02.08.2022 14:19 0 Materiał Partnera Materiał partnera

Techniczne SEO – jak poprawić użyteczność witryny i zachwycić odbiorców?

pixabay.com

Budowanie obecności marki w sieci to element strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Dobra widoczność w wyszukiwarce zapewnia bowiem szereg korzyści, takich jak większy ruch w witrynie czy lepsza konwersja. Aby jednak uplasować się na szczycie Google, konieczne jest wdrożenie kilku sprawdzonych technik optymalizacyjnych, dzięki którym strona zostanie uznana za wartą zaprezentowania szerszej publiczności. Techniczne SEO jest wówczas najlepszym rozwiązaniem.

Pozycjonowanie jako ważne narzędzie marketingowe

W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach trudno uzyskać satysfakcjonującą widoczność w Google. Stałe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz rozwój nowych technologii sprawiają, że pozycjonowanie stron internetowych nie należy do najłatwiejszych zadań. SEO to bardzo czasochłonny i wymagający proces, który bez właściwego podejścia może okazać się zupełnie nieskuteczny. Warto zatem skupić się na najważniejszych technikach optymalizacyjnych. W tym miejscu należy wspomnieć, że kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu odgrywa techniczne SEO. Dlaczego jest tak ważne?

Na czym polega techniczne SEO?

W skład SEO wchodzi wiele różnorodnych technik, obejmujących zarówno działania na stronie internetowej, jak i procesy zachodzące poza jej obszarem. W ramach tej strategii stosuje się takie metody, jak tworzenie treści ukierunkowanych na określone słowa kluczowe, budowanie sieci linków, czy też dbałość o techniczne aspekty witryny. Na co jednak zwrócić uwagę, aby ostatnia z wymienionych technik była rzeczywiście skuteczna?

Szybkość ładowania

Jedną z najważniejszych metod wchodzących w skład technicznego SEO jest optymalizacja szybkości strony internetowej. Z badań wynika, że z każdą sekundą oczekiwania na załadowanie strony, traconych jest nawet 20% użytkowników. Warto więc pozbyć się zbędnych elementów, skompresować obrazy oraz zmienić usługi hostingowe, aby ograniczyć ten czas do minimum.

Optymalizacja mobilna

Ponad 90% internautów to użytkownicy mobilni. Każda strona internetowa powinna być więc zoptymalizowana pod kątem funkcjonalności telefonów komórkowych czy tabletów. Użyteczność poszczególnych przycisków call to action, responsywność witryny lub czytelny na małych ekranach projekt treści to podstawowe aspekty wchodzące w skład technicznego SEO.

Struktura treści

Każdemu użytkownikowi zależy na uzyskaniu dokładnych odpowiedzi na najbardziej nurtujące go pytania. Strategia SEO powinna opierać się zatem na dopasowaniu treści do potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców. Warto więc zwrócić uwagę na czynniki, takie jak: jakość obrazów, umiejscowienie elementów graficznych, podział treści na akapity, oryginalność nagłówków, intuicyjność systemu nawigacji czy przyjazność linków wewnętrznych.

Czy techniczne SEO można wdrożyć samodzielnie?

Wiele technik SEO można z powodzeniem stosować bez pomocy profesjonalnych pozycjonerów. Działania pod kątem optymalizacji technicznej wymagają jednak szerokiej wiedzy i specjalistycznych umiejętności, których nierzadko brakuje właścicielom stron internetowych. Agencja SEO, taka jak Grupa iCEA, oferuje jednak szereg usług marketingowych, dzięki którym poprawa użyteczności witryny stanie się o wiele łatwiejszym zadaniem. Warto więc powierzyć to odpowiedzialne przedsięwzięcie w ręce ekspertów, gdyż ich pomoc może okazać się kluczem do osiągnięcia sukcesu niejednego, współczesnego biznesu.


Czytaj również: