05.03.2016 15:30 0 redakcja/mat.prasowe
Osoby, które od kilku miesięcy nie otrzymały faktury, będą miały 180 dni na jej opłacenie. Skumulowany rachunek będzie można także rozłożyć na raty dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Energa zapewnia także, że klienci nie zostaną obciążeni windykacją oraz dodatkowymi odsetkami.
Blisko 120 tysięcy klientów przez kilka miesięcy nie otrzymywało faktur. Powodem są problemy wynikające z wdrażania nowego systemu informatycznego obsługi klientów.
Klienci sami podejmą decyzję na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie, ale w ciągu 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę, trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Informacja nie dotyczy klientów, którzy otrzymują faktury zgodnie z umową.