Ukryj

24.03.2025 10:40 6 TS/KPP Wejherowo

Wejherowo: Policjanci uratowali seniora przed oszustwem na 25 tysięcy złotych

źródło: KPP Wejherowo

Szybka reakcja policjantów z Wejherowa zapobiegła poważnej stracie finansowej 87-letniego mieszkańca miasta. Senior, zmanipulowany przez oszusta podającego się za pracownika banku, udał się samochodem do centrum handlowego, by przekazać pieniądze na rzekomo bezpieczne konto.

Historia zaczęła się od telefonu, który 87-latek odebrał w swoim mieszkaniu. Rzekomy pracownik banku przekonał go, że środki na jego koncie są zagrożone i musi natychmiast wypłacić oszczędności. Mężczyzna, zgodnie z instrukcjami, poprosił żonę o opuszczenie pokoju, ponieważ sprawa miała być „ściśle tajna”. Kobieta, choć z początku podporządkowała się prośbie, po chwili nabrała podejrzeń i postanowiła skonsultować się ze swoją siostrą. To właśnie wtedy uznała, że sytuacja jest bardzo podejrzana. Gdy wróciła do mieszkania, z przerażeniem odkryła, że jej mąż oraz ich samochód zniknęli.

Próbując skontaktować się z seniorem, kobieta zorientowała się, że ten wciąż prowadzi rozmowę telefoniczną. Obawiając się, że może paść ofiarą oszustwa, natychmiast powiadomiła policję.

Policjanci natychmiast ruszyli w teren i sprawdzili potencjalne trasy przejazdu mężczyzny w Wejherowie , Redzie i Rumi. W pewnym momencie zauważyli pojazd tego seniora zaparkowany przy centrum handlowym w Wejherowie, w którym siedział poszukiwany przez nich mężczyzna. Po krótkiej obserwacji sytuacji funkcjonariusze podjęli interwencję, widząc liczne osoby przechodzące obok samochodu, obawiając się, że wśród nich może znajdować się oszust. Kiedy podeszli do samochodu i zaczęli rozmowę z seniorem, okazało się, że mężczyzna był w trakcie rozmowy przez telefon z osobą podającą się za pracownika banku. Przestępca słysząc policjantów rozłączył się - mówi asp. sztab. Anetta Potrykus, oficer prasowy w Komendzie Powiatowej Policji w Wejherowie.

87-latek był już po wypłacie pieniędzy i miał przy sobie niemal 25 tysięcy złotych. Wszystko wskazywało na to, że za chwilę miał przekazać je oszustowi. Dzięki interwencji policjantów do tego nie doszło.

Policjanci apelują do mieszkańców:

  • Nigdy nie wypłacaj pieniędzy pod wpływem rozmowy telefonicznej z rzekomym pracownikiem banku lub funkcjonariuszem, który chce Cię przekonać, że pieniądze są zagrożone.

  • W razie podejrzenia oszustwa czy podejrzanej sytuacji natychmiast przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem ( przez numer podany na stronie internetowej ) lub lokalną jednostką policji

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: redakcja@nadmorski24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