12.07.2022 14:00 67 PM
'Upychają na siłę ludzi w pociągu'. Przepełnione wagony na trasie Gdynia-Hel
„Wiele osób mimo posiadanego biletu, nie jest w stanie dostać się do środka.” Pasażerowie skarżą się na brak miejsca i ścisk w pociągach relacji Gdynia-Hel. Jak piszą, nasi Czytelnicy problem zaczyna się latem, kiedy linia jest oblegana przez turystów.
Czytelnicy informują nas o sytuacji w pociągach na trasie Gdynia-Hel. Jak mówią, w pociągach panuje ścisk, a bilety są sprzedawane ludziom bez żadnego limitu.
— PKP zaś zamiast podstawić dodatkowe trzy wagony ma to gdzieś. Konduktorzy rozkładają ręce i starają się jak mogą, żeby upchnąć na siłę ludzi w pociągu. Wiele osób mimo posiadanego biletu, nie jest w stanie dostać się do środka. Osobiście również miałam taką sytuację już w maju. Teraz jest jeszcze gorzej – napisała w wiadomości do redakcji jedna z naszych Czytelniczek.
Czytaj również: Nieludzkie warunki w rozgrzanym szynobusie – winna wadliwa klimatyzacja
PKP Polregio realizuje usługę przewozową na zamówienie marszałka województwa, na podstawie umów o świadczenie usług publicznych, ale linia fizycznie - tory, perony należy do PKP. Aktualnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracują nad rozwiązaniem tego problemu na torach, tworząc dokumentację przygotowawczą dla projektu pn. „Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel”. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który realizuje usługę przewozową, limity w sprzedaży były już wprowadzane – spotkało się o jednak z niezadowoleniem podróżnych.
— Przypomnę, że jakiś czas temu wprowadzone zostały limity sprzedaży biletów na przewóz rowerów. Wywołało to olbrzymią falę niezadowolenia i protestów. Łatwo domyślić się, że wprowadzenie ograniczeń w sprzedaży biletów skutkowałoby podobnym o ile nie większym niezadowoleniem – mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Przepustowość tej linii (przypomnijmy że jest to jeden tor) jest ograniczona i nie da się wpuścić na nią większej liczby pociągów niż obecnie. Natomiast długość istniejących na tej linii peronów ogranicza liczbę wagonów w składzie – dłuższe pociągi oznaczałyby konieczność wysiadania pasażerów wprost na tory poza peronem, a to przecież zagrożenie życia i zdrowia – dodaje.
Jak informuje rzecznik, linia na Hel zarządzana jest przez spółkę PKP.
— Nie dość, że perony są za krótkie to linia nie ma mijanek, które pozwoliłyby na płynny ruch pociągów w takcie. My jako samorząd przekazaliśmy pieniądze dla PKP PLK na sporządzenie dokumentacji projektowej pozwalającej zmodernizować tę linię do parametrów pozwalających na płynny ruch w okresie wakacyjnym. Pytanie, kiedy PKP się tym zajmie – dodaje Michał Piotrowski.
Co z przepisami BHP – pyta dalej nasza Czytelniczka, która obawia się o życie i zdrowie pasażerów.
— W sytuacji gdy dojdzie do jakiegokolwiek wypadku, ludzie w wagonach nie mają żadnych szans. Nawzajem stratują się na śmierć. O dzieciach w takiej sytuacji w ogóle nie wspomnę. Jeżeli PKP Regio nie ma pieniędzy na podstawienie kilku dodatkowych wagonów, które zapewnią bezpieczeństwo i jakiś komfort podróży, to powinno ograniczyć ilość sprzedawanych biletów. Wprowadzić limity na określone godzinowo pociągi. Taka sytuacja ma miejsce co roku. Nie rozumiem tego, trzeba czekać do jakiejś tragedii, żeby otworzyć oczy – pisze pasażerka linii Gdynia-Hel.
Jak udało nam się dowiedzieć, na Hel jeżdżą również pociągi Inter City, w których obowiązują miejscówki i w związku z tym można nimi podróżować wygodniej i bez tłoku.
