Szykuje się duża rewolucja w Poczcie Polskiej. Z półek znikną artykuły handlowe nie związane z branżą takie jak środki higieniczne, znicze czy zabawki. W zamian za to będzie można kupić internetowy abonament czy kablówkę, a lokal pocztowy będzie bardziej przypominał sklep samoobsługowy niż urząd.
Poczta liczy na to, że pozwalając klientowi na samodzielne wybranie pocztówki, koperty czy znaczka zwiększy swoją sprzedaż. Z drugiej strony na czasie zyskają pracownicy siedzący w okienkach, a co za tym idzie zmniejszą się kolejki.
Oferta handlowa operatora będzie skupiała się wyłącznie na artykułach związanych z działalnością poczty. Z półek znikną artykuły chemiczne, spożywcze, higieniczne i zabawki. Poczta dalej będzie miała w swojej ofercie usługi bankowe w ramach Banku Pocztowego oraz ubezpieczeniowe.
Oprócz tego nowa strategia poczty obejmuje również uproszczenie administracji, a w ofercie mają znaleźć się usługi telekomunikacyjne i teleinformatyczne.
Zmiany mają zostać wprowadzone do 2015 roku. Poczta Polska jako jedyna w Europie Zachodniej nie przeszła jeszcze restrukturyzacji.