości nawierzchni występująca w przekroju podłużnym drogi.

Fot. Dla Bezkolizyjnego Przejazdu w Luzinie

Linią czerwoną zaznaczono projekt przebudowy linii 202 przygotowywany przez PKP PLK S.A. Linią jasno niebieską - obecną niweletę torowiska. Linią ciemnoniebieską - propozycję UG tzn. obniżenie torowiska do 6,9 metra na przejeździe w centrum, przy zachowani spadku 0,3% w kierunku rzeki w celu odprowadzenia wód opadowych.

Pytanie dlaczego nie przeanalizowano takiej możliwości wcześniej, skoro, jak podają Państwo z PKP, przejazd w centrum Luzina miał być projektowany tak, aby umożliwić budowę wiaduktu lub estakady w przyszłości? Im niższy poziom torów, tym łatwiejsza stałaby się budowa wiaduktu, przy obecnej zabudowie centrum, na ulicach Wilczka-Ofiar Stutthofu – czytamy na stronie Dla Bezkolizyjnego Przejazdu w Luzinie.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wójt Luzina chce bezkolizyjnego przejazdu na Wilczka


Czytaj również:

Komentarze

  • Gregorek09.05.2023 13:03:14

    Krótko i na temat jak wybieracie takiego wójta i radnych to macie tyle co macie dla mnie to nieudacznicy tyle lat nie zamknąć tematu a jak wybory tuż tuż to rusza dyskusja. Brak słów i wstyd dla władz gminy.

    9 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec09.05.2023 08:42:15

    Luzino to niezwykle nieprzyjazne miejsce do zamieszkania, jeżeli ktoś się waha nad zakupem nieruchomości w tej miejscowości, to polecam kilka razy się zastanowić...

    7 5 + odpowiedz

  • komentarz09.05.2023 07:46:03

    Gdyby PKP chciało rozwiązać problem to już dawno by coś zaproponowali zamiast owijać w bawełnę. Liczą chyba na to, że temat ucichnie i zrobią po swojemu, nie licząc się ze zdaniem mieszkańców.

    9 0 + odpowiedz

  • Kubica08.05.2023 23:39:54

    Przestańcie w końcu pisać " była krajowa 6", prawie pół roku już minęło, a droga ma nr DW 468

    2 6 + odpowiedz

    • Kibic10.05.2023 08:33:28

      Zluzuj poślady. To była DK6 od 1986 roku, niełatwo zmienić z dnia na dzień przyzwyczajenia. Poza tym numer 468 jeszcze nawet nie widnieje na przydrożnych tablicach ani w nawigacjach, a też chyba nigdzie się ta nazwa nie przyjęła. Choć droga biegnie przez główną arterię całego dużego Trójmiasta, to nikt jadąc z Gdańska do Gdyni przez Sopot nie mówi "jadę drogą 468".

      3 1 + odpowiedz

  • Xxx08.05.2023 19:33:11

    To jeżeli Pan Mutka chce budowy torowiska to proszę zaznaczyć w umowie ze koszty z związane z przewozem osób od Gościcina do Strzebielina i odwrotnie oraz transport towarowy ma ponieść z własnej kieszeni nie z kieszeni podatników ..... Bo akurat Pan Mutka nie wie jakie rejony reorezentuje w gminie takich mamy bezradnych ????????????????

    5 26 + odpowiedz

    • MM09.05.2023 10:44:12

      Szanowny... czytelniku xxx(?) Jako mieszkaniec sądzę, że największą katastrofą mogłoby być zamknięcie przejazdu w centrum, a to, niestety, mimo nowych deklaracji ze strony PKP PLK S.A. wciąż nam grozi. Ministerstwo Infrastruktury przyznało w piśmie sprzed dwóch tygodni, że zamkną przejazd kiedy tylko przyjdzie czas wprowadzenia systemu ERTMS.... czyli Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym. Co do przebudowy linii 202, i tak nas ona czeka. Zapewne etapami, zapewne za 2, 3, może 4 lata ale do tego dojdzie. Już nie raz na tej linii, przy przebudowie infrastruktury funkcjonował ruch zastępczy autobusowy. Dowód poniżej, przebudowa rozjazdów z 2015: https://lebork.naszemiasto.pl/remont-torow-na-odcinku-lebork-slupsk-sprawdz-rozklad-jazdy/ar/c4-3345751 Wobec planowanej przebudowy, osoba mieszkająca tutaj od urodzenia, nie może pozostać obojętna. Trzeba o tym mówić, trzeba działać, bo będzie to inwestycja na pokolenia.

      9 2 + odpowiedz

    • Pomyłka08.05.2023 20:06:00

      Chyba chodziło o budowę wiaduktu, a nie torowiska. Jaki to problem przy dzisiejszej technologii wybudować wiadukt bez wstrzymywania ruchu pociągu? W Strzebielinie tak zrobili, w Bożympolu tak zrobili, to w Luzinie też zrobią. Wystarczy trochę dobrej woli, ale obserwując ten problem to takiej niestety nie ma ze strony PKP

      12 0 + odpowiedz

    • xyz08.05.2023 19:42:36

      Torowisko chce budować PKP i będzie je budować niezależnie od tego czy w międzyczasie powstanie tu wiadukt czy nie. Tak czy siak będzie transport zastępczy i nie tylko na tym odcinku, ale także na innych, bo przebudowa obejmuje trasę od Gdyni do Słupska. Pan chyba trochę niezorientowany w temacie...

      16 0 + odpowiedz

  • Oszczędny 08.05.2023 18:07:26

    Czy ktoś policzył ile mniej PKP wyda na energię w ciągu 100 lat na zniwelowaniu tej górki? I ile mniej zostanie wyemitowanego dwutlenku węgla?

    8 3 + odpowiedz

  • Mieszkaniec08.05.2023 17:42:15

    A gdy przejazd otworzą to cały ten sznur aut jedzie do skrzyżowania z Lęborską gdzie jest 5 sekundowe zielone na którym przejadą tylko 3 auta a nawet 1 jak ktoś zaśpi

    11 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec gminy08.05.2023 17:38:46

    Jestem z okolicznej wioski i problem był już 17 lat temu gdy się wprowadziłem. Wstyd, że jedna z największych gmin w Polsce przez tyle czasu nie mogła tego ogarnąć. Dziwie się mieszkańcom Luzina, że nadal wybierają nieudolnych co nic z tym nie robią. W Luzinie wszystko jest, nie powiem, ale zakupy i tak robię w Gościcinie albo Strzebielinie, szybciej mimo że dalej i bez nerwów

    17 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec08.05.2023 16:48:37

    A gdy już przejazd kolejowy otworzą to i tak wszystko stoi w miejscu gdyż pasażerowie z pociągu przechodzą z przejścia na przejście to jest dramat

    13 0 + odpowiedz

Stop Hejt Nie hejtuj, pisz kulturalnie i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij "zgłoś nadużycie".
Klikając "dodaj", akceptujesz regulamin portalu

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ
X
Telewizja internetowa
ads by