Przypominamy, że czekamy na Państwa sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: redakcja@nadmorski24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.
Komentarze
Raven07.09.2022 12:01:23
Prawda jest taka, że polska kolej jest w zapaści. PKP maskuje to dokładając wagony o wyższym standardzie( klimatyzacja, przedziały typu open space itp), ale to niewiele zmienia. Pociągi notorycznie się spóźniają, jeżdżą wolno jak drezyny i są ciągle przepełnione. Oprócz tego wiele pociągów Inter City, które kursują na długich trasach nie ma wagonu restauracyjnego. Jak ma się posilić pasażer, który spędza w pociągu 8 godzin! Teraz doszedł jeszcze problem z Ukraińcami, którzy non-stop podróżują sobie po naszym kraju, szczególnie z Przemyśla, ale nie tylko. Sytuacji nie ratuje Pendolino. Bilety na te pociągi są absurdalnie drogie, a oszczędność na czasie żadna. Pendolino na trasie Opole-Warszwa kosztuje w 2 klasie 134zł, a pociąg jedzie 3:15! Intercity pokonuję tę samą klasę w 3:35 i kosztuje w 2 klasie 71zł. Nie wiem jak jest w innych krajach, ale idę o zakład, że Polska ma jedne z najgorszych pasażerskich połączeń kolejowych w Unii Europejskiej. Dla mnie i wielu innych priorytetem jest szybkość. Naprawdę szybka kolej jest na świecie konkurencją już nawet nie dla samochodów, ale dla samolotów także. Niestety w Polsce brzmi to jak sci-fi...
1 1 + odpowiedz
Kasia19.07.2022 13:55:39
Jadę pierwszy raz nad zatokę w sierpniu z dwójką dzieci i bardzo chcielibyśmy dotrzeć na Hel... ale jak czytam te historie to zwyczajnie się boję. Może mieszkańcy okolic zdradzą mi inne patenty jak tam dojechać? (Auto chcieliśmy zostawić w Pucku). Pozdrawiam!
0 0 + odpowiedz
DCFlash19.07.2022 12:41:42
Perony nie są za krótkie? To bzdura! Jeden wagon więcej spokojnie się mieści. Był tramwaj wodny z Jastarni do Gdyni - odciążał kolej - zlikwidowany bo "nierentowny", ciekawe, zawsze był pełny i mimo to nierentowny? Za dużo darmozjadów do wykarmienia i tyle. Dalej rozbudowujcie biurokrację, zamiast pociągi i na pewno będzie lepiej. A pasażerom proponuję - jak zaczniecie się dusić w pociągu - dzwońcie na 112. Najlepiej grupowo. Kilka takich akcji i perony okażą się dłuższe i przepustowość torów się zwiększy... magicznie. Może nawet kilku darmozjadów zwolnią.
5 0 + odpowiedz
granat17.07.2022 14:11:59
Modernizacja linii helskiej trwała kilka lat i polegała miedzy innymi na likwidacji mijanek. Teraz zlikwidowane mijanki trzeba na nowo zbudować? I wywalać kase na dokumentację przygotowawczą dla projektu Poprawa przepustowości? Mistrzostwo świata. Nie dziwne że minister transportu złoty chłopiec peło w p****** siedzi.
7 2 + odpowiedz
PLK16.07.2022 22:43:37
Jak dużo osób się madruje a nie ma zielonego pojęcia. -2 tory nic nie dadzą bo jak już do Wladyslawowa a dalej pi jednym torze więc to nic nie da. -Szynobusow nie da się wydłużyć po za krótkie peronu. -Polregio nie ma wiecej wagonów piętrowych. -Elektryfikacja też nic nie da bo wiecznie sieć spadnie bo wichury a to drzewo spadnie. -wagony piętrowe kupić dobra sprawa a kto będzie po sezonie który trwa 2 miesiące jezdzic tymi pociągami? Jedyna opcja wydłużyć perony i wydłużyć szynobusy.
