05.02.2011 17:52 0

Reda: Projekt stałej organizacji ruchu w obszarze ulic Gdańska-Obwodowa-Łąkowa w Redzie

Burmistrz Mista Redy przedstawia do konsultacji społecznych projekt stałej organizacji ruchu w obszarze ograniczonym ulicami Gdańska-Obwodowa-Łąkowa w Redzie.

W celu usprawnienia ruchu drogowego projektuje się wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości 30 km/h oraz strefy zamieszkania na ulicach na południe od ulicy Łąkowej w Redzie.

Strefę ograniczonej prędkości stosuje się w celu ograniczenia prędkości w strefach o dużym natężeniu ruchu pojazdów i pieszych oraz dużej liczbie skrzyżowań. Strefa ograniczonej prędkości obejmuje ulice o jednorodnym charakterze nieprowadzące ruchu tranzytowego. Znak B-43 umieszcza się na wszystkich ulicach doprowadzających ruch do strefy ograniczonej prędkości.

W strefie ograniczonej prędkości powinny być stosowane rozwiązania lub urządzenia wymuszające jazdę z prędkością podaną na znaku. W strefie ograniczonej prędkości nie powinno się stosować znaków określających pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Zaleca się stosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego takich jak progi zwalniające oraz stosowanie organizacji ruchu wymuszającej powolną jazdę (zmiana kierunku jazdy, miejscowe przewężenie). W strefach o dopuszczalnej prędkości 30 km/h lub mniejszej, urządzenia i rozwiązania wymuszające powolną jazdę mogą nie być oznakowane znakami ostrzegawczymi.

Zalecenia dla strefy ograniczonej prędkości idealnie wpisują się dla obszaru południowego od ulicy Łąkowej wyznaczonym przez ulice Łąkową, Obwodową oraz Gdańską. Ulica Łąkowa stanowi główną ulicę komunikacyjną. Pozostałe ulice na południe mają jednorodny charakter i nie prowadzą ruchu tranzytowego. Na ulicy Brzechwy od skrzyżowania z ul. Fenikowskiego do ul. Św. Wojciecha wprowadzono ruch jednokierunkowy co zostało podyktowane małą szerokością ulicy Brzechwy w szczególności na łuku przy przejściu dla pieszych w obrębie szkoły, na którym często dochodziło do kolizji.

Ponadto od ulicy Brzechwy na południe wyznaczono strefę zamieszkania. W strefie zamieszkania obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego (pierwszeństwo pieszych przed pojazdami, ograniczenie prędkości do 20 km/h, parkowanie tylko w miejscach wyznaczonych). Na ulicach na południe od ulicy Brzechwy w zasadzie odbywa się ruch tylko docelowy, przede wszystkim ulice te obsługują osiedla mieszkaniowe. Wprowadzenie strefy zamieszkania ureguluje sprawę zatrzymywania się pojazdów w miejscach innych niż do tego wyznaczonych i pozwoli na skuteczniejsze egzekwowanie przepisów ruchu drogowego przez właściwe organy. W projektowanej strefie istnieje duża ilość miejsc parkingowych i są one wyznaczone.

W celu uspokojenia ruchu założono nie stosowanie znaków określających pierwszeństwo na skrzyżowaniach w strefie ograniczonej prędkości Na wszystkich wlotach do strefy ograniczonej prędkości 30 km/h oraz do strefy zamieszkania niekonwencjonalne oznakowanie „Uwaga kierowco! Wjeżdżasz w strefę skrzyżowań równorzędnych” który stosuje się w celu uprzedzenia uczestników ruchu o mającej nastąpić zmianie obowiązujących dotychczas zasad pierwszeństwa na skrzyżowaniu. W ramach projektu zostało zweryfikowane istniejące oznakowanie pionowe i zaprojektowano oznakowanie uzupełniające konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu drogowego. Oznakowanie pionowe zaprojektowano zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U. z 2003 r. nr 220, poz. 2181, wraz z załącznikami).

Projektowane oznakowanie schematycznie zostało pokazane na mapie poglądowej oraz szczegółowo na mapie sytuacyjno – wysokościowej.

Wprowadzenie powyższej zmiany ma znacznie wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...