14.10.2019 09:45 0 mike/GDDKiA/UW Gdańsk

Wojewoda wydał zgodę na realizację kolejnego odcinka trasy S6

Fot. archiwum

Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, wyraził zgodę na budowę ponad ośmiokilometrowego odcinka trasy S6 między Szemudem a Gdynią. Chodzi o fragment na terenie gmin Żukowo i Gdynia. Wcześniej, na mocy decyzji wojewody, pozytywnie zaopiniowano realizację połączenia nową trasą miejscowości Szemud i Chwaszczyno.

Budowa trasy S6, która ma docelowo połączyć Szczecin z Trójmiastem, została ujęta w rządowym „Programie Budowy Dróg Krajowych”. W przypadku odcinka z Szemuda do Chwaszczyna wojewoda pomorski wydał zgodę na realizację 24 września. W miniony piątek (11 października) pozytywna decyzja została wydana w odniesieniu do ponad ośmiokilometrowego fragmentu trasy na terenie gmin Żukowo i Gdynia. Uroczystość z udziałem przedstawicieli GDDKiA odbyła się przy ulicy Chwaszczyńskiej 190 w Gdyni.

Fot. UW Gdańsk

Jak informuje GDDiK, ze względu na duże natężenie ruchu, planowana droga będzie miała po trzy pasy w każdym kierunku. To samo dotyczy istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, która zostanie rozbudowana do trzech pasów w okolicach Wielkiego Kacka.

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem a istniejącą drogą ekspresową S6 – Obwodnicą Trójmiasta – będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km – czytamy na stronie GDDKiA.

Łącznie na nowej trasie powstaną też 34 obiekty inżynierskie: mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. To jednak nie wszystko.

Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień – informuje GDDKiA.

Źródło: GDDKiA

Na pozytywne zaopiniowanie czekają jeszcze dwa pozostałe odcinki S6 – z Bożegopola Wielkiego do Luzina oraz z Luzina do Szemuda. To powinno nastąpić w IV kwartale 2019 roku. Koszt całej Trasy Kaszubskiej na odcinku Bożepole Wielkie – Gdynia Wielki Kack to około 1,5 miliarda złotych.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...