7 0 + odpowiedz
Waldek16.07.2022 19:55:44
Byłem na Helu rok temu pod koniec sierpnia i w pociągach tłoku nie było. W sezonie pociągów lokalnych było więcej niż po za sezonem, jak jest w tym roku - nie wiem. Może nie uruchomili dodatkowych pociągów. Problem jest z pojemnością pociągów. Byłem kilka razy na Helu w weekendy w czerwcu, wrześniu. No i był tłok. Pociągów było już mniej, ze względu na weekend ładną pogodę ludzi dużo, a pociąg miał 3 wagony! Perony na linii pomieszczą pociągi 6-7 wagonów i takie powinny być uruchamiane. Niech Marszałek województwa jako zlecający przewozy poleci firmie Polregio uruchamiać długie 6 wagonowe pociągi i będzie OK.
6 0 + odpowiedz
Iwona16.07.2022 12:09:35
O której godzinie jest najgorzej w sobotę wracać z Helu do Gdyni?
8 0 + odpowiedz
ajwen16.07.2022 11:48:42
Zlikwidować!!!!
4 2 + odpowiedz
Plusk14.07.2022 08:55:37
Ludzie nie marnujcie kliknięć i energii na pisanie komentarzy które nic nie wnoszą! Piszcie do PKP lub marszałka . Swoją drogą PKP mimo XXI wieku zatrzymało się w latach 60tych....
20 2 + odpowiedz
daras14.07.2022 02:05:01
Z jakiej opcji polit. jest ten" mondry "marszałek ??? Nie czasem z tej samej co poniemiecki kundel,wykopany z brukselki,aby jątrzyć ????No wybierajcie dalej takich leszczy,a turystów będzie mniej,pojadą w inne regiony,a tu będzie skamlanie,że mało .....dudków
21 56 + odpowiedz
eda15.07.2022 01:39:40
Swięta prawda,a jak platfusy niemieckie minusują ,pewnie na zlecenie!
15 30 + odpowiedz
Mirek14.07.2022 00:11:37
Nikt wam tu nie nakazuje przyjeżdżać, więc uwagi kierujcie tylko do siebie. A tak na marginesie- My Kaszubi w ogóle was tutaj nie chcemy. Jesteście stonką i zakałą naszej ziemi.
19 39 + odpowiedz
wojtek14.07.2022 12:43:46
Z ciebie taki Kaszub jak ze mnie Eskimos,nie wypowiadaj się za innych wypierdku !
29 7 + odpowiedz
Turysta 13.07.2022 20:17:23
To co dzieje się na tej trasie to nie problem roku dwóch...ten problem jest od ponad dekady i nikt z tym nic nie robi.Kazdy tylko wciska kity i wzrusza ramionami.Jednego roku wracając z Helu ludzie biegali między pociągami bo podobno jeden się zepsuł i mus był biec na inny peron.Na zewnątrz z 28*C ludzie ściśnięci jak sardynki w puszce a obsługa nie włączyła nawet klimatyzacji jak pociąg stał na stacji.Ludzie krzyczeli aby włączyli ale obsługa miała to głęboko w "D".Czy jedziesz z Helu do Gdyni czy odwrotnie jest to samo ... ścisk, pisk,płacz dzieci a oni jeszcze mają czelność sprawdzać bilety za anty usługi.Marszalek niech się zastanowi zanim coś palnie głupiego,bo ktoś kiedyś go z tego rozliczy.I proponowanie jechania pociągiem IC za podwójna stawkę i wykupowanie miejscowki jest propozycją nader bezczelna.Najwazniejsza jest kasa....prawda???,a nie jakość usługi.Polska to nie Indie, Pakistan że tam ludzie jeżdżą na stopniach pociągu czy na dachu
32 9 + odpowiedz
Studentka13.07.2022 18:55:42
Tragiczna sytuacja była już w majówkę, latem nawet wsiadać nie próbuję. Tylko czekać na tragedię.
13 4 + odpowiedz
Adams13.07.2022 18:44:36
Skoro PKP spółka ICC nie daje sobie rady latem na dowóz pasażerów w kierunku Helu to może by tak raz na próbę obsłużyła by trasę że Śląska nad Baltyk kolej niemiecka DB
16 12 + odpowiedz
kama13.07.2022 18:35:02
A dlaczego wzorem innych krajów nie wykorzystamy tego, że mamy Zatokę i regularnie mogą pływać statki pasażerskiew cenie biletu kolejowego lub metropolitarnego.
