Pierwsze roboty ze strony miasta przy budowie węzła Zryw ruszyły. Co jednak z częścią prac, które przypadają PKP Polskim Liniom Kolejowym? Jak udało się dowiedzieć naszej redakcji, planowane zakończenie inwestycji to 2027 rok.
Węzeł Zryw to bezkolizyjne skrzyżowanie z tunelem pod drogą krajową nr 6, który połączy północną i południową część Wejherowa. W 2018 roku ukończono pierwszy etap węzła.
Zobacz także: Ruszyły prace przy Węźle Zryw
Pod koniec 2022 roku podpisano umowę z wykonawcą na budowę Węzła Zryw w Wejherowie. Łączny koszt całego przedsięwzięcia opiewa na ponad 100 mln zł. W lutym rozpoczęły się pierwsze prace na budowie ze strony miasta.
Zobacz także: Kolejne opóźnienia remontu wejherowskiego dworca
PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązały się do budowy wiaduktu kolejowego na terenie Węzła i dwóch przejść dla pieszych w obrębie przystanku Wejherowo Śmiechowo.
Zobacz także: Co dalej ze starą krajową szóstką?
Roboty mają zostać przeprowadzone w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”.
— Inwestycja na odcinku między Gdynią a Lęborkiem jest na etapie pozyskiwania decyzji administracyjnych. Planowany termin ogłoszenia postępowania przetargowego na wykonanie robót budowlanych to II połowa 2023 roku – poinformował nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakończenie prac planowane jest na 2027 rok. Mimo to realizacja inwestycji uzależniona jest od pozyskania dofinansowania ze środków pochodzących z perspektywy UE na lata 2021 – 2027.