10.08.2014 14:32 0 urzad.pomorskie.eu

Pomorskie rośnie w siłę

W tym roku aura zdecydowanie sprzyja letniemu wypoczynkowi nad Bałtykiem. Nie tylko turyści są zadowoleni z tegorocznych wakacji, ale i branża turystyczna. Na Pomorze przyjeżdżają goście z całego kraju, rezerwacje pobytów nadal napływają.

Gorący lipiec i optymistyczne prognozy na sierpień pozwalają twierdzić, że to będzie kolejny już bardzo dobry sezon turystyczny. Gospodarka turystyczna Pomorza jest w świetnej kondycji, a motorem jej jest niewątpliwie coroczny wzrost ruchu turystycznego. Efekt Mistrzostw UEFA Euro 2012 w Gdańsku? Na pewno tak, ale wpływ na to ma również wiele innych czynników.

Dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, konkurencyjność cenowa oraz zintegrowane działania promocyjne sprawiają, że region pomorski staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku nie tylko przez Polaków, ale również i przez gości z zagranicy. W roku 2012 Pomorze odwiedziło 6,6 mln turystów, rok 2013 zamknęliśmy liczbą 7,7 mln. Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku jest imponująca. To wynik, na który branża i środowisko turystyczne ciężko pracowały i pracują przez cały czas – komentuje Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Przeważającą część przyjeżdżających na Pomorze w sezonie letnim stanowią turyści z Polski, jednakże obserwujemy znaczne zwiększenie ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji w stosunku do roku 2012 wzrósł aż o 10 proc., a z Norwegii – o ponad 15 proc., co przekładając na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok. 1,7 mln turystów z zagranicy, a więc ponad 20 proc. więcej niż w roku 2012. Nie bez znaczenia dla dynamiki wzrostu są prowadzone od kilku lat intensywne działania promocyjne na rynkach, z którymi region posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne.

Współpraca z przewoźnikami nie tylko usprawnia komunikację marketingową, ale również pozwala zwiększać zasięg kampanii. Taki model współpracy przekłada się również na rentowność połączeń i sprzyja rozwojowi siatki komunikacyjnej – dodaje marszałek Mieczysław Struk.

Tylko w ubiegłym roku przewoźnik WizzAir przewiózł na trasach ze Skandynawii ponad 750 tys. Pasażerów, podczas gdy w roku 2012 liczba ta kształtowała się na poziomie 570 tys. Również AirBerlin odnotował wyższe obłożenie samolotów, które od 2012 roku zwiększyło się o 37 proc. i kształtuje się na poziomie 46 tys. pasażerów rocznie. Szerszą ekspansję na rynek szwedzki zapewnia kooperacja z przewoźnikiem promowym Stena Line, który w minionym roku na trasie Karlskrona – Gdynia – Karlskrona przewiózł ponad pół miliona pasażerów. – Komunikacja marketingowa opiera się na starannie wyselekcjonowanych tematach, wpisujących się w preferencje odbiorców, a optymalnie dobrane narzędzia pozwalają dotrzeć z informacją do odpowiednich grup odbiorców – dodaje Marta Chełkowska, prezes PROT.

Z jakim wynikiem zakończy się zatem mijający rok, czas pokaże. Przed nami jeszcze miesiąc wakacyjnych szaleństw i płynne przejście w sezon jesienno-zimowy, który również z każdym roku zyskuje na atrakcyjności.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...