28 3 + odpowiedz
Jan Rem wwa13.07.2022 22:09:33
Problem występuje tylko w sezonie. Jaki problem dodać do co drugiego (bo przecież pociągi muszą się mijać) dodać dodatkowe wagony, które z gdy.gl.os. zatrzymują się tylko we Władysławowie i w Helu.
9 2 + odpowiedz
Samorządowiec13.07.2022 17:07:27
te przepełnione pociągi to wynik nieudolności Marszałka ,który od wielu lat nie potrafi rozwiązać tak prostego problemu.
22 9 + odpowiedz
Romek13.07.2022 13:32:22
Niech kuiwa zamiast wydawać hajs na modernizację i inne gówna zatrudnią ludzi z Japonii by to ogarnęli to te matoly nigdy nie dadza rady nic konstruktywnego wymyślić
15 5 + odpowiedz
Michalek13.07.2022 13:27:55
Może i pociągi są przepełnione ale za to z zeszłego wieku
12 3 + odpowiedz
Slaw13.07.2022 12:13:25
To co się dzieje w Gdyni do masakra. Czekało na mnie dziecko w niedzielę w Jastarni a ja nie dostałem się do pociągu. 7 latek czekał 4 godziny na peronie. Miałem bilet. Ale wejść się nie dało. Ludzie myślcie to nie boli. Skandal jak co roku. Ponadto tracą wszyscy Ci, którzy żyją z turystów, ponieważ część turystów rezygnuje.
22 4 + odpowiedz
Maciej 13.07.2022 11:08:02
Jak zwykle przed sezonem pani lub pan rzecznik klamia w zywe oczy jesteśmy przygotowani na turystow wagony sa miejscowki itp i co i jajco zawsze jest tak samo ludzie stoja bo nie ma gdzie usiąść wystarczy popatrzeć na sklad skm Gdynia główna Wejcherowo lub Gdansk krotkie ludzie sie pchaja na sile a o Helu juz nie wspomne tak ze dziekujemy pkp za jak zwykle kłamstwa kłamstwa kłamstwa:-)))) P.s o opuznienieniach nic nie mowie haha
14 4 + odpowiedz
Promil13.07.2022 09:49:10
Nie wiecie co zrobić??,,zaprosić tego,jak mu tam,horale,obiecać że zaglosujecie na PiS ,i mega cpk bis macie jak w banku
19 13 + odpowiedz
Robert13.07.2022 09:18:19
Od lat wiadomo że na Helu w sezonie jest tłok i ani pociągiem ani samochodem tam bez przygód nie dojedziesz. I co robi typowy Janusz? Zamiast wybrać się np. nad kaszubskie jezioro to ładuje grilla do plecaka i razem ze swoją Grażyną jedzie na Hel. Upoci się przy tym, wkurzy, jadu utoczy na wszystkich, ale MUSI na ten Hel pojechać. I po co? Może lubi się męczyć...
42 11 + odpowiedz
Jan Wiktor Keller 13.07.2022 09:10:33
Kto pisał ten artykuł? PKP PolRegio? Polregio od wielu lat nie jest w strukturach PKP.
19 5 + odpowiedz
Mieszkaniec Wejherowa13.07.2022 08:29:15
Ten problem pojawił się już kilkanaście lat temu. Sam byłem świadkiem, jak 8 lat temu, w czerwcu, młodzież z podstawówki (tuż po zakończeniu roku szkolnego) nie wsiadła do szynobusu w Redzie, ponieważ pasażerowie wisieli na drzwiach. Ponoć już w Gdyni nie można czasami się dostać do zatłoczonego pociągu. Ile traci się przez pieniędzy, nie tylko przez kolej, ale także tracą kurorty . Gratuluję super zarządzania firmą.
