22.12.2025 13:35 1 OR/pomorskie.eu
Droga wojewódzka 215 między Jastrzębią Górą a Rozewiem przejdzie gruntowną modernizację. Inwestycja połączy nowoczesność z dbałością o dziedzictwo historyczne – zachowany zostanie także zabytkowy fragment drogi.
Umowę na rozbudowę trasy podpisano 22 grudnia 2025 roku. W uroczystości wzięli udział m.in. marszałkowie województwa pomorskiego Mieczysław Struk i Leszek Bonna, przewodniczący Sejmiku Województwa Pomorskiego Jan Kleinszmidt, burmistrz Władysławowo Roman Kużel oraz radni województwa.
Nowa nawierzchnia, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, azyle dla pieszych, zatoki autobusowe, oświetlenie oraz skuteczne odwodnienie – tak ma wyglądać ta trasa za około trzy lata. Droga wojewódzka 215, położona na północnych krańcach Pomorza, łączy Władysławowo z Sulicicami i obsługuje popularne nadmorskie kurorty, takie jak Jastrzębia Góra czy Karwia. Choć poza sezonem ruch jest umiarkowany, latem trasą przejeżdżają nawet dziesiątki tysięcy pojazdów dziennie.
— To droga ważna nie tylko dla gminy Władysławowo czy powiatu puckiego, ale dla całego regionu. Łączy miejscowości licznie odwiedzane przez turystów — podkreśla marszałek Mieczysław Struk.
Trakt ma także wartość historyczną. Powstał w okresie międzywojennym i jak na ówczesne czasy wyróżniał się bardzo wysokim standardem. Do jego budowy użyto m.in. kostki bazaltowej.
Podpisana umowa obejmuje odcinek Rozewie – Jastrzębia Góra. Fragment między Rozewiem a Władysławowem objęty jest prawem opcji, o którego uruchomieniu decyzja musi zapaść w ciągu dwóch lat. Koszt robót budowlanych to blisko 36 milionów złotych. Około 11 milionów pochodzi z budżetu gminy Władysławowo, co – jak podkreślają samorządowcy – jest przykładem dobrej współpracy samorządu lokalnego i wojewódzkiego.
Modernizacja drogi nie oznacza rezygnacji z historycznego charakteru trasy. Zgodnie z ustaleniami z wojewódzkim konserwatorem zabytków zachowany zostanie około półkilometrowy, historyczny odcinek w rejonie Lisiego Jaru. Zostanie on wyłożony kostką bazaltową pozyskaną z rozbiórki innych fragmentów drogi. Pozostała kostka brukowa posłuży m.in. do wykonania zatok autobusowych i elementów wykończeniowych.
Prace będą prowadzone także w sezonie letnim, jednak, jak zapewniają drogowcy, droga pozostanie przejezdna w obu kierunkach i nie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo, komfort podróżowania i jednocześnie zachować cenne dziedzictwo Pomorza.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.