25.11.2024 12:30 0 OR

List z urzędu przyjdzie na maila? Zmiany już od nowego roku!

fot. pixabay.com

Już nie osobiście czy tradycyjną pocztą. Od 1 stycznia 2025 roku będzie można otrzymywać i wysyłać pisma urzędowe poprzez e-Doręczenia. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.

System e-Doręczenia jest elektronicznym odpowiednikiem tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. Co to oznacza w praktyce? Od 1 stycznia 2025 roku większość urzędów i firm będzie musiało umożliwić obywatelom prowadzenie z nimi elektronicznej korespondencji. Każdy, kto chciałby skorzystać z takiej opcji, powinien założyć skrzynkę do e-Doręczeń.

Skrzynkę do e-Doręczeń założyć można poprzez złożenie wniosku przez stronę mObywatel.gov.pl. Dzięki tej platformie wszelka korespondencja przychodzić będzie bezpośrednio na elektroniczną skrzynkę. Można je przeczytać i odpowiedzieć na nie o dogodnej porze i w dowolnym miejscu.

Od początku przyszłego roku oficjalna korespondencja obywateli i przedsiębiorców z administracją publiczną będzie szybsza, sprawniejsza i dostępna z poziomu komputera lub telefonu w dowolnym miejscu i o każdej porze. W pierwszym etapie taką opcję udostępni większość urzędów, firm i zawodów zaufania publicznego. Docelowo adres do doręczeń elektronicznych i obowiązek prowadzenia korespondencji w ten sposób będą miały wszystkie podmioty publiczne oraz duża grupa podmiotów niepublicznych. - podaje Ministerstwo Cyfryzacji.

System e-Doręczeń jest udostępniany obywatelom bezpłatnie, dlatego dla wielu osób i form będzie to również spora oszczędność finansowa.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Chcecie aby nasza redakcja zajęła się jakimś tematem? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z naszą redakcją za pośrednictwem strony facebookowej i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...