20 3 + odpowiedz
Beka13.07.2022 06:18:38
Mam niezły ubaw. Ludzie zamiast pisać do organizatora czyli do urzędu Marszałkowskiego to wylewają swoje żale w Internecie. Tu nikt tego nie czyta xD Btw. przewoźnik zestawia pociągi z posiadanego taboru. Do zestawu dwóch SZT (pot. autobusów) dostawia jeden wagon nie dlatego że więcej nie ma, ale dlatego że nie są one dostosowane do większego obciążenia. Zestawy wagonowe są tylko dwa na linii helskiej bo skąd wziąć maszynistów do ich obsługi. Przewoźnik jest w stanie zapewnić obsadę na dwa cztery pary pociągów zestawionych z SU42 i 5 wagonów. Oczywiście mógłby wstawić jeszcze dwie pary zamiast zestawu SA+wagon+SA ale skąd wziąć pracowników do obslugi? Na kolei, mimo zmian w struktirze rynku, od lat panuje rynek pracownika i nikt z przewoźników nie pozwoli sobie edukować na siłę aby nie stracić już posiadany personel, z kolei pracować w nafgodzinach też nie każdy chce. Problem leży w deficycie maszynistów - Urzad Transportu Kolejowego od lat alarmuje o problemie z wykwalifikowanymi kadrami a w zeszłym roku podał, że w 2021 brakowało 10k maszynistów z czynnymi uprawnieniami. Niby szkoły kolejowe wróciły do łask ale - raz - poziom szkolenia w tych "szkołach" jest tragicznie niski - i dwa - niewielu po skończeniu szkoły chce pracować na kolei. Wracając do problemu przeludnionych składów i podsumowując - nie ma wystarczającej kadry do obsługi pociągów a obecne składy są kompromisem między brakiem taboru a brakami kadrowymi.
29 5 + odpowiedz
Normalny15.07.2022 08:42:09
Lokomotywy SU42 były dobre 30-40 lat temu a nie dziś, tak samo niezmodernizowane wagony piętrowe Bohuny. Na dziś na linię helska potrzebne są nowoczesne wagony piętrowe z wagonami sterowniczymi oraz lokomotywy hybrydowe (spalonowo-elektryczne) liniowe. Po sezonie tabor moglby być wykorzystany np: do Elbląga czy Słupska. Era SU42 juz dawno minęła
6 0 + odpowiedz
Stefan13.07.2022 07:35:09
Wszystko jest powiązane z popytem i podażą. Nie ma więcej drużyn konduktorskich, maszynistów bo płacą oferowana na kolei jest śmiesznie niska w stosunku do kompetencji jakie trzeba zdobyć i ścieżki jaką trzeba przejść. Jedyną opcją byłoby wprowadzenie pociągów piętrowych, których PR nie posiadają (podobne np do pociągu słonecznego) poza starymi bochunami. Kolej jest 30 lat za murzynami!
20 2 + odpowiedz
Pucczanin13.07.2022 01:34:45
Tyle dobrego co jeszcze mnie zła passa w tym roku nie złapała (oprócz jednego przypadku w którym pociąg mi odjechał a ja nie zdążyłem wejść do SZTu newagowskiego przez zepsutą parę drzwi...) więc codzienne dojazdy do pracy z rowerem przystanek dalej na szczęście nie są problematyczne. Pytanie - kiedy skończy mi się szczęście?
6 0 + odpowiedz
np. Jan Kowalski12.07.2022 23:19:00
Sytuacja znana jest od lat. Wielu lat i PKP cały czas ma taki same zestaw nieprawdziwych wymówek. Że się nie da, że perony nie takie. Gdy lata temu dojeżdżałem do szkoły pociągiem nie było problemu by zmieścić pociąg z czterema wagonami. Nagle się nie da? Bo peron np. w Żelistrzewie za krótki? A kto tam wysiada? Pociąg do Helu to pociąg do Helu. Przeważnie do Władysławowa jest kompletnie zapchany. Niestety w PKP zawsze reagują po fakcie i jakimś cudem po jakiejś większej awanturze udaje się doczepić dodatkowy wagon. Wszystkie sytuacje już są znane i wszystkie tłumaczenia też. Kiedyś to nawet policja musiała ludzi z biletami z pociągu wysadzać, bo czujnik nacisku nie pozwalał uruchomić silnika. Jaja jak berety, prawie dwie godziny opóźnienia i mnóstwo wkurzonych ludzi. Wątpię by w PKP ktokolwiek coś z tego rozumiał. Są jak drogowcy, których zima zawsze zaskakuje. Nigdy niczego się nie nauczą. Także... do następnego razu.
