Ukryj

09.01.2023 13:00 48 PM/KPP Wejherowo

W wypadku zginął 10-letni chłopiec. Komisja badała miejsce tragicznego zdarzenia

Fot. KPP Wejherowo

Policjanci wejherowskiej komendy, badali miejsce wypadku drogowego, w którym doszło do śmiertelnego potrącenia 10-letniego chłopca. Obecni tam członkowie komisji sprawdzali infrastrukturę drogową m.in. pod kątem prawidłowości w jej oznakowaniu.

Czytaj również: Nie żyje 10-latek potrącony na przejściu dla pieszych w Redzie

W poniedziałek (9 stycznia) w Redzie odbyło się spotkanie zespołu zajmującego się wyjaśnieniem i badaniem przyczyn wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym.

Jest to specjalna procedura, którą uruchamia się w momencie, gdy doszło do wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Komisja ustalała, czy infrastruktura drogowa mogła mieć jakikolwiek wpływ na ten wypadek - informuje asp. sztab. Anetta Potrykus z wejherowskiej komendy.

Czytaj również: Ominęła stojące obok auta i potrąciła 10-latka

Przypomnijmy, że do tragicznego wypadku doszło 20 grudnia 2022 roku na ul. Wejherowskiej za skrzyżowaniem z ul. Drogowców w Redzie. 62-letnia kierująca samochodem opel mocca, jadąc ul. Wejherowską lewym pasem ruchu w kierunku Wejherowa, prawdopodobnie ominęła stojące na prawym pasie pojazdy, nie zachowała szczególnej ostrożności i uderzyła w pieszego 10-latka przechodzącego przez oznakowane przejście dla pieszych. Chłopiec zmarł 2 stycznia w szpitalu.

Funkcjonariusze sprawdzili trzeźwość kierującej, była trzeźwa. Sprawą zajmują się śledczy, którzy wyjaśniają okoliczności zdarzenia.


Czytaj również:

Komentarze

  • Panda16.01.2023 11:23:51

    Zmiana przepisow pieszy swieta krowa spowodowal ze ludzie nie patrza bo on ma prawo a nie obowiazek .Jestem kierowca ostroznym bojacym sie pieszych jak ognia!

    0 5 + odpowiedz

  • Koniu 15.01.2023 12:09:08

    I co żeś wymyślił mądrego

    0 0 + odpowiedz

  • Ciekawy13.01.2023 21:13:42

    Kierująca miała immunitet, nic jej nie zrobią.

    3 0 + odpowiedz

  • Roksana13.01.2023 14:18:56

    Tam popołudniu (zimą) jest ciemno jak w dupi* !!! Może byłby chociaż ten pomarańczowy migacz ostrzegawczy o przejściu dla pieszych, światła bardziej oświetlające to przejście. Ale nie bo po co... no i debile na drodze co się nie znają na przepisach a nawet jak znają to się nie stosują do nich, a wsiadają za kółko.... jedziesz i widzisz że na pasie obok "jest korek", ktoś stoi to weź zwolnij i ogarnij co się dzieje bo napewno nie bez powodu. 5 min Cie nie zbawi a komuś możesz uratować tym życie.. to jest cholernie przykre bo dziecko szło na przejściu a jakaś durna baba zamiast pomyśleć i zwolnić to odebrała życie niewinnemu dziecku. Bardzo współczuję rodzinie i najbliższym tego chłopca.

    10 0 + odpowiedz

  • Znawca 13.01.2023 10:23:31

    Ciekawe ile dostanie ta 65 letnia kobieta? Ten kurier co potrącił w Wejherowie dziewczynkę z babcią dostał 5 lat.

