Miasto nie pełni funkcji nośnika reklamy – twierdzą nie bez racji puccy urzędnicy. Według władz miasta, powinno być ono przestrzenią przede wszystkim „do życia, do oddechu, przestrzenią czystą i estetyczną”.
Pucki magistrat przypomina na łamach miejscowego biuletynu samorządowego, że w mieście, w celu ochrony charakteru i krajobrazu miasta, obowiązują zasady umieszczania tablic i nośników reklamowych.
– Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego jasno określa, jaki typ reklamy dopuszczalny jest w konkretnych częściach miasta. Generalnie na terenie całego miasta dopuszcza się realizację reklam nie większych niż o powierzchni 5 m kw. Pamiętać należy jednak, że ze względu na zabytkowy charakter Pucka oraz wyznaczenie w jego granicach decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków czterech stref ochrony konserwatorskiej, w poszczególnych spośród nich obowiązują odmienne zasady sytuowania tablic i nośników reklamowych – wyjaśnia Natalia Kanka, podinspektor ds. planowania przestrzennego Urzędu Miejskiego w Pucku.
Ze szczegółowymi zapisami dotyczącymi tematu reklam zapoznać się można w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Puck – zakładka Zagospodarowania Przestrzenne.
– Dodatkowo informujemy, że w przypadku chęci uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących zasad i możliwości sytuowania reklam na terenie Miasta Puck prosimy o kontakt z pracownikami Urzędu Miasta – Referat Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego ul. 1 Maja 13, I piętro, pokój 103 lub pod numerem telefonu (58) 673-05-21 – informują urzędnicy. – Wspólnie zadbajmy o estetykę naszego miasta poprzez dostosowanie reklam do ogólnie obowiązujących standardów.