29 5 + odpowiedz
Blabla18.07.2022 12:02:35
Chyba zapominasz ze tym pociagiem nie dojeżdżają tylko turyści na wczasy ale i ludzie do pracy czy szkoły!! I tak, wysiadamy w mrzezinie bądź w zelistrzewie!!
0 0 + odpowiedz
Słowik 12.07.2022 22:56:25
Drugi tor od Gdyni Gł. - HEL rozwiązał by problem + nowoczesne wagony piętrowe. Ale kto da kasę. Teraz jest problem z węglem, ropą itp. Proponują zbieranie hrustu a co dopiero takie inwestycje.
13 5 + odpowiedz
Antykanar12.07.2022 21:00:08
Jak co roku w chałupach gdy zaczyna się upal....śmiech na sali że połowa ludzi zostaje na peronach Gdynia Władysławowo 18.07 nigdy nie jechał planowo i czemu nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach i jeden skład??? Może wagony bydlęce były by pojemniejsze przecież i tak jedzie się jak świnia na rzeźnię
22 5 + odpowiedz
Aster12.07.2022 20:30:41
Jak ktoś jedzie w sobotę rano to będzie się ściskał. Oczywiście są te inne droższe pociągi (intercity). Wierzcie mi, że są dni i pory, że jedzie się na luzie np. w tygodniu. Co nie zmienia faktu, że w sezonie przydałoby się więcej pociągów.
23 1 + odpowiedz
Morus12.07.2022 20:02:55
To fakt że są przepełnione i wiecznie opóźnione ale w skm jest tak samo skrócone na maksa do pracy i z pracy jedziesz w przepełnionych składach.PKP ma w nosie jak ludki jeżdżą byle kasa za bilety się zgadzała.
16 2 + odpowiedz
Wujek 12.07.2022 20:00:32
To jest problem nie tylko "sezonowy".... tylko zastanawia mnie dlaczego wszyscy turyści bądź mieszkańcy liczą tylko na kolejki?? Sa do dyspozycji autobusy bądź prywatni przewoźnicy samochodowi(nie mylić z taksowkami)
8 8 + odpowiedz
Aaa12.07.2022 19:15:50
W pełni wyczerpuje to znamiona przestępstwa oszustwa. Pozew zbiorowy i do sądu
12 8 + odpowiedz
gośc12.07.2022 18:53:36
lata mijaja, jest jak było a nawet gorzej odkąd zlikwidowali wagony piętrowe. Co roku ten sam problem i co roku tylko gadają i nic nie robią- standard, a szary człowiek się stresuje czy da radę wsiąść żeby dojechac do pracy
17 2 + odpowiedz
lucia12.07.2022 18:24:15
Sezon w pełni ludzie do pracy jeżdżą na Półwysep nie dość ze pociągi przepełnione to nie wszystkie zatrzymują się na wszystkich stacjach kto o tym decyduje Marszałek ?przeciez on nie jeżdzi do pracy pociągiem do kogo ludzi mają pisać co roku ?mamy ładne pociągi powinne jezdzić częściej ludzie chcą zapłacić czy długo będziemy narzekac na kolej a co na to pan Dyrektor pkp
13 2 + odpowiedz
Miś pys12.07.2022 17:57:25
To nie prawda . od 6 dni jesteśmy we Władysławowie i obserwujemy z synkiem pociagi na i z helu i są wypełnione na 50 ... 60 procent nie na 120 jak w poprzednich latach
11 17 + odpowiedz
W tejacie12.07.2022 16:26:03
Linię helska mogą uratować tylko pojemne wagony piętrowe oraz nowoczesne lokomotywy hybrydowe. Zadna elektryfikacja nic nie da. Tylko odpowiedni tabor oraz dołożenie kilku mijanek.