    3 0 + odpowiedz

  • fg13.01.2023 07:17:34

    gdyny bylo dpecjalne oswietlenie led to ny nie było tragedii

    3 1 + odpowiedz

  • Renata12.01.2023 16:40:16

    Po pięćdziesiątce powinny być dodatkowe badania dla kierowców, wzrok musowo, refleks schorzenia itd. Zauważyłam, że starsi ludzie jeżdżą jakby nie było innych uczestników ruchu. Oni nie interesują się nowymi przepisami jeżdżą tak jak ich uczono kilkadziesiąt lat temu. Szkoda dzieciaczka, niepotrzebna śmierć, wystarczyło zachować uwagę. Nieważne czy chciała czy nie, kara powinna być. Trzeba ponieść konsekwencje czynu, a nie wszystko umarzać. Wsiądzie ponownie do auta i znów kogoś zabije, bo jak nie będzie kary i ujdzie jej to na sucho to się nie nauczy. Zabrała młodziutkie życie, a sama będzie cieszyć się swoim. Wielce niesprawiedliwe.

    6 12 + odpowiedz

    • Michał12.01.2023 22:25:03

      Masz rację Renata, widać u Ciebie dużą wrażliwość i współczucie z powodu tragicznej śmierci dziecka. Niestety, w odróżnieniu od wielu innych. Wielu z nich, zapewne w większości wiekowych czują się dotknięci Twoim wpisem. Oni mają w nosie bezpieczeńtwo innych. Ja już dawno zauważyłem, że oni często niebezpiecznie zachowują na przejściach, zarówno jako kierowcy, jak i piesi. Niestety, z moich obserwacji wynika, że częściej kobiety, ale mężczyźni również. Oczywiście, w ich mniemaniu nie można o tym pisać, nawet o tej kobiecie, która doprowadziła do śmierci tego chłopca. Wyobrażam sobie ich wzburzenie, gdyby przykładowo 18-latek w takich samych okolicznościach zabił starszą kobietę.

      5 0 + odpowiedz

  • AK11.01.2023 09:38:06

    Jeśli 2 pojazdy się zatrzymały przepuszczając pieszego a trzeci pojazd wymija ich i wjeżdża na przejście dla pieszych oznakowane znakiem zebra to infrastruktura jest winna czy kierowca który wykonuje tak niebezpieczny manewr komentarze z cyklu tych co bronią lekkomyślnego kierowcy brawo jest przepis i stosuj go a nie bo się spieszysz więcej pokory komentatory

    23 2 + odpowiedz

  • Zofia10.01.2023 19:11:14

    Połączenie Reda - Wejherowo bez możliwości bezpiecznego ruchu i pieszych i rowerzystów to jest jakieś średniowiecze. Kilka razy zdarzyło mi się jechać rowerem poboczem, jednak już nie odejmę kolejnej próby, samochody jadą z dużo większą prędkością niż dozwolona.

    7 2 + odpowiedz

  • Błąd redakcji10.01.2023 15:44:54

    To nie jest skrzyżowanie DK6 z ul. Drogowców. Tamto ma sygnalizację świetlną i jest przed samym wiaduktem kolejowym patrząc od strony Gwatemali. To, na którym doszło do zdarzenia jest wcześniej. Nie ma tam sygnalizacji. Fakt babsko jechało, mimo że auta na pasie obok stały. To karygodna wina kierowcy. Do zdarzenia doszło po zmroku. Z tego co się orientuję nie ma tam jeszcze tablicy teren zabudowany (Reda). Tablica jest dalej. W związku z tym piesi po zmroku powinni poruszać się w kamizelkach odblaskowych.

    12 0 + odpowiedz

  • Mieszkaniec Wejherowa10.01.2023 11:48:22

    Po wprowadzeniu obowiązku zatrzymania samochodu, gdy się zbliża pieszy do przejścia oraz po drastycznym wzroście mandatów, większość kierowców stosuje się do tego. I to jest pozytywna strona tych kroków. Ale z drugiej strony, stwarza to pewne niebezpieczeństwo, może po prostu uśpić czujność pieszego, któremu może się wydawać, że skoro w ostatnim czasie zatrzymało się 10 samochodów, to 11-sty samochód również. Niestety, może się nie zatrzymać. Dlatego pieszy zawsze powinien upewnić się, że zbliżający samochód się zatrzyma. Tym bardziej, że nowe przepisy nałożyły ten obowiązek dla pieszego. O czym niektórzy albo zapomnieli albo nie chcą pamiętać.

