04.01.2012 11:19 0

Remont SKM dopiero po Euro

W połowie stycznia zostanie ogłoszony nowy przetarg na modernizację 21 składów SKM. Kłopoty finansowe spółki uniemożliwiły realizację pierwszej umowy z firmą Newag. Problemy Szybkiej Kolei Miejskiej oznaczają tym samym, że podczas Euro 2012 po torach jeździć będą stare kolejki.

Wykonawca odstąpił od realizacji umowy z powodu braku wkładu własnego SKM. Około 20 stycznia zostanie ogłoszony ponowny konkurs na odremontowanie taboru. Zwycięzca na wykonanie prac będzie miał 14 miesięcy. Mało prawdopodobne jest jednak, że któraś z firm zaproponuje 139 mln zł (na tyle opiewała umowa z Newag). Spodziewać się należy wyższych kwot. Przewoźnik ostatecznie uzyskał dofinansowanie z unijnego funduszu, łatając braki, które uniemożliwiały dopełnienie warunków poprzedniego przetargu.

  • Dalej planujemy modernizować 21 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą to jednostki taboru serii E57 – zapewnia Maciej Lignowski, prezes PKP SKM.

W okresie rozgrywek piłkarskich po trójmiejskich torach miało kursować 21 nowoczesnych pociągów. Nowe SKM-ki łatwo odróżnić, nie są już „kwadratowe”, do tego gwarantują wyższy komfort oraz krótszy czas podróży. Wówczas dojazd na mecze byłby dużo przyjemniejszy. Aktualnie kursuje tylko jeden nowoczesnych pociąg. Więcej zmodernizowanych SKM-ek zobaczymy dopiero w połowie 2013 roku.

  • Nie ma fizycznej możliwości, żeby na Euro pojawił się zmodernizowany tabor. Ten tabor powinien pojawiać się od drugiej połowy 2012 roku. Planujemy zakończyć modernizację na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2013 roku – podkreśla Maciej Lignowski, prezes PKP SKM .

Czytaj również:

Trwa Wczytywanie...