Ukryj

16.01.2024 13:30 26 PM/PKP

Zmodernizowany dworzec już obsługuje podróżnych. Kosztował 4,5 mln zł

Fot. PKP

Obiekt w powiecie puckim jest innowacyjnym dworcem systemowym, zrealizowanym według autorskiej koncepcji PKP w trybie projektuj i buduj. Całkowity koszt budowy dworca wyniósł 4,5 mln zł brutto.

Dworzec kolejowy w Żelistrzewie znajduje się przy linii kolejowej nr 213, która obsługuje Półwysep Helski.

To nowoczesny, parterowy obiekt dostosowany wielkością do obecnego zapotrzebowania podróżnych. Pasażerowie mogą korzystać z zewnętrznej, osłoniętej wiaty, w której znajdą się miejsca do oczekiwania na pociąg. O przyjazdach i odjazdach składów informują elektroniczne tablice. W budynku znajduje się również toaleta – informuje PKP.

Nowy dworzec dostosowano również do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zlikwidowane zostały bariery architektoniczne, a także zamontowano ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących oraz mapy dotykowe. Do potrzeb osób z niepełnosprawnościami dostosowano toaletę.

W okolicy budynku pojawił się parking dla samochodów osobowych. Pod zadaszeniem zamontowano stojaki rowerowe oraz słupek ze stacją naprawczą dla jednośladów. Pojawiły się także elementy małej architektury, takie jak ławki i kosze, uporządkowano także tereny zielone.

Dworzec w Żelistrzewie to jeden z obiektów ujętych w szerszym projekcie modernizacji i budowy dworców na linii kolejowej obsługującej Półwysep Helski. Dzięki niemu już wkrótce pasażerowie podróżujący na trasie z Gdyni do Helu będą mogli korzystać z kilku nowoczesnych, bezpiecznych i komfortowych dworców, takich jak otwarty właśnie nowy obiekt w Żelistrzewie oraz jak zmodernizowane i udostępnione niedawno podróżnym dworce Kuźnica i Hel – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Całkowity koszt budowy dworca wyniósł 4,5 mln zł brutto.

Byliście świadkami zdarzenia w naszym regionie? Czekamy na Wasze sygnały i informacje. Można kontaktować się z nami za pośrednictwem strony facebookowej, strony na X i mailowo: redakcja@nadmorski24.pl. Dyżurujemy także pod numerem telefonu 729 715 670.


Czytaj również:

Komentarze

  • Wej19.01.2024 12:07:06

    Dworce i okolice to głęboka komuna. Wstyd na całą Polskę!!!!

    0 0 + odpowiedz

  • Jan18.01.2024 17:09:56

    W ogóle nowe budownictwo peronowe to jedna wielka katastrofa. To fanaberia projektanta a nie schludny i użyteczny obuekt. W Choczewie za grube pieniądze zbudowali peron ohydztwo. Monitory które nie działają a żeby zobaczyć rozkład trzeba wyjść z peronu na drugą stronę ulicy. Sam budynek to architektoniczny potwór. Dziurawy ser szwajcarski. W Wejherowie za ratuszem nowy przystanek to fanaberia. Połowa zakryta połowa odkryta. Jaka to niezwykłą sztuka. Przystanki mają być dla pasażerów. Mamy się tam schronić przed deszczem, śniegiem, słońcem i burzą w oczekiwaniu na transport. Mają być schludne i użyteczne a to co się serwuje to niedziałające monitory i koszmarny styl architektoniczny rodem z filmów apokaliptycznych. Stare pruskie dworce i dawne praktyczne przystanki dużo bardziej ułatwiom podróżnym życie.

