13.04.2023 15:55 16 PM
Wracamy do tematu biura paszportowego, który drążymy nieprzerwanie od ponad dwóch miesięcy. Doczekaliśmy się odpowiedzi urzędu wojewódzkiego w tej sprawie, który poinformował, że kontrola w każdym punkcie paszportowym wykazała, że wszyscy oczekujący klienci są obsłużeni.
Do naszej redakcji od kilku tygodniu wpływają informacje dotyczące terenowego punktu paszportowego w Wejherowie. Mieszkańcy narzekają na ogromne kolejki, słabą obsługę, na to że nie wszystkim udaje się dostać do punktu. Jak informują klienci biura, żeby cokolwiek załatwić, trzeba przyjść dwie godziny przed otwarciem.
Czytaj więcej: Kpina, tragedia, porażka, masakra – mieszkańcy o biurze paszportowym w Wejherowie
Jak poinformował w odpowiedzi na zapytanie naszej redakcji urząd wojewódzki w ostatnich miesiącach, od końca ubiegłego roku odnotowują zwiększone zainteresowanie klientów złożeniem wniosku paszportowego.
— To m.in. konsekwencja czasu pandemii. Wiele osób nie ubiegało się o wydanie paszportu pomimo upływu terminu jego ważności. Polacy planują już także wakacyjne wyjazdy za granicę czy na zbliżającą się majówkę. Nie bez znaczenia jest również wprowadzenie nowego systemu paszportowego. Rejestr Dokumentów Paszportowych został powiązany z Rejestrem Danych Kontaktowych, który informuje klientów sms-em o upływie terminu ważności paszportu. Klienci po otrzymaniu takich powiadomień, mimo iż nie potrzebują paszportu, składają wnioski. Stąd też dłuższe kolejki i czas oczekiwania w punktach paszportowych na terenie całego kraju – informuje biuro prasowe wojewody pomorskiego.
Okazuje się, że ostatnim czasie została przeprowadzona kontrola pracy we wszystkich punktach paszportowych w naszym województwie.
— Analiza pokontrolna spowodowała, iż zostały wprowadzone kolejne usprawnienia w niektórych punktach paszportowych poprzez wydłużenie czasu pracy, zmianę godzin wydawania biletów kolejkowych. Od poniedziałku - 3 kwietnia 2023 r. - wydawanie numerków odbywa się od godz. 7:30. Zwiększony zostanie również limit przyjmowanych wniosków i wydawanych dokumentów paszportowych – czytamy w odpowiedzi.
Jak podaje Pomorski Urząd Wojewódzki kwestie związane z zasadami wydawania biletów kolejkowych są zależne od czasu pracy Urzędu Miasta w Wejherowie.
PUW nie planuje zamknięcia punktu paszportowego w Wejherowie.
Terenowy Punkt Paszportowy w Wejherowie, który ma swoją siedzibę w urzędzie miasta przy ulicy 12 Marca jest jednostką podlegającą pod Pomorski Urząd Wojewódzki.
Biura paszportowe znajdują się między innymi w Gdańsku, Gdyni czy Lęborku. Więcej informacji tutaj.
Przypominamy, że czekamy na wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.