20.05.2020 17:03 1 mike/Gminakosakowo.pl
Rozstrzygnięto konkurs #zalogujkosakowo. Gmina ma zatem swój logotyp, który, zdaniem komisji konkursowej, najlepiej charakteryzuje ją pod względem graficznym. Zwycięzca konkursu otrzyma trzy tysiące złotych.
Konkurs #zalogujkosakowo trwał od 30 marca do 4 maja. O tym, jaka powinna być forma logotypu, pośrednio wypowiedzieli się sami mieszkańcy gminy.
– Rodzinna, turystyczna, aktywna, ale także rozwojowa, edukacyjna i ekologiczna. Tak gminę Kosakowo opisali mieszkańcy, w internetowej ankiecie. Opracowany obraz naszej małej ojczyzny ma być inspiracją dla autorów nowego logo, które powstanie w ogłoszonym właśnie konkursie – informowali przedstawiciele gminy Kosakowo podczas trwania konkursu.
Jak przyznał Marcin Majek, wójt gminy Kosakowo, wybór zwycięskiej pracy poprzedziła długa dyskusja, a sam konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem.
– W konkursie wpłynęło ponad 50 zgłoszeń, więc wybór był na prawdę duży. Nowe logo będzie tworzyć nowe spojrzenie i nowy wizerunek Gminy Kosakowo – napisał na Facebooku włodarz gminy.
Komisja zdecydowała, że nowym znakiem graficznym Gminy Kosakowo będzie „fala” zaprojektowana przez zespół z gdyńskiego Studia 102 w składzie: Patrycja Kiryluk, Adam Piskorz, Maciej Janiszewski, koordynowany przez Tomasza Smorgowicza.
– Nasze pierwsze myśli krążyły wokół elementów morskich, jednak zdecydowaliśmy się na krok w kierunku abstraktu o dużo większej pojemności znaczeniowej. Drugim motywem, który przyświecał naszej pracy, było ukazanie w znaku dużej dynamiki i zmian, które zauważalne są w Kosakowie. Stąd ostateczna forma emanuje lekkością, powabem. Wpisuje się także w bardzo nowoczesny nurt projektowy połączony z tym co dla miejsca nieodzowne, czyli fal, nadmorskiego brzegu oraz roślinności – powiedział Tomasz Smorgowicz.
Źródło: Marcin Majek/Facebook
Logo będzie stosowane w celu identyfikacji wizualnej i promocji gminy Kosakowo, poprzez wykorzystanie go m.in. w przekazie elektronicznym (media, nośniki reklamy zewnętrzne, serwisy internetowe), w drukowanych materiałach promocyjnych różnego formatu i innych nośnikach używanych, wydawanych i sygnowanych przez organizatora.