    15 2 + odpowiedz

  • ProDrive10.01.2023 06:02:56

    Ja mam taką propozycję. Jak ktoś tu widzi winę dziecka, to nie wsiadaj za kółko, skoro masz 9roblem ze wzrokiem i brak ci umiejętności. Są pociągi, rowery. Kierowanie pojazdem jak się okazuje, nie jest dla każdego.

    26 7 + odpowiedz

    • o właśnie!10.01.2023 08:23:33

      to kierowca musi uważać, pieszy ma specjalne przywileje, MA ZAWSZE PIESZEŃSTWO!

      8 14 + odpowiedz

      • ąę10.01.2023 11:09:35

        Racja, ale koniec końców to pieszy nie żyje przez błąd kierowcy. Dlatego zawsze trzeba we własnym interesie stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec innych uczestników ruchu i uczyć tego dzieci.

        10 0 + odpowiedz

      • ....10.01.2023 10:34:50

        Tu nie chodzi o to kto ma pierszeństwo kto nie . 2 auta na prawym pasie sie zatrzymały aby puścić chłopaka . kobieta która go potrąciła jechała również prawym pasem ale stwierdziła że wyminie stojące na prawym pasie pojazdy . przejście jest mało widoczne ale jak widzisz stojące 2 pojazdy na prawym pasie to zachowujesz ostrożność tym bardziej że są znaki wcześniej informujące o przejsćiu

        22 2 + odpowiedz

  • To przejście to jakiś nieśmieszny żart 10.01.2023 01:19:50

    Na wstępie zaznaczę że nie chcę bronić kierowcy, ale zadać podstawowe pytanie. Kto "mądry" wpadł na pomysł tego przejscia w tym miejscu? Droga krajowa, ogarniczenie do 70km/h, dwa pasy w każdym kierunku, brak sygnalizacji, przjscie prowadzi z pobocza na pobocze... a raczej z krzaków do krzaków bo przystanki nie maja nawet zatoczek. Oswietlenie drogowe znajduje sie na środku drogi nie na poboczu więc, po zmroku ciężko jest dostrzec pieszego zwłaszcza jak ma na sobie ciemne ubrania. Osobiście uważam że przechodzenie tamtedy to czyste samobójstwo. Ja wolałbym przejść sie 500m w jedną bądź drugą stronę na przjescie które posiada sygnalizację. Współczuję osobą które dotknął ten wypadek bo gdyby wcześniej przemyślano to przejście to prawdopodobnie do tego by nie doszło.

    39 2 + odpowiedz

    • Poprawka10.01.2023 01:25:47

      Przepraszam bo zaraz mnie tu zjecie, zapomniałem przed samym przejściem jest zwolnienie do 50km/h z 70km/h. Tylko co to za zapewnienie bezpieczeństwa pieszym na takim przejściu gdzie trzeba przejść z pobocza na pobocze przez 4 pasy bardzo ruchliwej slabo oświetlonej drogi

      13 2 + odpowiedz

  • Jan09.01.2023 21:21:12

    Przy przejsciach przez dwa pasy w jedna strone powinna byc sygnalizacja na zadanie. Najlepiej jakby kazde przejscie posiadalo taka sygnalizacje.

    13 1 + odpowiedz

  • Michał09.01.2023 18:26:23

    Ta tragedia powinna czegoś nauczyć rodziców, którzy powinni wpajać dzieciom, ażeby przed wejściem i na samym przejściu upewnili się czy zbliżające samochody się zatrzymały. Ile razy widzę dzieci wchodzące na przejście, które się nie rozglądają się. Nic dziwnego, podobnie zachowują się dorośli, Ponadto, szokuje mnie skrajna nieodpowiedzialność wielu rodziców, którzy wraz z maymi dziećmi wjeżdżają na przejście, zamiast zatrzymać i przeprowadzić rower, choćby dla wpojenia tego dzieciom. Mało tego, czasami dzieci pierwsze wjeżdżaja, kiedy rodzice nie widzą ulicy. Czy ludzie nie mają wyobraźni i mają w nosie własne bezpieczeństwo i dzieci.

