24.03.2012 16:33 0

Więcej pociągów na Euro 2012

W czasie Euro 2012 PKP Intercity uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej oraz kilka w komunikacji międzynarodowej. Dodatkowe składy zabiorą na mecze w sumie ponad 45 000 kibiców. W barwach Przewoźnika jeździć będzie blisko 1700 wagonów i 261 lokomotyw. Spółka zapewni również specjalne wsparcie na dworcach dla polskich i zagranicznych kibiców. W celu lepszej kontroli sprzedaży biletów zostanie wprowadzona pełna rezerwacja miejsc w pociągach kursujących do Miast Gospodarzy.

PKP Intercity wiosną 2010 r. powołało dedykowany Mistrzostwom zespół, który opracowywał harmonogram oraz zakres prac. Spółka przygotowując plan działań, analizowała również skalę przedsięwzięcia bazując na doświadczeniach austriackiego przewoźnika OBB, z którego usług korzystali kibice podczas mistrzostw w Austrii i Szwajcarii w 2008 roku.

  • Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to szansa dla kraju, ale i duże wyzwanie logistyczne dla różnych dziedzin biznesu. Naszym celem, jako przewoźnika, jest zapewnienie bezpiecznego, sprawnego i wygodnego środka transportu. Chcemy zaoferować dobry standard oraz w jak najlepszych warunkach przewieść naszymi pociągami kibiców na poszczególne mecze – mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

PKP Intercity przeprowadziło dokładne analizy oferty połączeń do Miast Gospodarzy pod kątem podróżnych przewożonych obecnie i potoków pasażerskich spodziewanych podczas Euro. Na tej podstawie przygotowano siatkę połączeń krajowych oraz międzynarodowych na czas trwania mistrzostw. W czerwcu PKP IC uruchomi 50 dodatkowych pociągów w komunikacji krajowej, objętych całkowitą rezerwacją miejsc, którymi kibice będą mogli dotrzeć na mecze. Będą one zestawione z 11 wagonów, co każdorazowo zapewni pulę od 800 do 900 miejsc. Na wypadek większej niż szacowana frekwencja, na stacjach Warszawa Wschodnia, Poznań Główny, Wrocław Główny i Gdynia/Gdańsk Główny przewoźnik zabezpieczy, w dniu rozgrywanych w tych miastach meczów, co najmniej jeden dodatkowy skład, gotowy do natychmiastowego uruchomienia zaraz po zakończeniu meczu.   Poza dodatkową ofertą 50 pociągów, w komunikacji krajowej dojazdy na mecze realizowane będą pociągami stałego kursowania tzn. takimi, które docierają do Miasta Gospodarza na ok. 3 godziny przed rozpoczęciem meczu. Podobnie będzie w przypadku powrotów, z tą różnicą, że odjazdy realizowane będą od ok. 1,5 godziny po zakończeniu meczu lub od ok. 0,5 godziny po zamknięciu strefy kibica. W celu zapewnienia komfortu, wszystkie pociągi przywożące lub odwożące kibiców będą wzmocnione do maksymalnych możliwości technicznych infrastruktury kolejowej i możliwości taborowych.

  • Jesteśmy przygotowani na różnego rodzaju sytuacje, przewidujemy nawet kilkukrotny wzrost liczby pasażerów w stosunku do najbardziej obłożonych okresów w ciągu roku. Obecnie dysponujemy 1500 wagonami oraz 250 lokomotywami. Do czerwca będziemy mieli o ok. 200 wagonów i 11 lokomotyw więcej. 50 pociągów dodatkowo uruchomionych zostanie objętych całkowitą rezerwacją miejsc. Bilety na komunikację krajową i międzynarodową w przedsprzedaży chcemy udostępnić jak najwcześniej, zarządca infrastruktury planuje zarządzenie rozkładu na Euro 26 marca* – zaznacza Janusz Malinowski.

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...