28 2 + odpowiedz
ja12.07.2022 16:04:15
Nie ma czegoś takiego jak PKP Polregio jest Polregio S.A., nie ma też Inter City a jest PKP Intercity S.A. Byle szybko i na odp... coś napisać a powielana błędna nazwa zdecydowanie sugeruje, że to nie ludzie mówili tylko ktoś coś nabargrał..
17 6 + odpowiedz
Anty polregio12.07.2022 16:00:56
I za każdym razem są spóźnione. Ta linia to jest dramat nie tylko w sezonie... Nic dziwnego że ludzie jeżdżą samochodami.
13 5 + odpowiedz
Helski bywalec ze Śląska12.07.2022 15:55:23
Można by było w godzinach szczytu wydłużyć składy o ile mają tabor i zrobić kursy przyspieszone zatrzymywały by się tam gdzie są długie perony bo większych miejscowościach są długie i składy Inercity się zatrzymują a i tylko nie dorabiajcie dodatkowych przystanków bo do Gdyni jak za komuny będzie jechał z 2,5 godziny z Helu
13 1 + odpowiedz
np. Jan Kowalski12.07.2022 23:32:48
Proste prawda? Ale nie dla niektórych. W rzeczywistości od lat wiadomo, które składy mogą być oblężone przez podróżnych i uwzględnić to w planach, ale do do przewoźnika to wyraźnie nie dociera. Najlepsze jest to, że potem są jakieś spóźnione reakcje i to przeważnie nie wtedy gdy trzeba, więc i kończy się tym, że obserwujemy w połowie zapełnione składy. Może tak czasami fachowcy od układania planów wyszliby z wieży z kości słoniowej i podpytaliby się konduktorów, kiedy trzeba się przygotować na ostrą jazdę?
6 0 + odpowiedz
Pan12.07.2022 15:33:59
Już dawno mogła być sieć trakcyjna ale po co mają to gdzieś
5 8 + odpowiedz
ja12.07.2022 16:06:35
A co zmieniłaby elektryfikacja?
14 1 + odpowiedz
Helski bywalec że Śląska12.07.2022 15:26:59
Wystarczy zwiększyć długość szynobusów i wydłużyć gdzie niegdzie perony np.Jastarnia wczasy bo większość jest długa zatrzymują się pociągi TLK albo inercity mają po 6,7 albo i więcej wagonów plus lokomotywa.Problem jest od lat a Ci udają zdziwionych.Chyba za dużo tam w zarządzie siedzi misiewiczy!
20 2 + odpowiedz
Za dużo platfusów się tam ukryło12.07.2022 18:12:35
I widać efekt jak za jude klakiera rostovskiego że piniedzów nima i nieeee bedzie
9 14 + odpowiedz
Panda12.07.2022 15:16:34
Co roku to samo za krotkie sklady ,wiedza ale maja to w . nosie
13 2 + odpowiedz
Noewk12.07.2022 14:52:46
Witam oczywiście że jest jeden problem brak składów pociągów ilość jest wystarczającą ale składy są bardzo małe i to jest problem ten Lini poza sezonem pociągi są puste .w wakacje by wystarczyło tylko dołożyć składy i będzie po problemie
15 1 + odpowiedz
Pasażer 12.07.2022 20:49:39
Fakt jest jeden że połowa ludzi jedzie na krzywy ryj bo kanar i tak nie jest wstanie sprawdzić jeżdżę codziennie do pracy i widzę co się dzieje poza sezonem podobnie bo ludzie jadą do pracy szkół znalesc miejsce siedzące to jak wygrać w totka ta linia już była przerabiana na nową nie można było pomyśleć w swarzewie jest tak peron zrobiony ze trzeba niemal kładkę zrobić żeby z wózkiem wjechać jeśli mi w temacie czemu wagon na rowery jest zamykany na 4 sposty ???? Kanarom nie chce się z rana przechodzić z wagonu?? Jak się o to zapytałem to odpowiedź chamska że powietrze z nad morza wiezie
3 0 + odpowiedz
KolejFAN12.07.2022 14:56:21
Nie da się dołożyć więcej pociągów, bo linia helska jest niewydolna. Mowiac wprost: jest jednotorowa i jest za mało mijanek. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest tabor piętrowy i lokomotywy hybrydowe
15 4 + odpowiedz
KolejFAN12.07.2022 14:52:23
Taka polityka w spółce Regio (Przewozy Regionalne). Wagony piętrowe zamiast modernizować to pocięli. Lokomotyw spalinowych liniowych nie mają żadnych bo pocięli. Jezdza tylko manewrówkami. Śląskie to wygląda, bo szynobus to nie jest odpowiedni tabor na Hel na lato. Powinni zakupić czym prędzej nowe wagony piętrowe i lokomotywy hybrydowe.
