16.01.2016 15:30 0 Redakcja

Specjaliści od środowiska nie mają zastrzeżeń - można budować S6

zdjęcie ilustracyjne / pixabay

Dwujezdniowa i czteropasmowa Trasa Kaszubska powstanie w zaplanowanym wcześniej terminie. Decyzja środowiskowa dla budowy drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta stała się ostateczna.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska podtrzymała decyzję środowiskową w związku z powstaniem trasy S6 na odcinku od Trójmiasta do Lęborka. Łącznie rozpatrzono 27 odwołań wniesionych przez strony postępowania.

  • Planowana droga S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, poddana ocenie środowiskowej, ma około 64 km długości, jest drogą dwujezdniową czteropasmową, z pozostawieniem rezerwy terenu na dobudowę trzeciego pasa ruchu do każdej głównej jezdni drogowej. Przebiegać będzie przez następujące obszary chronione: Obszar Chronionego Krajobrazu (OChK) Fragment Pradoliny Łeby i Wzgórza Morenowe na Południe od Lęborka, OChK Pradoliny Redy Łeby oraz otulinę Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Przetnie też korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym KPn-20B Kaszubski Północny oraz korytarze ekologiczne znaczenia lokalnego przebiegające przez ww. obszary chronionego krajobrazu - informuje Sławomir Sowula, rzecznik RDOŚ Gdańsk.

W celu ochrony środowiska stworzonych zostanie osiem przejść dla dużych zwierząt, dziewięć przejść dla średnich zwierząt, 36 przejść dla małych zwierząt i 66 przejść dla płazów. Droga zostanie obustronnie ogrodzona, w ramach ochrony przeciwhałasowej zaplanowano wykonanie 134 ekranów akustycznych. W ramach ochrony wód powierzchniowych powstaną między innymi przydrożne rowy trawiaste i zbiorniki retencyjne.

Wzdłuż drogi ekspresowej, na 82 odcinkach nasadzona zostanie zieleń o łącznej długości ok. 30 km. Drzewa stanowić będą ochronę przed hałasem oraz rozprzestrzenianiem się zanieczyszczeń do powietrza.

Trasa Kaszubska ma połączyć zachodnią część województwa pomorskiego z aglomeracją Trójmiasta. Droga ma powstać do 2020 roku.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...