    19 14 + odpowiedz

    • Anonim09.01.2023 21:18:52

      Paradoks naszego prawa: rowerzysta wjeżdżający na przejazd dla rowerów NIE MA pierwszeństwa, ale rowerzysta do lat 10 wjeżdżający na przejście dla pieszych już JE MA gdyż Co jest bardzo istotne - zgodnie z artykułem 2 Kodeksu Drogowego dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym.

      9 3 + odpowiedz

    • Anonim09.01.2023 19:58:16

      Co Pan klepie ,dzieciak przechodził na przejściu dla pieszych ,matka czekała po drugiej stronie,wracał ze szkoły,to kierowcy obowiązkiem jest stanąć i przepuścić a nie pchać się i wyprzedzać,ciekawe co by Pan powiedzial jak by Panu dzieciaka przejechali ,te pana komentarze niech Pan zachowa dla siebie,i postawi się na miejscu matki która widzi jak dzieciak leci w powietrzu stuknięty samochodem.

      32 4 + odpowiedz

      • Jan kowalski10.01.2023 08:46:14

        A czemu matka nie przeszlanpo dziecko tylko czekala po drugiej stronie rozumiem ze chciala dziciaka nauczyc jak przechodzic przez przejscie dla pieszych majac klapki na oczach jak 90% pieszych ktorzy dostali malpiego umyslu po zmianie przepisow

        5 14 + odpowiedz

        • AndrzejPL10.01.2023 13:25:54

          Janie Popieram !!! Matka powinna była przeprowadzić dziecko , anie czekać , jeśli tak było.

          3 9 + odpowiedz

      • Michał09.01.2023 22:38:04

        Ja kieruję swoje komentarze do ludzi rozumnych, a nie tobie podobnych. Pewnych elementarnych kwestii by się chyba nauczyło nawet małpę, ale nie takich człeków, jak ty. Gdybym kierował się moim pierwszeństwem na przejściu to przynajmniej kilkanaście razy w życiu trafiłbym na cmentarz lub wózek inwalidzki. Zgadzam się z opinią, że to co ta kobieta zrobiła to bandytyzm, albo razej jeszcze coś gorszego. Ale takich kierowców jest więcej. Może być pijany, może spojrzeć w bok, lub coś wyciągać z dołu, może zasłabnąć, może to być starszy kierowca o słabszym wzroku czy refleksie, może w ciemnej porzy i padającym deszczu nie zauważyć pieszego, może kierowcę pasażer zagadać. Może być awaria hamilców, może samochód wpaść w poślizg, itd. I dlatego trzeba od małego dziecka uczyć, ązeby w momencie przechodzenia miało oczy szeroko otwarte. Ale, jeśli ktoś to nazywa klepaniem, ma w nosie bezpieczeństwo dziecka i woli iść za białą trumną, zapewne jest pozbawiony instynktów ludzkich.

        19 2 + odpowiedz

        • Anonim10.01.2023 20:05:51

          Jak jest się ślepym, to przechodzi się na autobus,a nie za kierownicę,co do pańskiej wypowiedzi chciała po niego iść matka nie zdążyła bo wjechała w niego z impetem,po sekcji zwłok mozg się wbił w szyję,już był martwy jak w niego wjechała tylko miał silnee serce,oczodol połamany,żuchwa połamana,to są skutki nie zatrzymania się na pasach,i niech się Pan nauczy ortografia i gramatyki,zresztą w telefonie lub komputerze jest slownik to poprawienia wyrazów, przykro mi ze co nie którzy mają tutaj takie zdania,ale to prawda nie masz refleksu,jesteś slepy,przejdź na autobus.