13 0 + odpowiedz
Wyborca PiS12.07.2022 14:49:48
W związku z zaistniałą sytuacją rząd PiS powinien niezwłocznie podać się do dymisji.
15 20 + odpowiedz
Normalny12.07.2022 14:54:14
Spolka regio jest spółka samorządowa i PiS nie ma nic do tego.
15 10 + odpowiedz
Wyborca PiS12.07.2022 15:22:21
Wygląda na to, że PiS nie ma nic do niczego. Dla PiS najważniejsze Posady i Stanowiska, a reszta ma zapier dalać za miskę ryżu, aby żyło się lepiej politykom, którzy dorwali się do koryta. I za to co dzieje się za rządów PiS, wszyscy są winni, tylko nie rząd PiS. Głównie nadal to wina Tuska.
25 15 + odpowiedz
jachu13.07.2022 13:03:33
slabiutka pamiec a jezeli z*********sz za miske ryzu tos glupi....
4 2 + odpowiedz
Ania12.07.2022 14:32:25
Jest tragedia!!!! I to już tyle lat!!!! Ludzie co tutaj mieszkają i dojeżdżają do Pracy czasem w stanie są niedojechac do niej!!! Jest to absurd!!!!! W pociągach gorąco , ludzie mdleją , słabo się robi!!! Niech ktoś z tym wkoncu coś zrobi ile można !!! Wszędzie robią nowe dworce puck , zelistrzewo po cholerę !!)3!!!! Dla ludzi najważniejszy jest bezpieczny dojazd a nie nowe perony!!!! Śmiech na sali!!’ A do tego niech konduktorzy patrzą na turystów ze swoje walizki kładą obok na siedzenie i przez to zajmują miejsca ludziom !!! I starsi schorowani ludzie musza stać zamiast usiąść !! Bo turyście maja swoje walizki torby na siedzeniach!!! Wstyd !!!!
17 7 + odpowiedz
DR12.07.2022 23:41:43
Problem z walizkami jest taki, że... nie ma ich gdzie wstawiać! Szynobusy są nie tylko niewydolne pod względem pasażerów, ale przede wszystkim bagażu. To dobre rozwiązanie na dojazdy do pracy czy do szkoły, a nie na sezon turystyczny. Absolutne nie tłumaczy to faktu blokowania siedzeń, ale sytuacja jest po prostu bardziej skomplikowana. Nie wiem ile jeszcze trzeba będzie napisać i ile wody w Bałtyku się przeleje by przewoźnik już w maju przewidział co będzie w czerwcu. Rozkład zmieniono zdaje się 11 czerwca, ale już w okresie 15-19.06 nie wytrzymał zderzenia z rzeczywistością. Wszak trudno było przewidzieć długi weekend, prawda?
5 0 + odpowiedz
SL 12.07.2022 14:12:38
Przecież tak było zawsze, cieszyć się, że sezon dopisuje.
12 2 + odpowiedz
Www12.07.2022 14:11:59
Ja rowniez w maju nie dostalam sie do pociągu z rodziną a konduktor tylko wzruszyl ramionami i powiedzial, ze nastepny jedzie za godzinę. My dalismy rade ale dziecko bylo przerazone. Teraz tez jest porażka.
7 12 + odpowiedz