W połowie stycznia zostanie ogłoszony nowy przetarg na modernizację 21 składów SKM. Kłopoty finansowe spółki uniemożliwiły realizację pierwszej umowy z firmą Newag. Problemy Szybkiej Kolei Miejskiej oznaczają tym samym, że podczas Euro 2012 po torach jeździć będą stare kolejki.
Wykonawca odstąpił od realizacji umowy z powodu braku wkładu własnego SKM. Około 20 stycznia zostanie ogłoszony ponowny konkurs na odremontowanie taboru. Zwycięzca na wykonanie prac będzie miał 14 miesięcy. Mało prawdopodobne jest jednak, że któraś z firm zaproponuje 139 mln zł (na tyle opiewała umowa z Newag). Spodziewać się należy wyższych kwot. Przewoźnik ostatecznie uzyskał dofinansowanie z unijnego funduszu, łatając braki, które uniemożliwiały dopełnienie warunków poprzedniego przetargu.
W okresie rozgrywek piłkarskich po trójmiejskich torach miało kursować 21 nowoczesnych pociągów. Nowe SKM-ki łatwo odróżnić, nie są już „kwadratowe”, do tego gwarantują wyższy komfort oraz krótszy czas podróży. Wówczas dojazd na mecze byłby dużo przyjemniejszy. Aktualnie kursuje tylko jeden nowoczesnych pociąg. Więcej zmodernizowanych SKM-ek zobaczymy dopiero w połowie 2013 roku.