          4 2 + odpowiedz

          • Michał10.01.2023 22:34:19

            Nie mamy argumentów, więc piszemy bzdury, których nawet nie chcę już komentować. lub szukamy błędów językowych u oponenta, ażeby mu przywalić. Tylko, zanim się poszuka błędów u kogoś, należałoby w pierwszej kolejności poszukać własnych.

            5 3 + odpowiedz

  • były wejherowianin09.01.2023 17:55:00

    Jak sprawę bada wejherowska policja to tak jakby nikt nie badał. Pewnie umorzą sprawę ze względów na brak znamion czynów zabronionych lub niemożliwości ustalenia sprawcy itp. W tym sa najlepsi. Wstyd dla wejherowskiej pseudopolicji.

    17 4 + odpowiedz

    • Dokładnie 14.01.2023 21:16:07

      I jeszcze ten z drogówki wielki fachowiec od wszystkiego i niczego prrrrrrrr wiśta wio .

      0 0 + odpowiedz

  • Pisuar09.01.2023 17:53:42

    Co tam wiele badać, pieszy miał pierwszeństwo

    15 3 + odpowiedz

    • Ciekawy09.01.2023 21:03:03

      Wiesz ilu pieszych z pierwszeństwem leży na cmentarzach. Zanim wleziesz na przejście rozglądnij się, tylko tyle.

      14 2 + odpowiedz

  • Mieszkaniec Wejherowa09.01.2023 15:26:33

    Oczywiście, dla niektórych winna jest infrastruktura, tak najprościej. Skoro, przejście dla pieszych jest mało uczęszczane czy jest sens wykonywania w takim miejscu sygnalizacji, która również w 100% nie zapewni bezpieczeństwa. Trzeba po prostu przestrzegać przepisów, jeździć ostrożnie w takich miejscach. Rozumiem, że człowiek może się zagapić, nawet jeśli to się kończy tragicznie. Ale, nie mogę pojąć sytuacji, że na prawym pasie stoi kilka samochodów, a ta kobieta zasuwa. To był po prostu bandytyzm. Chyba, z jakiegoś powodu samochody zatrzymały się i wcale nie musiało to być przejście dla pieszych. Niestety, z moich obserwacji wynika, że głównie osoby w średnim wieku czy starsze (częściej kobiety) nie zatrzymują się przed przejściem, kiedy stoi pieszy. A osoby starsze, z racji gorszego refleksu, wzroku czy słuchu powinny szczególnie uważać.

    25 8 + odpowiedz

  • Brak zatoki autobusowej w kierunku Wejherowa, brak jakiegokolwiek oświetlenia przejścia dla pieszych, do tego bardzo duży ruch samochodów09.01.2023 14:10:08

    Pomoc

    14 3 + odpowiedz

  • Przyzwyczajony09.01.2023 14:05:23

    Kto omija czy wyprzedza jak widzi że przed przejściem dla pieszych na prawym passie zatrzymały się pojazdy to wiadomo dlaczego się zatrzymały aby przepuścić pieszego kierowca nie ma w tym przypadku 2 lata prawka ale co tu się dziwić jak starsze osoby nie mają już tego refleksu i powtarzają ja to mam 40 lat prawo ani jednej stłuczki a taki zjeżdża z ronda bez kierunku bo kiedyś nie było rond i nie wiedzą że trzeba sygnalizować zjazd itd.itd.

    23 6 + odpowiedz

    • 40latek09.01.2023 18:34:46

      Ci co maja prawo jazdy powyżej 30 lat to na rondzie jezdza z lewym kierunkowskazem..

