Jak sprawnie obsłużyć pasażera-kibica w autobusach i tramwajach – tego uczą się pracownicy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Dla wszystkich kierowców i motorniczych ZKM przygotował specjalne „ściągi językowe” w języku angielskim i niemieckim.
„Ściąga językowa” to 6 kart – po 3 na każdy język – podzielonych na kategorie: zwroty ogólne, kierunki, ceny/liczebniki i problem. Jest to zbiór praktycznych zwrotów i powiedzonek, które kierowcy i motorniczowie będą mogli wykorzystać w kontaktach z obcokrajowcami nie tylko podczas Euro 2012, ale także po zakończeniu mistrzostw.
- To zupełnie nowatorski projekt, przygotowany specjalnie z myślą o pracownikach ZKM Gdańsk – mówi Katarzyna Wolska, dyrektor zarządzająca z firmy Germanicus LanguageBox, która przygotowała „ściągi językowe”. - Obecnie przeprowadzamy szkolenia z efektywnej obsługi ściągi językowej. Mają one na celu naukę wymowy wszystkich zwrotów oraz odgrywanie konkretnych scenek sytuacyjnych, które każdego dnia mogą napotkać w swej pracy kierowcy i motorniczowie. Pozytywnym aspektem szkolenia jest fakt, że znaczna część pracowników gdańskiego ZKM-u zna przynajmniej podstawy języka angielskiego lub niemieckiego.
Najbliższe szkolenie odbędzie się w środę 16 maja, o godz. 10.00 w sali szkoleniowej przy zajezdni przy ul. Wita Stwosza.