    0 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec18.01.2024 13:59:29

    Zniszczyli drogę obok "dworca". W 3 lata zbudowali wieżę zegarową z kiblem. By było śmieszniej, zegar zamontowali po takiej stronie, że nikt go nie widzi. Wiata dostosowana dla niepełnosprawnych i wózków z dziećmi, które na peron i tak nie wjadą, chyba że po schodach. Pod wiatą deszcza i śniega pada na głowę, bo dach jest za wysoko. W dniu otwarcia cały teren pod wiatą był pokryty warstwą śniegu, co doskonale dowodzi do czego ten dach się nadaje. Przeszklenie jest otwarte od południowego-zachodu, czyli dominującego kierunku wiatru, by przed nim podróżni nie mogli się schronić. Wiata wyposażona jest w promienniki ciepła, które są zamontowane pod sufitem, czyli tak wysoko, że promienie się rozchodzą i pod wiatą dalej jest zimno. To coś kosztowało prawie 5 baniek, a jest gorsze niż zbudowana przez Sołtysa za kilka tys. zł wiata obok, w stylu regionalnym, posiadająca 4 ściany i szczelny dach. Komedia.

    3 0 + odpowiedz

  • Pucczanin16.01.2024 22:01:39

    Ta inwestycja to ****wa ***ny żart. Gówno jakim jest IDS typu A to nic więcej niż przedrożała wiata z kiblem i informacją pasażerską. ZACZNIJMY OD TEGO że budowa rozpoczęła się w MAJU 2021 a termin oddania był na GRUDZIEŃ 2021. BUDOWA PRZEDŁUŻAŁA SIĘ O PONAD 3 LATA. Przez miesiące nic tam się nie działo. PKP S.A jeszcze nigdy wcześniej aż tak bardzo nie poleciało w uja jak tutaj.

    7 3 + odpowiedz

    • 17.01.2024 06:24:16

      Jak mniemam, mieszkańcy są zbulwesrowani, że wyremontowano dworzec?

      2 0 + odpowiedz

      • Pucczanin17.01.2024 16:37:58

        To nie był remont tylko rozwalenie poprzedniego dworca i wybudowanie nowego.

        0 0 + odpowiedz

  • Mieszkanka16.01.2024 21:52:53

    Teraz czas najwyższy na zmodernizowanie dworca PKP w Mrzezinie.

    0 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec wsi Zelistrzewo16.01.2024 21:23:54

    Ten dworzec to bubel za tyle pieniędzy to wstyd

    4 2 + odpowiedz

    • 16.01.2024 21:33:50

      Jakieś konkrety?

      1 0 + odpowiedz

      • Pucczanin16.01.2024 21:59:18

        Jest to przegloryfikowana wiata która kosztowała 4,5 mln. Miała zostać oddana do użytku w grudniu 2021. Dla przypomnienia - roboty budowlane rozpoczęły się w maju 2021. Oddali teraz - a jest styczeń 2024. ... jeszcze mam mówić czemu to jest gówno? Wiata nie jest zabezpieczona z każdej strony, z jednej jesteś nadal podatny na czynniki zewnętrzne. Nie ma tam klimatyzacji czy ogrzewania.

        3 2 + odpowiedz

        • 17.01.2024 06:21:31

          Klimatyzowanym wiata w... Żelistrzewie? Nie chce nikomu niczego umniejszać ale to by była lekka przesada.

          1 0 + odpowiedz

  • Anonim16.01.2024 21:03:02

    Pracuję na kolei, w zasadzie niedaleko. Szczerze co o tym myślę? Wstyd... Tyle pieniędzy można było spożytkować inaczej. Wiata na rowery z dwoma ekranami. Brak mi słów. Ciekawe kto przytuli za to siano, bo nawet przy obecnych cenach nie wiem na co poszło tyle pieniędzy... Kpina.

    7 2 + odpowiedz

    • Tr16.01.2024 21:35:33

      To na kolei zajmujesz się chyba zamitaniem, że nie masz pojęcia ile kosztuje taka infrastruktura.

      3 2 + odpowiedz

  • Janek16.01.2024 19:01:51

    Śmiech na sali jak to mogło kosztować 4.5 miliona to jest zwykła wiata a nie dworzec maskra

    2 2 + odpowiedz

    • 16.01.2024 19:24:53

      To znaczy, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Projekt, pozwolenia, rozbiórka starego, prace ziemne, automatyka, elektryka, wszystko musi być w normach, nie może się rozleciec po miesiącu przy ruchu pociągów, prace podczas ciągłego korzystania z tej linii.

