09.09.2022 13:54 0 Materiał Partnera Materiał partnera
Instagram to nie tylko miejsce, gdzie znajomi między sobą dzielą się zdjęciami, relacjami i piszą do siebie wiadomości. Dzisiaj to często sposób na reklamę swojej firmy, rozpoczęcie działalności jako influencer i zarabianie na tym sporych pieniędzy dzięki postom sponsorowanym i współpracy z różnymi markami. Potrzebna do tego jest odpowiednia ilość obserwujących, aktywny i ciekawy profil tematyczny oraz podstawowe umiejętności prowadzenia konta. Jak rozwinąć konto na Instagramie, by móc na nim zarabiać? Jak odpowiednio się reklamować? Sprawdźmy!
Obserwacje i lajki - klucz do sukcesu
Jeśli Twoje konto jest małe, nieznane, nie gromadzisz u siebie społeczności - nie masz szans na karierę influencera czy odpowiednią reklamę swojej firmy i zdobycie nowych klientów. Bez tego Twoje zasięgi są zbyt małe i trudno będzie Ci zdobyć nowych obserwatorów. Na początkowy rozwój konta jest kilka sposobów:
prowadzenie ciekawego konta, zbieranie obserwatorów w formie S4S, L4L (wymiana lajków, obserwacji) czy komentowanie i wchodzenie w dyskusje na innych, rozwiniętych profilach tematycznych i zapraszanie na swój - jednak jest to bardzo trudny, czasochłonny i słabo skuteczny sposób;
początkowe kupno lajków i obserwacji, solidna inwestycja w post reklamowy, który odpowiednio wypozycjonujemy dzięki sporej liczbie komentarzy i lajków, by zdobyć nowych obserwatorów;
Jeśli chodzi o kupno lajków i obserwacji na Instagramie, to jest to pomysł znany i bardzo dobry. By zdobyć pierwszy tysiąc obserwatorów (prawdziwe konta) często wystarczy nieco ponad 100 złotych. Do tego kupno lajków, odpowiednie posty oraz hasztagi i można już walczyć o nowych obserwatorów. Jednak najmniejsze pakiety obserwacji na Instagramie zaczynają się już od 9,99 zł za 50 obserwacji. Można powiedzieć, że każdy może spróbować „z czym to się je”.
Odpowiednie prowadzenie profilu
Niewątpliwie nawet jeśli kupisz dziesiątki tysięcy lajków i obserwacji, będzie to na nic, jeśli Twój profil będzie prowadzony nieodpowiednio. Poprawny opis, ciekawe zdjęcie profilowe, aktywność i dodawanie relacji oraz rolek, ciekawe posty i interakcja z użytkownikami są kluczem do zdobycia nowych i utrzymania starych obserwatorów. Warto jest również zadbać o odpowiednie hasztagi, bo dzięki nim możemy zdobyć mnóstwo nowych obserwatorów. Do tego warto używać generatorów hasztagów, które w Internecie są ogólnodostępne. Zbierają informacje z aktywnych postów, wyławiają najbardziej popularne hasztagi i idealnie dobierają pod kątem naszego postu czy zdjęcia określoną ilość najlepszych hasztagów.
Zadbaj o tematykę swojego profilu
Może być to ogólny lifestyle, czyli dodawanie wszystkiego w różnych tematykach, jednak nie jest to najlepszy pomysł. Najpopularniejsze (oprócz kont celebrytów) są konta tematyczne - z memami, kulinarne, śmiesznymi filmikami, sportowe, wakacyjne, modowe czy konta modelek. Wybierz odpowiedni charakter i tematykę profilu i się tego trzymaj, dzięki temu otwierasz sobie drogę do współpracy tematycznej z markami.
Na przykład profil MamaNaObrotach, który jak sama nazwa mówi prowadzi mama, która dodaje śmieszne challenge i filmiki, rozpoczęła współpracę i często wspomina o meblach dziecięcych, łóżeczkach czy innych zabawkach i akcesoriach dziecięcych. Profile kulinarne często współpracują z danymi markami przypraw, konta na tematy opieki nad zwierzętami współpracują z firmami produkującymi karmy czy zabawki dla zwierząt itd. Przy profilach tematycznych wcale nie musisz mieć milionów obserwatorów, wystarczy spore grono stałych fanów (kilkadziesiąt tysięcy fanów).
Podsumowanie
Pamiętaj również, że prowadzenie Instagrama nie jest łatwym zadaniem. Trzeba cały czas dbać o rozwój, zdobywanie nowych obserwatorów, aktywność i odkrywać kolejne horyzonty. Pomimo jednej tematyki, wszystkie posty nie mogą być takie same. Warto również organizować spotkania z fanami lub konkursy, ponieważ to jeszcze bardziej poprawia wizerunek i popularność danej osoby. Jednak zanim do tego etapu dojdziesz, czeka Cię trudny początek i mozolna (często kilkumiesięczna lub nawet kilkuletnia) walka o popularność. Mało komu udało się w krótkim okresie zostać wielką sławą.