12.04.2019 08:30 6 PM/mat.pras.

Będą zmiany w funkcjonowaniu MEVO. Jest za mało sprawnych rowerów

Fot. Marek Trybański/TTM

Zwiększenie liczby dostępnych rowerów, częstsze wymiany baterii, lepsza relokacja, skrócenie czasu naprawy uszkodzonych pojazdów oraz wznowienie możliwości dokonywania płatności – to główne zalecenia dla Roweru Metropolitalnego MEVO. Chociaż operator zapewnia, że pierwsze zmiany będą odczuwalne już w przyszłym tygodniu, musi się liczyć z karami umownymi.

Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot.

Wśród uwag skierowanych do operatora systemu znajduje się m.in. zwiększenie liczby dostępnych rowerów, lepsza relokacja, wznowienie możliwości dokonywania płatności, unormowanie kwestii ładowania baterii i skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów.

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową – do 12 godzin, operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych – informuje Dominik Makurat, Specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Oprócz tego operator został zobowiązany do skrócenia czasu naprawy uszkodzonych rowerów – wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin. Operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych.

Mieszkańcy Metropolii polubili MEVO, dlatego zrobimy wszystko, aby system działał jak najlepiej. Rozmawiamy z operatorem, który zdaje sobie sprawę z konieczności szybkich i radykalnych zmian. Musi się jednak liczyć z karami umownymi Mamy nadzieję, że operatorowi uda się doprowadzić system do oczekiwanego przez nas poziomu – dodaje dyrektor Glaser.

Od początku funkcjonowania MEVO odnotowano ponad 129 tys. wypożyczeń. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Jednoślady MEVO są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach. Obecnie w 14 miastach i gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot można korzystać z 1224 rowerów, a wkrótce ta liczba wzrośnie do 4080.


Czytaj również:

Komentarze

W trakcie ciszy wyborczej dodawanie i przeglądanie komentarzy jest zablokowane.