      6 3 + odpowiedz

      • Darecki 5409.01.2023 23:28:23

        Prawko mam ponad 35 lat i nigdy nie wjechałem na rondo z lewym kierunkiem , gdy ja wyjechałem na ulicę Ty się uczyłeś alfabetu , jak jeździłem po rondach Ty bawiłeś się samochodzikami z matchbox , nie obrażaj tych co przez wiele lat nigdy nie mieli żadnej choćby stłuczki ze swojej winy . A najwięcej idiotów kierowców to jest właśnie w wieku 35-40 i jeszcze tam parę . Wam się wydaje że jesteście królami szos w Waszych niby bezpiecznych autkach za kilkadziesiąt tysi , Szkoda słów . pozdrawiam rozsądnych

        7 0 + odpowiedz

    • 09.01.2023 14:16:32

      Tu nie trzeba refleksu tylko zdrowy rozsądek. Dziadki z reguły jeżdżą wolno, ale myśleć trzeba zawsze.

      9 3 + odpowiedz

  • Kierowca09.01.2023 13:48:08

    Na ul. Starogardzkiej w Gdańsku na wysokości Maciek jest przejście dla pieszych. Niestety fatalnie oświetlone, a jak jeszcze piesi ubrani są na ciemno to wogóle ich nie widać, nawet gdy jedzie się z prędkością 40 km/h. Swiatła samochodów z przecikwa oślepiają, ale jak dojdzie do tragedii to najłatwiej winić zawsze kierowcę.

    20 2 + odpowiedz

  • Straszna tragedia09.01.2023 13:37:44

    Mam nadzieję, że odpowiedzialni za infrastrukturę drogową zrobią na tym przejściu zwężenie do jednego pasa z ruchem naprzemiennym oraz wyniesienie przejścia z progami zwalniającymi, bo to co się teraz dzieje to masakra.

    3 24 + odpowiedz

    • Powodzenia10.01.2023 01:28:48

      Z twoim pomysłem to na wakacje na półwysep bedziesz jechać 3dni z Gdyni bo korek bedzie aż do Gdańska

      6 1 + odpowiedz

    • Aster09.01.2023 17:01:18

      Dobra ironia

      4 0 + odpowiedz

  • TR09.01.2023 13:37:02

    Zlikwidowac lewy pas. Nie bedzie nikogo korcilo by omijac stojace pojazdy.

    4 13 + odpowiedz

  • Cc09.01.2023 13:34:08

    To samo było parę lat temu na gosicicinskiej górce w Gościcinie . Dopiero jak doszło do śmiertelnego potrącenia to się obudzili i zrobili tam światła .

    7 2 + odpowiedz

  • Max09.01.2023 13:25:27

    zróbcie w tym miejscu sygnalizacje świetlną " na życzenie " , jak pojawi sie pieszy to naciśnie przycisk i zadziała sygnalizator z czerwonym światłem, tam jest duży ruch samochodów , mało pieszych , takie rozwiazanie gdzie sygnalizator właczy sie tylko jak pojawi sie pieszy będzie dobre dla kierowców i pieszych i nie spowoduje spowolnienia płynności ruchu

    61 3 + odpowiedz

    • Przejscie dalej10.01.2023 01:30:48

      Zwłaszcza że ze takie rozwiązanie funkcjonuje 500m dalej przy nowej stacji benzynowej

      5 1 + odpowiedz

    • Myślący09.01.2023 18:33:12

      Wogole sie dziwię po co tam przejscie dla pieszych jak tam nie ma pieszych... Zlikwidować pasy i będzie nikogu nigdy korcilo aby przechodzic

      5 2 + odpowiedz

      • Zybi09.01.2023 18:36:37

        Jest tam przystanek autobusowy na który w jakiś sposób należy się dostać.

        4 0 + odpowiedz

  • Comasz09.01.2023 13:24:15

    Szkoda, że ktoś musiał zginąć żeby ktokolwiek się zainteresował tym przejściem, bo to było do przewidzenia... Infrastruktura fatalna... Kierująca też się nie wykazała sprytem jeśli samochody stały na prawym pasie...

    37 1 + odpowiedz

Stop Hejt Nie hejtuj, pisz kulturalnie i zgodne z prawem komentarze!
Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij "zgłoś nadużycie".
Klikając "dodaj", akceptujesz regulamin portalu

KOMUNIKAT Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

ZAMKNIJ