14.12.2015 16:10 0 Redakcja/PKP

Pomoc dla osób niesłyszących na największych dworcach kolejowych

screen youtube/Grupa PKP

Na największych dworcach PKP między innymi w Gdańsku i Gdyni wprowadzono udogodnienie dla osób niesłyszących i słabo słyszących. Od kilku dni mogą oni łatwiej korzystać z dostępnych usług dzięki pomocy Tłumacza Migam.

PKP S.A., Fundacja Grupy PKP i MIGAM „RKPK” uruchomiły pilotażowy projekt tłumaczeń języka migowego on – line. Z rozwiązania, można już korzystać na 10 największych dworcach kolejowych. Osoba chcąca uzyskać informację w języku migowym może zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.

  • Chcemy, żeby dworce kolejowe były przyjazne wszystkim grupom podróżnych. Coraz więcej naszych obiektów jest dostosowywanych do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Likwidujemy bariery architektoniczne, wprowadzamy udogodnienia takie jak windy, pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące czy tablice w języku Braille’a. Współpracujemy również ze Stowarzyszeniem „Integracja”, które przeprowadziło dla nas audyt dworców i wskazało na potrzeby konkretnych rozwiązań. Tłumacze języka migowego to kolejny krok w kierunku poprawy funkcjonalności dworców – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A.

Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców od 7.00 do 21.00. Obecnie można skorzystać z niej na dworcach między innymi Gdańsk Główny czy Gdynia Główna.

W dalszej perspektywie usługa może zostać wprowadzona również w pozostałych miejscach związanych z obsługą podróżnych – w kasach i pociągach obsługiwanych przez przewoźnika Grupy PKP.

Film informacyjny:


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...