05.12.2015 10:03 0 redakcja/mat.prasowe

Nowy terminal kolejowy w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

fot. gdynia.pl/archiwum

Zwiększyły się możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminala kolejowego na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni. Zakończyła się przebudowa i modernizacja infrastruktury torowej.

W ramach prowadzonego od kilku lat programu inwestycyjnego, zakończono projekt przebudowy i modernizacji terminala kolejowego.

  • Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej terminalu. Współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych - dodaje

Każda z suwnic może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal obecnie jest w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-sto stopowego kontenera) przewożonych koleją.

  • Najważniejsze, że odpowiednio wcześnie udało nam się porozumieć z zarządem portu Gdynia i wspólnie zrealizować tę inwestycję. Jest to szczególnie istotne w związku z bardzo dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego – podkreśla prezes BCT Krzysztof Szymborski. Ta wspólna inwestycja poprawia konkurencyjność naszego terminalu i portu w Gdyni – dodaje prezes Szymborski.

W dalszych planach inwestycyjnych dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT jest doprowadzenie trakcji elektrycznej, co poprawi warunki manewrowe na terenie portu.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...