18.11.2022 10:00 33 WH
Wracamy do sprawy bezkolizyjnego przejazdu w centrum Luzina. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że przejazd zostanie w obecnym kształcie, a w kolejnym etapie prac – zostanie zamknięty. „Budowa wiaduktu jest niemożliwa ze względu na obecną infrastrukturę i sąsiednią zabudowę”.
Przypomnijmy, że pod koniec października wójt i radni podpisali petycję w sprawie budowy bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w centrum Luzina.
— Kolizyjny przejazd kolejowy położony jest na wzniesieniu. Różnica poziomów stanowi około 12 metrów. Proponujemy obniżenie torowiska tak, aby umożliwić budowę bezkolizyjnego przejazdu w centrum, przez drogi powiatowe, czyli ul. Ofiar Stutthofu oraz ul. Wilczka – czytamy w petycji.
Zobacz także: Chcą bezkolizyjnego przejazdu kolejowego w Luzinie
Skontaktowaliśmy się z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w tej sprawie. Okazuje się, że w planach jest pozostawienie przejazdu w obecnym kształcie oraz budowę przejścia podziemnego dla osób pieszych.
— Budowa wiaduktu jest niemożliwa ze względu na obecną infrastrukturę i sąsiednią zabudowę – mówi Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zakres prac został przedstawiony lokalnym władzom samorządowym podczas szeregu spotkań, a wszystkie rozwiązania były obustronnie uzgadniane.
W kolejnym etapie realizacji projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia-Słupsk”, po zabudowie systemu ERTMS i zwiększeniu prędkości pociągów na zmodernizowanej linii ze 160 do 200 km/h, nastąpi zamknięcie przejazdu i pozostawienie bezkolizyjnego przejścia podziemnego dla osób pieszych.
— Dodatkowo sprawną komunikację na terenie gminy Luzino zapewni przebudowany w ramach inwestycji kolejowej wiadukt drogowy w ciągu ul. Strzebielińskiej, wiadukt drogowy wybudowany przez GDDKiA w ciągu drogi ekspresowej S6, tzw. „Trasy Kaszubskiej” oraz wiadukt kolejowy w obszarze planowanego przystanku Gościcino Zielony Dwór. Z analiz wynika, że planowane obiekty powinny przejąć w sposób znaczący natężenie ruchu z ul. Ofiar Stutthofu – wyjaśnia Zieliński.
Zobacz także: Cztery nowe przystanki kolejowe: w Bolszewie, Redzie, Rumi i Gościcinie
Prace na linii nr 202 będą możliwe po zapewnieniu środków finansowych w ramach unijnej perspektywy na lata 2021-2027.