      5 4 + odpowiedz

  • joe16.01.2024 17:51:15

    Mam nadzieję iż żadne jełopy tego nie zniszczą. I drugą że monitoring jest z prawdziwego zdarzenia skoro to 4,5 bańki kosztowało, a nie iz pół polski podejrzanych jakby coś było.

    0 0 + odpowiedz

  • Wejherowo na szarym końcu. 16.01.2024 16:30:44

    Budynki dworców to katastrofa, perony szkoda gadać. Reszta miast i wiosek po remontach. Tczew, Malbork, Pruszcz, Lębork, Trójmiasto, trasa na Hel, Puck, Władysławowo, Kartuzy, Kościerzyna, Chojnice, Bytów, Kwidzyn.

    5 0 + odpowiedz

  • Smutek16.01.2024 15:46:58

    Wejherowo jest pomijane łukiem. Perony to już pamiętają pierwsze parowozy. Małe pipidówy wyremontowane dworce takie jak Bytów gdzie w ogóle nie ma kolei świecą nowością a w Wejherowie komuna głęboka...

    6 0 + odpowiedz

    • mieszkaniec16.01.2024 15:59:18

      dlaczego wladze naszego miasta, gminy i powiatu nie dzialaja w tej sprawie ?? dworzec i okolice dworca - cala infrastruktura to kpina, czas zeby MIASTO POWIATOWE wskoczylo do XXI wieku ! niech miasto i powiat skorzysta na atomowce, lobbowac gdzie sie da - takiej szansy juz nie bedzie ! to moze byc kolo zamachowe do rozwoju. naprawde zal patrzec jak miasto umiera, a chyba dworzec to jest najgorszy obraz tego :(

      6 0 + odpowiedz

  • Przeciez oni tam zaraz wszystko zdemolują.16.01.2024 15:42:10

    Ale to nie znaczy ze nie powinno się modernizować dworców tez na tzw pipidówach.

    3 1 + odpowiedz

  • Hmm16.01.2024 14:24:40

    Wejherowo już remontują ale Nanice i Smiechowo może tylko popatrzeć na... Żelistrzewo z zazdrością. Nie wiem jakie lobby ma powiat Pucki i lokalne samorządy ale jakoś PKP zawsze szerokim łukiem omija akurat nasze miasto jeśli chodzi o inwestycje.

    9 0 + odpowiedz

    • Wujek Stanisław16.01.2024 17:58:39

      Nie jestem biegły w terminach realizacji zadań modernizacyjnych, ale co mi wiadomo najpierw trzeba wybudować następną parę torów, łącznie z wiaduktem ZRYW... no i na końcu perony. Problem jeden - kiedy to nastąpi???

      2 0 + odpowiedz

      • 16.01.2024 19:27:14

        Same budynki dworców można remontować. Perony zrobić po modernizacji linii.

        2 0 + odpowiedz

    • kto wie16.01.2024 16:17:14

      moze nadmorski naglosni ten temat ???? Perony w Wejherowie zapomniane przez wszystkich. Reda - nowy dworzec Rumia - nowy dworzec Rumia Janowo - wiadomo, jeszcze pachnie nowoscia wszystkie gdynskie perony wyremontowane badz na wykonczeniu, a dworzec glowny niebawem bedzie cieszyl oko.. Sopot, Gdansk - to samo .. dlaczego u nas sie czas zatrzymal ? o co tu chodzi?

      5 0 + odpowiedz

      • Anonim 16.01.2024 21:08:41

        Przecież Wejherowo jest w trakcie remontu..

        0 0 + odpowiedz

        • perony 17.01.2024 19:53:16

          Chodzi o perony przy dworcu gl. Bo tylko budynek bedzie wyremontowany, a cala okolica dalej syfiasta

          0 0 + odpowiedz

Stop Hejt Nie hejtuj, pisz kulturalnie i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij "zgłoś nadużycie".
Klikając "dodaj", akceptujesz regulamin portalu

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