19.03.2025 14:51 2 PM

500-tonowy dźwig w akcji. Montują betonowego giganta

Fot. UM Wejherowo

Na budowie Węzła Zryw w Wejherowie zamontowano prefabrykaty zbiornika retencyjnego. To kolejny etap całej inwestycji, która ma połączyć dwie części miasta rozdzielone torami kolejowymi.

We wtorek (18 marca) na budowie Węzła Zryw w Wejherowie zamontowano prefabrykaty zbiornika retencyjnego. Na budowie pracował dźwig.

Na budowie pojawił się dźwig o udźwigu 500 ton, który wykorzystujemy do montażu zbiornika retencyjnego. Sam dźwig waży sto ton. Zbiornik jest prefabrykowany, betonowy o pojemności 1215 m. Składa się z 32 elementów betonowych, każdy z nich waży 25 ton. Zbiornik służy do czasowej retencji wody deszczowej - mówił dla Twojej Telewizji Morskiej Łukasz Baranowski, przedstawicie firmy wykonującej roboty.

Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku i początkowo polegała na przygotowaniu placu samej budowy tj. wyburzono budynek przy ul. Gdańskiej, przygotowano teren, i przystąpiono do prac ziemnych. W ramach prac powstała między innymi dodatkowa jezdnia wzdłuż drogi wojewódzkiej na odcinku od dawnej spółdzielni Zryw do ul. Orzeszkowej. Powstaje również parking przy przystanku SKM Wejherowo Śmiechowo.

Kolejnym etapem będzie budowa tunelu pod torami kolejowymi, który wykona PKP.

Zakończenie wartej ponad 3 miliardy złotych inwestycji (całej modernizacji linii) planowane jest do końca 2029 roku. Na realizacje projektu kolej otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS na lata 2021-2027.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...