11.01.2012 13:00 0

Z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej

Każdy może wyrazić swoją opinię na temat przekopu Mierzei Wiślanej w celu stworzenia kanału żeglugowego. Do wyboru są cztery warianty budowy.

Ankieta została zamieszczona na stornie Urzędu Morskiego w Gdyni. W ten sposób prowadzone są konsultacje społeczne, mające dać obraz preferencji mieszkańców terenów nadmorskich. To jeden z warunków przedłożenia planu budowy kanału żeglugowego. Inwestycja ma przyczynić się do rozwoju tych terenów.

  • W 2007 roku podejmowano decyzję o przekopie. Na postawie opracowanej koncepcji, wybrano cztery dogodne miejsce do budowy kanału żeglugowego – powiedział Andrzej Królikowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Pierwszy wariant to Skowronki, drugi – Nowy Świat, trzeci - Przebrno, czwarty – Piaski. Dokładne układ opisano na mapie. Program „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” przewiduje także wykonanie toru wodnego na Zalewie Wiślanym, łączącego kanał z Elblągiem. W konsekwencji będzie możliwie podróżowanie między Zalewem Wiślanym i Zatoką Gdańską, bez dotychczasowej konieczności korzystania z Cieśniny Pilawskiej w Rosji (Obwód Kaliningradzki).

  • Ankieta to wymóg, który musimy spełnić, aby mieć pełną informację, związaną z przedsięwzięciem, jakim jest budowa kanały żeglugowego. Ta konsultacja społeczna jest jednym z elementów składowych pełnego raportu oddziaływania na środowisko - zaznaczył Andrzej Królikowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Plan inwestycyjny przewiduję jego realizację nie wcześniej niż w 2019 roku. Koszt szacowany jest na nawet 600 tys. złotych. Przeciwny jego realizacji są ekolodzy. Również samorządowy niechętnie opowiadają się za budową kanału ze względu na niską opłacalność.


Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...