Każdy może wyrazić swoją opinię na temat przekopu Mierzei Wiślanej w celu stworzenia kanału żeglugowego. Do wyboru są cztery warianty budowy.
Ankieta została zamieszczona na stornie Urzędu Morskiego w Gdyni. W ten sposób prowadzone są konsultacje społeczne, mające dać obraz preferencji mieszkańców terenów nadmorskich. To jeden z warunków przedłożenia planu budowy kanału żeglugowego. Inwestycja ma przyczynić się do rozwoju tych terenów.
Pierwszy wariant to Skowronki, drugi – Nowy Świat, trzeci - Przebrno, czwarty – Piaski. Dokładne układ opisano na mapie. Program „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” przewiduje także wykonanie toru wodnego na Zalewie Wiślanym, łączącego kanał z Elblągiem. W konsekwencji będzie możliwie podróżowanie między Zalewem Wiślanym i Zatoką Gdańską, bez dotychczasowej konieczności korzystania z Cieśniny Pilawskiej w Rosji (Obwód Kaliningradzki).
Plan inwestycyjny przewiduję jego realizację nie wcześniej niż w 2019 roku. Koszt szacowany jest na nawet 600 tys. złotych. Przeciwny jego realizacji są ekolodzy. Również samorządowy niechętnie opowiadają się za budową kanału ze względu na niską opłacalność.