14.12.2015 16:10 0 Redakcja/PKP
Na największych dworcach PKP między innymi w Gdańsku i Gdyni wprowadzono udogodnienie dla osób niesłyszących i słabo słyszących. Od kilku dni mogą oni łatwiej korzystać z dostępnych usług dzięki pomocy Tłumacza Migam.

PKP S.A., Fundacja Grupy PKP i MIGAM „RKPK” uruchomiły pilotażowy projekt tłumaczeń języka migowego on – line. Z rozwiązania, można już korzystać na 10 największych dworcach kolejowych. Osoba chcąca uzyskać informację w języku migowym może zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.
Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców od 7.00 do 21.00. Obecnie można skorzystać z niej na dworcach między innymi Gdańsk Główny czy Gdynia Główna.
W dalszej perspektywie usługa może zostać wprowadzona również w pozostałych miejscach związanych z obsługą podróżnych – w kasach i pociągach obsługiwanych przez przewoźnika Grupy PKP.
Film informacyjny: