Ruszyła kolejna edycja budżetu obywatelskiego. Do poniedziałku, 26 lutego 2024 roku, mieszkańcy Redy mogą składać propozycje inwestycji i zadań do budżetu obywatelskiego 2024. Natomiast już w kwietniu redzianie będą głosować na najlepsze ich zdaniem projekty.
Składanie przez mieszkańców propozycji inwestycji i zadań do budżetu obywatelskiego 2024 rozpoczęło się 22 stycznia i trwać będzie do 26 lutego 2024 r. Ogłoszenie listy projektów zatwierdzonych do głosowania nastąpi 5 kwietnia 2024 r.
Projekt można złożyć na dwa sposoby:
w wersji papierowej w biurze obsługi interesanta w Urzędzie Miasta w Redzie
w wersji elektronicznej poprzez stronę https://bo.reda.pl/
Każdy mieszkaniec ma prawo do złożenia tylko jednego projektu. Na liście osób popierających projekt musi znaleźć się co najmniej 15 osób. Wzór listy poparcia dostępny na https://bo.reda.pl/.
Pełne informacje dotyczące zgłaszania projektów zawiera załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej w Redzie nr LXVIII/664/2023 dostępny na https://bo.reda.pl/.
Redzianie będą głosować na najlepsze ich zdaniem projekty od 6 do 21 kwietnia 2024 r.
W głosowaniu może brać udział każdy mieszkaniec Redy.
Osoby, nieznajdujące się w rejestrze osób zameldowanych mogą złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu 3. Miasta w Redzie oświadczenie o zamieszkaniu, którego wzór znajduje się na https://bo.reda.pl/. Niezłożenie oświadczenia uniemożliwia wzięcie udziału w głosowaniu.
Głosowanie odbywa się jedynie w formie elektronicznej poprzez stronę internetową https://bo.reda.pl/.
Aby oddać głos należy:
zaakceptować Regulamin głosowania zawierający Zasady Konsultacji Budżetu Obywatelskiego 2024 jednocześnie wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
podać imię, nazwisko, ulicę, numer domu, numer mieszkania.
Każda osoba może oddać głos na jeden wybrany projekt.
W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skorzystać z pomocy osób obsługujących punkty konsultacyjne. Urząd Miasta w Redzie przy ul. Gdańskiej 33 w godzinach pracy:
w poniedziałki, we wtorki i w środy od 8.30 do 14.30,
w czwartki od 9.00 do 16.00,
w piątki od 8.30 do 14.15.
Wyniki poznamy 23 kwietnia 2024 r:
Wynik konsultacji jest sumą głosów oddanych na poszczególne projekty.
Do realizacji zostaną zakwalifikowane projekty, które uzyskały największą liczbę głosów.
W przypadku uzyskania równej ilości głosów przez dwa albo więcej projektów, o kolejności na liście zadecyduje losowanie, które przeprowadza Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego.
Do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego przeznacza się te projekty, które uzyskały największą liczbę głosów, aż do wyczerpania puli środków finansowych.
Szczegółowe informacje nt. budżetu obywatelskiego w Redzie 2024 znajdziecie na stronie https://bo.reda.pl/.
Przeznaczona kwota w 2024 roku wynosi 400 tys. zł.
Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej, strony na X i mailowo: [email protected]. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.